helemaal niet, toch niet bij IBM
Hallo mensen,
Wat leuk om te zien dat er hier zoveel mensen zijn die ervaring hebben met het werk in zuid-afrika bij IBM. Nu ben ik zelf ook in gesprek met Kelly om daar eventueel aan de slag te gaan.
Ik zou graag in contact komen met mensen die daar op dit moment aan het werk zijn of mensen die gewerkt hebben in het recente verleden.
t0m apenstaartje live.nl
tom@live .punt nl
of via een persoonlijk bericht.
Hopelijk tot snel !
Al had ik liever een ander antwoord gezien,toch bedankt voor de info ex-ibm’er.
ik ben joyce en ik ben in afwachting op mijn telefonische reaktie van ibm hoe duurt dat zo ik wacht al bijkans 10 dagen .dit heeft te maken met mijn sollicitatie als call operator
Wat bedoel je precies, kun je vraag eventueel anders formuleren?
Ik heb morgen mijn telefonisch interview… denk dat dit wel goed komt, alleen zorgen dat alle gemaakte afspraken echt zwart op wit komen te staan !!
Succes allemaal
P.S. Joyce interesse om eventueel via mail/msn wat info uit te wisselen? stuur me dan een persoonlijk bericht met je email.
mochten er nog mensen meer info of iets dergelijks hebben
dankunnen jullie contact met me opnemen
[EMAIL=“darkie99@hotmail.com”]darkie99@hotmail.com
ben nu 10 maanden werkzaam bij ibm zuid afrika in johannesburg
gr paul
Hai people,
Ik vind het erg leuk om te zien dat er zoveel op dit forum geschreven is en dat er zoveel mensen zijn gaan werken en nog willen gaan werken.
Jullie kunnen mij ook rechtstreeks benaderen op [EMAIL=“joyce.mulders@monsterboard.nl”]joyce.mulders@monsterboard.nl en wellicht kan ik jullie meer info geven over IBM en ook over het sluiten van contracten rechstreeks met IBM.
Tevens heb ik natuurlijk een jaar in Pretoria gewoond en weet ik veel over Zuid Afrika.
MVGRT
Joyce
voor mensen die geintereseerd zijn heb ik een kopie van de testen en de papieren die je van kelly krijgt
Brewster
doe het niet, IBM naait je zwaar! in NL een functie als remote network Engineer aangeboden met een salaris van 15.000 rand, toen ik daar aankwam mocht ik lekekr achter de helpdesk voor vpn voor maar 11.000 rand, gezeik gehad, internen gesolliciteerd naar de hoogste functie, werd niet aangenomen omdat ik overgekwalificeerd was, door de zeer gelimiteerde werkvergunning was ik dus op zijn hollands de lul!
serieus, zoek iets anders, IBM = KUT, de werksfeer = KUT, de managers = KUT, het eten = KUT, Kelly = KUT, hulp van kelly? noway! mij werd verteld dat ik 500 euro mee moest nemen, bleek een typefout te zijn, moest 1500 euro zijn, ik had 650 euro bij me, na 2 weken geen geld meer voor eten, Kelly’s reactie pech… wacht maar op je salaris…
neem mijn advies, DOE HET NIET! zoek een andere werkgever, echt!
Hallo,
Heb net een telefoontje gehad dat ik de job zou hebben als service desk / helpdesk operator in Johannesburg. Ik ben nu nog aan het wachten op een contract maar ik zou normaal gezien daar moeten zijn ergens rond Augustus.
Als je wil in contact komen kan dat op kaspergyselinck@msn.com
Groetjes,
Kasper
jongens toch,
Wat een puinhoop allemaal. Denk dat je echt beter voor IBM in Greenock(Schotland) gaat werken, echte luxe. Ze regelen je vlucht, ze halen je van de luchthaven,openen je bankrekening, helpen je zoeken met een huis en betalen je eerste maand huur en de waarborg. Het is dan ook wel vrij normaal dat als je dit allemaal krijgt ze ook verwachten dat je een tijdje blijft. Het werk is idd voor mongolen maar als je een tijdje bezig bent en ballen hebt aan je lijf is er intern binnen ibm mogelijkheid genoeg om verder te gaan. Ik denk dat het probleem heel vaak is dat mensen een beetje onderschatten wat het inhoudt om voor lange tijd van huis weg te zijn… en het is vrij normaal vind ik dat je voor een mongolen job ook laag betaald bent. Maar binnen IBM is er een weg, een goede weg,maar je moet er ook wat voor over hebben en niet als een mongool blijven zitten.
hi,aan alle call centre operators ,werkt er van jullie ook voor de shell ik lees alleen maar ibm maar niet een ieder werkt voor ibm toch of wel want shell in cape town neemt ook mensn.
haha na een jaartje IBM ZA kijk ik zoals zovelen terug: IBM (lees ook: Kellly) is niet echt een “droombedrijf”. Het werk op zich valt op zich wel mee, als je wat geluk hebt kom je op een desk waar je wat bijleert. Een jaartje ZA valt op zich wel mee, op IBM zitten redelijk wat jonge Belgen en Nederlanders dus aan stappen geen probleem. Voor je carrière hoef je het echter niet te doen.
