Wereldwijzer Indonesië Tips

Hoi weet iemand hier of MasterCard overal
In Indonesië geaccepteerd word? Of kan ik beter VISA nemen

Ik heb zelf een MasterCard, ik heb nooit problemen gehad dat deze card niet geaccepteerd wordt.Ik kom jaarlijks in Indonesie (Java, Bali), maar naast deze mastercard gebruik ook altijd mijn betaalpas om geld te pinnen. De koers van euro is nu heel gunstig om cash geld mee te nemen en dit ter plaatse om te wisselen.
groetjes, Rindubali
www.actiefindetropen.nl

1 like

Hallo rindubali, ik heb ook een mastercard maar gebruik deze eigenlijk nooit als ik in Indonesië ben. Mijn ervaring is dat je overal ATM machines vindt en gewoon met je betaalpas geld kunt pinnen, tenminste op Java, Bali, Lombok en Sumatra.

Nog een vraagje!!?? Is er iemand die weet hoe ik het beste naar merauke nieuw Ginea kom? Als ik mijn vlucht vanuit nl boek ben ik het goedkoopst uit om op Java te landen en weer pontje stappen terug naar nl maar tussendoor wil ik graag een bezoek brengen aan merauke waar mijn familie vandaan komt, maar van nl naar nieuw Ginea is behoorlijk aan de prijs!

Als je naar Indonesie vliegt, is het inderdaad meestal het goedkoopste om naar Jakarta/Java te vliegen.

Wanneer je van Jakarta naar Merauke/Papua wilt, kun je waarschijnlijk het beste eerst van Jakarta naar Jayapura vliegen en dan verder. Op https://ticketindonesia.info/nl/index.php kun je tickets vinden. De vlucht van Jakarta naar Merauke is ongeveer 7,5 uur en kost zeker 375 euro voor een retourtje.

Afhankelijk van het seizoen kun je voor 700 euro naar Jakarta vliegen vanuit NL. Voor ongeveer 1100 euro kun je in Merauke zijn.

2 likes

Inspiratie! Chris Zegers ging met BNN 3 op Reis naar Kalimantan en Sulawesi. Op zondag 25 januari, 1, 15, 22 februari én 1 maart zijn de uitzendingen.
Wij zijn er supertrots op dat wij dit voor Chris en zijn tv crew mochten organiseren! In z’n drukke (reis)schema maakte Chris tijd om onze 12 vragen te beantwoorden over zijn ervaringen in Indonesië. Leuk om te lezen dat Indonesië Chris als ervaren reiziger zo wist te verrassen!

Lees hier het interview met Chris Zegers:

Vooral de gastvrije mensen maken reizen in Indonesie een heel bijzondere ervaring. Twee tips die voor mij het reizen in Indonesie zo leuk maken:

1. Ga thuis eten bij een familie

2. Leer wat eenvoudige zinnen om het ijs te breken.

Hierbij wat zinnen die handig zijn. Met audio. Een beetje een mini-spoedcursus Indonesisch dus!
Handige zinnen in Indonesie

En als je denkt: leuk eten bij een local, maar hoe gaat dat dan precies? Wat moet ik wel en niet doen, en hoe zat het ook al weer met die linkerhand?
Daar gaat mijn nieuwste blog over: Thuis eten bij mensen in Indonesie

Voor de geïnteresseerden! Mijn website is weer helemaal uptodate en boordevol tips over vooral Indonesië en Bali in het bijzonder. Uw bezoek wordt altijd op prijs gesteld http://www.harry-janny.nl