je moet nooit je paspoort afgeven ook al staan ze er op niet doen wordt erg voor gewaarschuwd of duplikaat geven gr karin
enkele tips:
-
neem steeds een copie van je onlinereserveringen mee en van alle correspondentie via email over het betreffende hotel. Controleer ook STEEDS je afrekening hiermee. Je zult er van versteld staan hoeveel keer zij aan een ander bedrag komen. Even je papieren boven halen en alles is direct zonder probleem opgelost.
-
waterflesjes kan je in sommige verblijfplaatsen voor een prikje laten bijvullen.
-
tankstations en van die kleine supermarktjes zijn de goedkoopste in prijs.
-
Wij maakten voor ons vervoer van plaats naar plaats gebruik van de plaatselijke bevolking, je spreekt iemand aan die in’t hotel werkt en zij kennen wel iemand die dit als extra doet. Is niet goedkoper dan bemo’s maar iets comfortabeler en ze brengen je naar waar je maar wilt. Kan voor een hele dag , kan ook kort. STEEDS de prijs van vooraf afspreken en onderhandelen.
-Taxibedrijf aan de luchthaven in DENPASAR is de goedkoopste , goedkoper dan de plaatselijke bevolking!
-In lovina , kunnen de vissers je een betere prijs geven (om de dolfijnen s’morgens te bekijken ) dan een boeking in’t hotel. Alle vissers hebben 1 vaste prijs)
-
afdingen is inderdaad iets wat men verwacht, mede omdat het reeds in hun prijs berekend is. Maar blijf daar altijd hoffelijk tegenover staan.
-
Bali is een goedkoper vakantieoord, alhoewel dat reeds duurder is dan vroeger , maar vergeet nooit dat de bevolking OOK maar mensen zijn. Die het toeristme nodig hebben als broodwinning en dit zonder gezichtsverlies zou moet kunnen. RESPECT voor iedereen !
-
velen klagen dat verkopers op het strand lastig zijn. Een warme glimlach en een rustige NEE volstaan nogthans. Ik had daar geen enkel probleem mee.
-
vergeet niet dat je op vakantie bent en maak je niet druk in allerlei akkefitjes (zoals ze hier bij ons in België zeggen ) , maar geniet want voor je het weet zit je al terug op het vliegtuig naar huis.
groetjes,
Katrien :dag:
Zeker een aanrader : Kanawa Island ( Flores )
binnenvlucht boeken van vooraf , anders geen plaats !
enkele foto’s op mijn profiel,
http://www.wereldwijzer.nl/katrien69/albums/bali-flores-kanawa-island
Net terug van 2 week Bali, 1 week Lombok. Huisje gehuurd in Yasri (Oost Bali). Prima gids / chauffeur gehad .Sprak goed engels, wist veel en vooral goed chauffeur. Ketut Karda, 0062 81338605443. Rij vooral de weg van Amlapura naar Amed (prachtig snorkelen en duiken, mooie rustige stranden) of van Amlapura naar de vulkaan. Wat een mooi landschap. Met een eigen chauffeur zie je zo veel meer van landschap en dorpjes etc.Ketut kan je halen vanaf vliegveld.
Mijn tip: Doe mee met een Balinese kookcursus, ook wel Cooking Class genoemd. Veel hotels/restaurants bieden dit aan en het is een hele leuke ervaring. In veel gevallen ga je eerst met de chef naar de lokale markt om ingrediënten te kopen. Eenmaal terug ga je je eigen Balinese gerechten bereiden (en uiteraard opeten). Echt een aanrader!
Cooking Class bij Café Wayan in Ubud vorige maand was fantastisch! Niet de goedkoopste maar zeer de moeite waard. We hadden het geluk dat we met 2 waren en begeleid door 2 koks. Heel mooi menu met ingredienten van recepten die allemaal in NL op de markt en toko te verkrijgen zijn.
Inderdaad hele goede tip! Wij waren er in 2009 en 2010 en dat voor 3 a 4 dagen is Super.
Let wel op dat je boekt voor de eerste rij aan de zeekant anders is het direct een stuk minder wat het uitzicht betreft. Foto’s staan er ook op onze website en uiteraard mogen belangstellenden mij altijd e-mailen voor info.
http://www.harry-janny.nl
:dag: :zon02:
Inderdaad hele goede tip! Wij waren er in 2009 en 2010 en dat voor 3 a 4 dagen is Super.
Let wel op dat je boekt voor de eerste rij aan de zeekant anders is het direct een stuk minder wat het uitzicht betreft. Foto’s staan er ook op onze website en uiteraard mogen belangstellenden mij altijd e-mailen voor info.
http://www.harry-janny.nl
:dag: :zon02:
Op doortocht naar Lombok en de gili eilanden. In padangbai vonden we een supergezellig en schoon
Homestay Bamboo Paradise. Hij wordt gerund door Ayu een balinese vrouw die weet wat europeanen willen zien en horen. Gastvrijheid en 100% dienstbaarheid zijn voor haar garanties voor haar succes. Vraag haar naar haar kookkunsten en voor je het weet staat ze een geweldige maaltijd voor je te bereiden. Om de hoek ligt het prachtige Bias Tugel, één van de laatst overgebleven authentieke balinese strandjes met wit zand en palmbomen.
Echt een aanrader
ik ben 2 maanden geleden geweest en wel in Kuta/ legian. Daar is het een stuk drukker en toeristischer als Sanur. Hele winkelstraten vol cafeetjes en restaurantjes waar je zowel voor €2,- als €20,- kan eten. Zelf vond ik het eten minder, omdat ik zelf indisch achtergrond heb. Dus ik weet wat ik kan krijgen. Een taxi van Sanur naar Kuta is een enkeltje voor €8,-. Wil je meer zien, dan moet je echt naar het noorden!!
Een metertaxi van Kuta naar Sanur kan stukken goedkoper!
Dit hangt volledig van het tijdstip af. In het spitsuur sta je lang vast.
Ik betaalde onlangs met vertrek om 5 uur uit Sanur 70.000 met een metertaxi.
De taxi’s zonder meter willen op dat tijdstip niet voor die prijs rijden.
Hallo,
samen met mijn dochter willen we in september een rondreis maken in Indonesie, Sumatra, Java en Bali zouden we willen verkennen in 25 dagen, graag zouden we dit ginder doen met een plaatselijke chauffeur.
De grote afstanden zouden we dan met een binnenlandse vlucht of met het openbaar vervoer (trein) willen doen.
Wie kan ons een route met allerlei tips bezorgen, het zou ons enorm helpen.
johnny.castermans@telenet.be
groetjes,
Johnny en Sanny