Werken bij Disney

Ik zou graag volgende zomervakantie een zomerbaantje nemen in Disneyland Parijs maar weet niet of ze überhaupt 17 jarigen aannemen. Doet Disney aan zomerbaantjes of niet? Het is wel zo dat ik heel gebrekkig Frans spreek (die drie jaar Frans op school hebben vrij weinig uitgehaald), maar wel Engels (en ik leer nu Duits). En als ze wel jongeren aannemen, woon je dan bij/op Disney zelf (zoals bij bijv campings) of moet je zelf een woning regelen?
Weet iemand hier meer over of heeft iemand hier misschien ervaring mee?

Leuk idee! Maar helaas wilt bijna iedereen in Europa dit wel… Daarnaast zijn de ‘toelatingseisen’ voor Disneyland Parijs best wel streng, je moet auditie doen voor zowel animatie als normale jobs, waarbij het ook gewenst is dat je goed Frans praat. Zelf denk ik dat ze niet 17 jarige aannemen, en zeker niet voor maar een paar weken.

Wel wil ik nogmaals meegeven dat een baantje er krijgen echt echt echt niet makkelijk is (ja praat uit ervaring), wel wordt woning etc voor je geregeld, en ook is het echt niet allemaal alleen maar leuk als je er eenmaal werkt. Er zijn verschillende video’s van Disney castmember (zo heet iedereen die er werkt) te vinden op YouTube. Als ik jou was zou ik veel Frans gaan leren, verdiepen in de Disney-‘cultuur’ en als je het nog steeds leuk lijkt dan over een paar jaar proberen voor een langere periode.