Wereldwijzer Reisforums in 2015?

Zitten er meer mensen in stichting wereldwijzer?

Volgens mij vergeet je een stukje te beantwoorden. :slight_smile: Ik ben wel benieuwd wie de bestuursleden zijn. Is een stichting dus moet een bestuur zijn.

Voor een overzichtje van de redactieleden kun je voorlopig hier terecht: www.wereldwijzer.nl/showgroups.php

Is totaal niet up to date. Staan mensen in die al jaar niet online zijn geweest. (Ik heb overigens geen rechten dit aan te passen en al zou ik die hebben zou ik niet weten wie exact welke taak heeft.) Maar goed, de verwijzing naar dat overzicht zou ik niet geven.

Ik heb geen rechten de link te openen (op mijn mobiel).

Enneh, meer collega’s, zijn die ook (zichtbaar) actief op dit forum?

Wie er in de stichting zitten vind ik ook interssant. Zijn dit leden, externen?

Je eigen taak beschrijf je heel duidelijk, maar het organogram is nog lang niet compleet.

Tnx voor het antwoord tot nu toe.

P.S. Wat lastig zeg, om maar twee uur per dag op kantoor te zitten. Ik hoop dat je kantoor aan huis hebt.

Een interactieve wereldkaart waarbij je op land/continent kunt klikken is wellicht leuk.
Wat betreft het verloren gaan van content
 Op de wereldwijzer site is sowieso erg veel zwaar verouderde content te vinden met informatie die allang niet meer relevant is.
Wellicht is het een goed idee om gewoon eens een opschoonactie te houden. Oude, niet meer kloppende informatie blijft immers altijd nog te vinden via Google.

En jij bent de admin volgens dat overzicht :slight_smile:

Link werkt niet in de app. Das het probleem Jenny.

Ik gebruik de app niet (maar de mobiele versie van het forum). Ik zal dit weekend kijken als ik er aan denk.

Maar als het niet klopt hoeft dat eigenlijk niet :slight_smile:

Wereldwijzer is de stichting en het bestuur bestaat op dit moment uit Jeroen. Wereldwijzer heeft een aantal (onafhankelijke) takken: Wereldwijzer Reisforums ( dat zijn wij jeej!!), Wereldwijzer Informatiedagen en Wereldwijzer Zakelijk.

[ul]
[li]Wereldwijzer Reisforums heeft geen bestuur, maar een Community Manager, Forum Admins en de forumbeheerders. Wat betreft het nemen van besluiten zijn wij dus allemaal verantwoordelijk. Vandaar dat ik telkens vraag om meningen en advies aan iedereen.
[/li]
[li]Wereldwijzer Informatiedagen: Marlon, Tim en sinds kort Jorrin en Evelyn werken mee aan de informatiedagen voor Vrijwilligerswerk en Studie, Stage en Werk in het buitenland. Zij werken hier parttime aan mee en zijn ook 1 a 2 uur per dag op kantoor te vinden.
[/li]
[li] Wereldwijzer Zakelijk is de tak van Jeroen en hij houdt zich bezig met Online Marketing Diensten en het bouwen van community’s voor andere organisaties.[/ul]
[/li]
En haha geen kantoor aan huis, netjes iedere dag fysiek op ons kantoortje in Nijmegen!

1 like

*Vooral wat algemeen nuttig kan zijn, vraagje: **Contradictie toch? Bericht van Zlata dd.22/01/2015 meldt dat “Wereldwijzer Reisforums” o.a. een onafhankelijke tak zou zijn van de stichting “Wereldwijzer” maar “Wereldwijzer Reisforums” staat zoals op de onderaan vermelde link als bedrijf bij de KVK (Kamer van Koophandel) geregistreerd als DE stichting met als website **http://www.wereldwijzer.nl Dan is “Wereldwijzer Reisforums” zeker geen onafhankelijke tak binnen de stichting maar is het DE stichting en niet kortweg “Wereldwijzer” als de stichting. Er worden trouwens geen nevenvestingen binnen de stichting bij vermeld: op wat zijn die dan gebaseerd/gefundeerd? Puur interpretatie binnen WW mag/kan het toch niet zijn?

**Stichting Wereldwijzer Reisforums (dus niet kortweg" Wereldwijzer" als stichting zoals Zlata bericht)
**KvK 55803598
**Prinsenlaan 4
**Nijmegen
Rechtspersoon
http://www.wereldwijzer.nl

****Link Kamer van Koophandel (KVK) : ****eventueel kan er meer info vergaard worden bij KVK maar voor sommige zaken hoeft men te betalen
**http://www.kvk.nl/zoeken/handelsregi
tgebreidzoeken
o.a. ook algemene info onder “Alles over de stichting als rechtsvorm” en onder rubriek “organisatie stichting” daar staat letterlijk : “
Een stichting heeft een bestuur,maar geen leden. 
”
**terwijl Zlata bericht : uittreksel >“
**Wereldwijzer Reisforums heeft geen bestuur,maar een Community Manager, Forum Admins en de forumbeheerders. Wat betreft het nemen van besluiten zijn wij dus allemaal verantwoordelijk. Vandaar dat ik telkens vraag om meningen en advies aan iedereen
”

