Werken bij Disneyland Parijs

Heee hallo :slight_smile:

Ik ben Nedda en ik ben 16 jaar en het lijkt me ook echt superleuk om bij Disneyland te werken!!! Ik heb wel een paar vraagjes:

Wat voor werk kan je daar doen na je middelbare school met vwo?
Woon je in Disneyland of in Parijs?
Moet je heel goed Frans kunnen praten of kom je er ook met Engels?

Bedankt!
xxx

Hoi Nedda.

Wat voor werk zou jij willen doen? Je kunt in de Horeca, bij de receptie in de hotels, allerlei werkzaamheden in het park. Ja, zoveel eigenlijk. Het ligt aan je opleiding en wat jij zoekt.

Je hoeft dacht ik niet persè Frans te kunnen maar wel wat Engels en je Nederlands natuurlijk.

Je woont niet op het park of Parijs, maar krijg je eerst een studio van Disney en later kun je op zoek naar iets voor jezelf. De meesten wonen in de dorpen rondom het park zoals Val de Europe en Bussy St. Georges. Het zijn over het algemeen nieuwbouw dorpen, waar het leuk wonen is. Ben er zelf dikwijls geweest om te logeren.

Mocht je tijd en zin hebben, zou ik je aan raden om a.s. Zaterdag naar die Europadag in Amsterdam te gaan. Kom je misschien veel meer te weten.

Nu, succes ermee Mvg. Roanna

Beste Roanna,

Ik heb 12 november a.s mijn sollicitatie-gesprek bij Euro Disney.
Weet jij of ze veel mensen aannemen bij zo’n sollicitatie, en waar ze kritisch naar kijken? Zou je mij ook iets meer kunnen vertellen over de woningen die ze aanbieden, hoe groot ze zijn, of je een eigen kamer hebt, wat de kosten zijn, en hoe lang je erover doet om in Parijs te komen? Jij vertelde in jou mail, dat je er een paar keer gelogeerd hebt, het is dus toegestaan om fam. en vrienden uit te nodigen?

Alvast bedankt!
Karlijn

Hallo Karlijn.

Ik kan je niet op alle vragen antwoord geven, zoals over het sollicitatie gesprek. Zou ik even aan mijn zoon moeten vragen en die werkt op dit moment. Wil het nog wel even voor je vragen hoor!

De huisvesting die zij jou aanbieden is meestal in een eigen dorp vlakbij het park . Je woont daar met meerderen in een appartementje.

Als het je wel bevalt, kun je altijd op zoek gaan naar iets voor jezelf of met nog iemand anders om de huur en dergelijk te delen. Goedkoop is het zeker niet!

Dat had onze zoon toen ook gedaan en zodoende konden we bij hem logeren, maar wij als ouders, boekten meestal een goedkoop hotel in de buurt van Bussy.

Onze zoon en vriendin werken en wonen nu weer hier ( reisbureau), maar hebben daar echt een hele leuke tijd gehad. Veel geleert en veel ervaringen opgedaan. Veel vrienden van over de hele wereld aan over gehouden!

Nu, ik lees het wel weer en anders wens ik je veel succes bij het gesprek in Disney.

Ps, Je doet er met de metro ca. 30 tot 45 minuten over, om in het centrum van Parijs te komen.

Mvg. Roanna.

Originally posted by Roanna@28-10-2004, 16:52:14
** Ps, Je doet er met de metro ca. 30 tot 45 minuten over, om in het centrum van Parijs te komen.

**

En het kost je een aardig sommetje om in Parijs te geraken5zone 1 en 2) en terug te komen ,ik kan je garanderen dat het niet elk weekend Parijs wordt … B)

Beste Roanna,

Heel erg bedankt voor je bericht!! Wat voor soort werk heeft jou zoon daar gedaan, en voor hoe lang, en verdiende het nog een beetje?
Het laatste stukje van je bericht, snap ik niet helemaal, bedoel je dat het veel geld kost om van Disney naar Centrum Parijs te reizen, ieder weekend? Valt het onder zone 1-5?

Groetjes Karlijn

Hoi Karlijn.

Hij heeft er 2 x, twee jaar gewerkt. In 1997 t/m 1999 en 2002 t/m 2004.

Hij had meestal bij de attrakties gewerkt zowel in het park, als ook in de filmstudio,s en dat vond hij leuk. Je gaat veel met mensen om van alle landen.

Eerlijk gezegd, het verdien niet zò goed, maar je kunt je er wel mee redden. Maar daar ging het hem toen niet om. Het was voor hem en zijn vriendin gewoon even de tijd van hun leven geweest. En nu gaan ze hier verder.

Dat van die zone,s naar Parijs, dat was niet van mij, maar ene Don-Juan. ??? Ik weet niet meer hoeveel zones, dat waren maar in de buurt van het park is ook zat te doen hoor! Wat dacht je van Disneyvillage? Veel uitgaans mogelijkheden en een super bioscoop.

