Werken bij Disneyland zonder kennis van Frans?

ik zou graag solliciteren maar spreek geen woord frans is dit een probleem of moet je frans spreken?

Hoi Ellen en de rest,

Ik heb afgelopen jaar 8 maanden stage gelopen in Disney in 1 van de thema hotelsen ik vertrek in augustus weer voor 4 maanden om daar te werken in een ander hotel.

Je kan gewoon op de site een e-mail (in het frans/ maar engels kan ook ) opsturen naar ze en als ze niet binnen 2 weken reageren er gewoon nog 3 achteraan sturen.

Wat betreft het niveau frans. JE moet wel de basis beheren, zonder dat is het heeeel moeilijk je daar te redden. Niemand verwacht van je dat je vanaf het begin perfect frans kan maar je moet je er wel voor inzetten. Als je plannen hebt om als disneyfiguur te gaan of te dansen in de parade dan hoef je niet zoveel frans te kunnen want daar is de voertaal engels. Verder is het gewoon frans maar zoals al eerder gezegd, een goede basis is nodig en daarna kom je er wel!

Ze ontslaan je niet als je de taal niet goed genoeg beheerst. Wel als je er niet tegen kan een soort rol te spelen van de eeuwig opgewekte, vrolijke en behulpzame castmember. Dat is de keerzijde.

Als je die rol leuk vindt en het super vindt om mensen een geweldige dag te bezorgen en mee te werken aan de magie dan moet je zeker een poging wagen!

Wie nog vragen heeft kan altijd contact met mij opnemen! :slight_smile:

groetjes!
maaike

Hey
Ik woon in belgie
Ik zou ook graag werken in disneyland,
maar weet niet goed hoe ik er aan moet beginnen.
Ik spreek geen frans (wel redelijk engels en natuurlijk nederlends) en ik weet niet waar of hoe ik moet soliciteren.
Kunnen jullie mij helpen,
mijn e- mail is jurreoerlemans@hotmail.com

alvast bedankt

hallo ik wil ook heel graag in disneyland gaan werken ik spreek alleen bijna geen frans paar woordjes maar ik spreek wel engels kan iemand mijn misschien wat meer informatie geven groetjes susanne

Hallo,

ik wil graag een sollicitatiebrief sturen, maar ik heb geen idee naar welk adres of op welke site… Kan iemand mij hiermee helpen? Bedankt!

Groetjes Alyssa

hallo

je kunt via de site van disney ook solliciteren en kijken voor het adres

Hey,

daar heb ik net al paar keer op gezocht, daar staat nergens een adres. Ik wil daar wel solliciteren maar ik begrijp niet alles wat er staat in het Frans. Vandaar dat ik liever een adres heb.

Groetjes

DISNEYLAND PARIS
CASTING BP 110
FR-77777 MARNE LA VALLEE
E-mail t.a.v. Mevr. KORSSEN Nicole email: nicole.korssen@disney.com

Beste Maaike,

Ik wil graag als danser te werk gaan in Disney maar weet me god niet waar ik moet beginnen. Heb jij misschien emails van mensen bij wie ik moet wezen of iets dergelijks? Graag hoor ik van je.

Samantha

voor info

www.dlrpfans.be

[EMAIL=“nicole.korssen@disney.com”]nicole.korssen@disney.com

Als danser hoef je maar weinig frans te kunnen.
Maar goed het staat wel raar als je in frankrijk wilt werken zonder enige kennis van Frans

Beste Samantha en Julia.

In een ander topic over werken bij Disney staat nu een andere aanmeldnaam.

De opvolgster van Nicole is Amanda Findikian, haar e-mail adres is [EMAIL=“amanda.findikian@disney.com”]amanda.findikian@disney.com. :slight_smile:

Zie hier! Stuur daar je sollicitatie heen.

Heel veel succes ermee.

Owja, dat klopt ja.
Vergeten, oeps

Owja, dat klopt ja.
Vergeten, oeps

Die Amanda verwijst je gewoon weer terug naar Nicole.

Nouja, dan hebben we nu 2 namen/adressen om eventueel door te sturen.

Bedankt voor je berichtje. :chin:

Moet de mail naar die Amanda in het Nederlands, Engels of Frans?

Je moet mailen naar Nicole

1 like

De mail naar Nicole moet wel in het Nederlands?

Ja!

1 like

owkeej imiddels door het lezen van dit forum zijn me al een aantal dingen duidelijk geworden.
ik wil graag als danser/disneyfiguur aan het werk.
daar hoef ik de franse taal niet voor te bezitten maar het zou wel handig zijn een basis te hebben.
naar wie ik zou moeten mailen voor een nl solliciatie brief is naar Nicole.
maar hoe zit het daar met het verblijf ??? regelt disney dat of moet jezelf voor een woonplaats zoeken???