Gelet op wat voorafgaat m.i.>> ??*

Er is de stichting, die als activiteiten heeft:

• Wereldwijzer Reisforums (de online reiscommunity)

• Wereldwijzer Infodagen

• Wereldwijzer Zakelijk (diensten voor andere organisaties)

Vrij overzichtelijk dacht ik zo :wink:

En als ik het zo teruglees noemde Zlata dit ook al op maar dan de lange versie :slight_smile:

Dat er een stichting is en er activiteiten zijn is duidelijk.
Bericht Jeroen dd. 24/01/2015 geeft aan “Er is de stichting, die als activiteiten heeft
 “:

• Kan hieruit besloten worden dat het bericht van Zlata dd. 22/01/2015 wordt herleid en er geen zelfstandig onafhankelijke takken van de stichting zijn zoals aangehaald in haar bericht en dat alle activiteiten zich juridisch situeren binnen/onder één en dezelfde stichting? (bij de te lezen info KVK worden geen nevenvestingen vermeld)
    Zo niet, wat is dan de zelfstandig wettelijke vorm van de eventueel onafhankelijke takken?

• “Er is de stichting,
”= vaag. Is de geregistreerde benaming van de stichting bij de Kamer van Koophandel “Stichting Wereldwijzer Reisforums” met als website www.wereldwijzer.nl en niet kortweg“Wereldwijzer” (zie bericht Zlata dd.22/01/2015)?

Ik ga hierover niet vitten. Alleen het zou voor iedereen voor eens en altijd duidelijkheid brengen.

Sorry mensen voor deze late reactie,
ben op onderzoeksreis en bijzonder weinig internet deze trip (Papua, maand zeilbrevet halen op een boot en soms gewoon heel brak bereik), vandaar.

Eens met bovenstaande reacties. Wat mij opvalt:

-Mensen stellen vaak heel specifieke, persoonlijke vragen, die niet echt voor meer mensen interessant zijn. Je hebt dus mensen die voor het eerst gaan en de echte kenners die telkens terugkeren naar een land. Waarbij ik bijvoorbeeld soms denk, waarom koop je niet gewoon de Lonely Planet als je wilt weten hoe je van A naar B reist met de bus. Of dan heb je weer een nieuw topic met de bekende vraag: Sumatra of Java? Wat een kwestie van smaak is.
Ik weet eigenlijk niet wat ik daar als forumbeheerder aan moet doen. Niet zulke boeiende vragen en telkens terugkerend, mensen zoeken niet naar een eerdere vraag/antwoord.

-Het zou heel sterk zijn als Wereldwijzer een soort gids functie heeft als Trip Advisor of Lonely Planet. Zodat je juist telkens reizigers terugkrijgt.

-Het is best chaotisch. Je kunt niet heel makkelijk iets vinden. Ik heb een paar keer geprobeerd een algemeen topic te starten. Zoals Videos of Restaurant tips of Duiktips. Hoopte dat daar dan de volgende vragen of tips of blogs onder zouden komen. Dat lijkt me leuk. Als je je zelf regelmatig terug gaat naar een land, of zelf wel uitzoekt hoe je in een nieuw land reis, maar op zoek bent naar originele tips (want alles wat in Lonely Planet staat is natuurlijk ook al plat gelopen).
Maar iedereen die een vraag heeft, start zelf vaak weer een topic.
Misschien is dat op een of andere manier te scheiden van elkaar?

-Wat mij steeds meer tegenstaat is de vaak best wel zure reacties. Mensen reageren soms heel onaardig op elkaars adviezen. Terwijl het toch een persoonlijke mening of ervaring is. Dat zou voor mij de reden zijn om uit te schrijven.

Ik zou het fijn vinden als je als beheerder toch vaker zelf vragen zou beantwoorden. Nu ben je onzichtbaar (een enkele reclamepost niet meegerekend).

Je neemt me de woorden uit mijn toetsenbord Jenny.
Mw Paulienvdg is heel (on) gewoon onzichtbaar en dat moe teen forumbeheerder dus niet zijn!!

Prima Jenny en Paulana, wie van jullie heeft er wel tijd voor? Kan 1 van jullie het stokje overnemen? Wegens tijdgebrek overweeg ik er al langer om ermee stoppen, dit is een mooi moment.

Ik dacht dat het doel van het forum was dat mensen op het forum elkaar helpen, ik wist niet dat de beheerder de antwoorden moest geven, ik dacht meer problemen/klachten oplossen. Aan die verwachting kan ik niet voldoen, dus dan geef ik beter het stokje over. Ik heb daar gewoon de tijd niet voor.
Daarom post ik stukken waar ik al tijd in heb gestoken en die wat meer algemeen van aard zijn, waarvan ik hoop dat meer mensen iets aan de informatie hebben. De blogs worden door andere mensen namelijk ook gedeeld, dus ik dacht dat ze ook interessant zouden kunnen zijn voor bezoekers van Wereldwijzer. En bijvoorbeeld Jeroen heeft me wel eens gevraagd om videos ook op wereldwijzer te posten. Dus dat was mijn redenatie.