Voor degene die deze kant op komen:
Kelly zal je aanbieden om de eerste maand te verblijven bij Wisdom (and Peace lounge).
Ik kan je 1 ding aanraden: Blijf weg bij Wisdom!
Ik heb hier nog niemand gesproken met enigszins goede ervaringen, iedereen zal je hetzelfde vertellen als ik. Niets dan gezeur met deze vent!
Hallo,
Ik heb een sollicitatie gesprek via Skype gehad voor werk bij een call center in johannesburg (ibm)
Er is al een tijdje niks gepost hier dus ik hoop dat ik een reactie krijg, ik kan dus voor minimaal een jaar daar werken… Wel of niet doen? En wat zijn de voor en nadelen hiervan?
Groetjes raoul
@ boxgarage, nee je hebt geen inentingen nodig voor Zuid Afrika, makkelijk he! Je kan zelfs hier het water uit de kraan drinken…
Jammer kristen, maar paardrijden kan je hier echt wel. Wij wonen in paarden gebied, Kyalami ( noord Joburg) het stikt hier van de paarden en paardrijders en is zelf nier een Lippizaner school hier. Dus je hebt wat gemist hoor!!
en iedereen achterlaten, acht voor een jaartje is niet zo erg, je hebt het internet, skype en ze kunnen langs komen een werkgever kan dit echt niet verbieden onzin hoor.
Hallo allemaal,
om te beginnen mijn dank voor het posten van deze bruikbare info, dit word enorm gewaardeerd.
Ik ben zelf nieuw op dit forum en zie dat deze conversatie iets wat verouderd is. Desalniettemin doe ik een beroep op jullie ervaringen met IBM / Johannesburg. Ik sta op het punt voor tenminste 1 jaar af te reizen richting Zuid-Afrika via Randstad. Het lijkt mij een enorme uitdaging. Na jarenlange communicatieve en commerciele ervaring te hebben opgebouwd, zowel nationaal als internationaal, ben ik toe aan deze nieuwe uitdaging. Naar mijn mening een geschikte functie die naadloos aansluit op mijn kwaliteiten zodat ik deze vervolgens dan ook volledig kan benutten. Mocht er iemand dit lezen en mij informatie kan verschaffen over zaken zoals huisvesting, verdiensten, sfeer, werken bij IBM en de stad en omgeving dan stel ik dit zeer op prijs. Mijn prive adres: merel.vogels@yahoo.com
Met vriendelijke groetjes, Merel
Heel wat oude berichten ! Van zelfs oude collega’s
Voor degen met vragen een korte samenvatting. Mijn ervaring: In de afgelopen jaren ontzettend achteruit gegaan . Niks wordt geregeld , huisvesting mag je maar zelf uitzoeken ,vervoer? pak de trein of taxi busje zoek het uit en mocht je verdwalen en laat komen mag je een 'warning ’ verwachten . Van je salaris huren of kopen? vergeet het maar. Van die R10.000 probeer maar daarvan te leven als je huishuur minimaal R3500 is (huisje delen met anderen), auto huur zelfde bedrag, benzine , je ziekte kosten zelf betalen en hopen dat je niet ziek wordt en naar de dokter moet want ook dat betaal je ondanks je verzekering. Leuke dingen doen ja kan! On a tight budget. In mijn ervaring is Joburg VEEL GEVAARLIJKER geworden dan toen ik voor het eerst kwam. Steeds onvriendelijker . Het werken? ik hou dat kort …verwacht er niks van , geen groei ,lange uren, geen menselijkheid van management ,onduidelijkheid over alles . Er wordt al jaren plannen gemaakt om dit bedrijfje te verhuizen , je wordt verzocht om daarmee rekening te houden en dus accommodatie te zoeken in de buurt van de nieuwe site om alleen te horen dat het toch weer wordt uitgesteld omdat het nu eenmaal idioten zijn. Dat je nu heel ver bent gaan wonen en nu verder in de kosten wordt gejaagd daardoor …is jouw probleem . Heb je geen contract of geldig werkvergunning meer omdat ie vervallen is en het bedrijf verzuimt dit correct en op tijd te regelen volgens de wetten van het land? Geen nood ! Mocht je wat gebeuren ,opgepakt worden door de politie bijvoorbeeld ,you are on your own! Zorg dat je geld op zak heb om de lokale ‘politie’ te briben. Ben je getraumatiseerd? Hier heb je een website link voor een counselor ,zorg ervoor dat je de volgende dag op tijd bent om telefoontjes aan te nemen hoor! Anders… En zo zijn er meerdere . Waar men vroeger met plezier werkte op de vele accounts die inmiddels een voor een vertrokken zijn vanwege zware mismanagement , is er bijna niks van over .Voor degene die ernaar toe willen…verwacht niks, ga voor het land zelf ,leuke dingen doen etc en zorg ervoor dat je altijd een plan B hebt. Zuid Afrika is een prachtig land met overwegend aardige mensen , fantastisch natuur ,houdt je aan de regels , ga niet waar je niet gewenst bent en alles komt goed . Ga naar Pretoria, Cape Town, Balito , St Lucia , Warm baths nu Bella Bella etc .! Gebruik dit bedrijf alleen als jou gateway , voor vakantie zakgeld of omdat je er een relatie hebt en er wilt blijven. Success en stay SAFE