Nu, mocht je nog wat willen weten, zet het hier op. Mijn zoon komt vanavond hier, dus kan ik hem nog het èèn en ander vragen.
Mvg Roanna

Hoi Roanna,

Het probleem denk ik, is dat mijn frans niet zo goed is. Ben op dit moment wel bezig met een franse cursus. Maar nu hoorde ik dat het sollicitatie-gesprek in het frans was. Ik heb geen idee wat ik 12 november kan verwachten, tijdens de casting-dag?

Mijn vriend woont in Parijs, in de buurt van Versailles, ik wil nog niet bij hem in gaan wonen, dus daarom is de optie die Disney biedt ideaal. Natuurlijk wil ik wel heel graag naar het centrum van Parijs. Want ik ga echt bij Disney werken, om mijn vriend en om Parijs beter te leren kennen.

Verdient het echt zo slecht, is dat per functie verschillend?
Hoeveel uur werkte jou zoon, 35-40uur per week?
De woningen die Disney aanbiedt, kun je daar nog iemand uitnodigen?
Moest jou zoon vaak in het weekend werken?

Ik heb nog wel zo veel meer vragen!
Vind het wel heel aardig, dat je me wilt helpen, bedankt!!

Groetjes Karlijn

Hallo Karlijn.

Zoals ik al zei, hij komt vanavond hier en ik zal al jou vragen aan hem voorleggen. Misschien wil ie zelf nog wel even de moeite nemen om jou zelf even hier op het forum te informeren. Anders morgen wel, denk ik!
Mvg. Roanna

Dank je Roanna!
Ik zal geduldig afwachten.

Bij Disney wil ik trouwens (als ik word aangenomen) in 1 van de Disney Hotels werken, of op de afd. reserveringen, misschien kan je zoon daar iets over vertellen?

Je had het in 1 van je berichten er over dat je zoon en zijn vriendin nu bij een reisburo werken, wel toevallig ik werk ook bij een reisburo!!

Groet Karlijn

Ik zal je effe verder helpen geachte karolijntje…
ten eerste je Frans moet niet schitterend zijn om bij Disney te kunnen starten,maar je moet je wel kunnen behelpen; dus met goed frans geraak je er wel.Maar het kan wel je plaats bepalen waar je gaat belanden. Als je frans niet zo schitterend is gaan ze je op een plaats zetten waar je niet veel frans moet praten ,bijvoorbeeld een restaurant(serveren)of een attractie,roomservice etc… en andere jobs waar je niet echt veel moet praten dus een receptie bijvoorbeeld is zeker uitgesloten.

Verdient het slecht?tja het is maar hoe je het beziet!vele klage over het feit dat het te laag is(klopt het is niet echt hoog) ,maar ik vindt het puur bull shit dat die mensen klagen,en zeker als je weet hoe duur parijs en omgeving kan zijn om iets te huren heb je minimum 400 nodig voor een klein studio ,en vele vergeten dat het een 35 uren week is.

kun je iemand uitnodigenin de woningen van disney?natuurlijk!het is nog geen militaire camp zolang ik mij herriner :smiley:
het enigste dat je moet doen is altijd receptie gaan waarschuwen zodat ze die mensen op een lijst kunnen zetten(die lijst geven ze dan door aan de bewaker).dit doe je altijd best altijd op voorhand.

moet je in het weekend werken?hmmm…is dit geen retorische vraag?natuurlijk ,in de toerisme sector tellen de weekenddagen als gewone week dagen er is geen verschil,en de uren en dagen zijn varierend van afdeling tot afdeling…

ik raad je aan om een job bij Disney te bemachtigen ,het is niet de best betaalde job die je in je leven zult krijgen maar het zal wel een van je meest memorabele tijden in je leven worden,en ga je er mooie memories en vrienden van over de hele wereld aan over houden ,als je ooit die plaats verlaat.

Zo ik hoop dat ik je een beetje verder heb geholpen,en veel succes ermee.

P.S:Je hebt mij met Roanna verwart in één van je vorige teksten,eeeeuh…we zijn niet dezelfde persoon :blink:

Hoi Karlijn.

Nee, ik ben zeker niet dezelfde als Don Juan, maar dat had je denk ik al wel begrepen hè? Als het goed is Karlijn, heb je via wereldwijzer een persoonlijke mail gehad van mijn zoon, over het hoe en wat van Disney.

Ik zie dat Don Juan inderdaad bijna dezelfde info heeft. Dus wat wil je nog meer? :rolleyes: Ik hoop dat je er wat aan hebt en anders weet je waar je met je vragen heen kunt. Even een mailje, naar je weet wel!

Succes ermee en groetjes van Roanna.

Hallo Roanna,

Ik heb een hele uitgebreide mail van je zoon ontvangen, echt heel erg bedankt!! Heb hem inmiddels ook een mail teruggestuurd.

Ik wilde je nog even bedanken, en ik hou je uiteraard op de hoogte!

Groetjes Karlijn