Nieuwe forumbeheerder Indonesie gezocht dus, ik meld me af bij deze.

Bedankt allemaal en vriendelijke groeten,

Ik neem het wel over. Kost me me niet meer tijd dan wat het me nu al kost

En sorry dat je beledigd bent.

Fijn Jenny, dat is dan opgelost!

Ik heb gewoon altijd een heel ander idee erbij gehad en als ik er niet genoeg tijd in kan stoppen, dan is dat niet goed voor Wereldwijzer. Beter dat jij het doet!

Bedankt en groetjes!

Goed zo Jenny, hier hebben de bezoekers meer aan , jij deed toch al alles , wat een forumbeheerder hoort te doen.
Ik wens je alle succes , en zal ook vragen blijven beantwoorden over Bali.

• Updated - - -

Goed zo Jenny, hier hebben de bezoekers meer aan , jij deed toch al alles , wat een forumbeheerder hoort te doen.
Ik wens je alle succes , en zal ook vragen blijven beantwoorden over Bali.

Als admin neem ik ook maar een beperkt aantal taken op me, gewoon omdat het anders teveel druk op me legt
 Het moet leuk blijven!

Ik hoop dat je af en toe links naar je blog blijft posten.

Hoi Jenny,

Dank voor je berichtje! Ben echt heel opgelucht dat jij het overneemt, dat haalt de druk er van af. Zal zeker nog eens posten, als het allemaal wat minder hectisch is, zakelijk en prive.

Succes en bedankt Jenny!

Ben vandaag hier terechtgekomen, weet niet via welke weg, maar lees dit nu voor het eerst.

Wie mij het meest aanspreekt in alle reakties is de post van "Stacy "; slaat de spijker op zijn kop volgens mij.

Zeker de 3e opmerking over mensen die niet gaan backpacken.
Ik krijg ook vragen van "niet backpackers"en dat geven ze ook aan in hun vraag.

Daar komen altijd reakties op van mensen die schrijven dat het te duur is en het veel goedkoper kan door zo en zo.
Nu ben ik misschien bevoorrecht, dat ik via mijn contacten, heel veel hotels , resorts, hostels en homestays heb bezocht.

Omdat ik elke dag even kijk op het forum naar nieuwe berichten beantwoord ik als eerste en dan gaat het meestal verder via de PM omdat de vrager het graag "zuiver "wil houden niet zit te wachten op reakties van backpackers.

Zo is het jammer dat deze informatie niet op de site komt; ik wil wel, maar de vraagsteller niet door verwijzingen naar goedkopere opties waar ze niet op zitten te wachten.
Ook vragen om persoonlijk contact en stem daar soms in toe; dus heb ongeveer 30 bezoeken aan huis van deze mensen per jaar.
Wanneer ze in een leuke regio wonen ga ik ook wel een s daar naar toe want wordt dan uitgenodigd voor een nacht en diner en stappen.

Zelf reis ik ook wat boven het gemiddelde, dus mensen die 10000 a 20000 Euro willen uitgeven voor een Viet Nam reis openen 1 topic en de rest gaat via PM.
Jammer voor WW dus om deze groep mensen te liggen.

Conclusie van mij is dat je als beheerder daar op moet inspringen en het niet moet laten lopen; dan ben je deze mensen kwijt.
Daarom iets waar mensen met grotere portemonnee een apart forum per land of
?
Daar kan je echt een grote groep verdienen.

Prijzenfestivals worden overal gehouden, dus geen goed idee.

Inspelen op de actualiteit is een optie, maar dan wel heel selectief doelen uitkiezen; ebola is niet commercieel genoeg.

Zelf denk ik meer aan een commerciële datum, en deze repeterend maken voor de komende jaren en elk jaar een doel kiezen.
Dit doel via de reisredaktie kenbaar maken en dan ook laten stemmen uit meerdere goede doelen.

Dan geld inzamelen en een check uitreiken aan het goede doel en een persbericht laten uitgaan.
Reclame die je niets meer kost dan tijd!

Bijv.
WW geeft €7500 aan
 voor voorlichting ( bij een natuurramp voor ) over 
 .

Prikkelen
Wat ik ook altijd doe is om een andere regio aan te raden dan een regio waar iedereen naar toe gaat.
Gegarandeerd goed voor 4 a 5 reakties, dus doel bereikt in de respons .

Dus denk dat beheerder aktief en creatief met vragen moet omgaan.
Maar vind ook dat de minder aktieve beheerder aangesproken mag worden op de inactiviteit.

Verder alle lof en heel hartelijk bedankt voor de samenwerking met de vertrouwde Admins.
jenny, Thijs, Georges ( sterkte en slinger is afgestoken ) voor al hun hulp en inzet om mij en vele andere beheerders te helpen.
Mis jullie nu al )-:

gr.
Ton.

1 like