Wat is jouw ultieme Australië tip? Plaats 'm hieronder!
Sydney is een ontzettend dure stad, maar wel een hele leuke Veel toeristen maken The Sydney Harbour Bridge Climb, die kost maar liefst $200pp!! Je kunt ook een van de pylons beklimmen, voor $9! Zelfde schitterende uitzicht én nog een museumpje in de pylon met alles over de bouw van de Sydney Harbour Bridge.
We vonden de uitzichten van de brug ook al mooi…maar vanaf de pylon nog mooier. Goede tip Loves!
Plaatsen waar toeristen uit Europa niet zo vaak komen zijn bv Coffin Bay en het NP, Cape LeGrand NP, York WA, Coral Bay, Cape Range NP, Point Samson, Longreach en de gemfields bij Rubyvale, Carnarvon NP, Bourke, Lightning Ridge, Fleurieu Peninsula, Broken Hill, Riverland SA en Flinders Ranges NP (en nog een lange lijst). Ook zou ik een lans willen breken voor de kust route tussen Royal National Park en Eden ten zuiden van Sydney. Je hebt hier alles van historische gehuchten tot rainforests en de mooiste bounty stranden die je je kan voorstellen. Een andere prachtige route is van Jyndabyne door Kosciuszko NP naar Corryong naar Beechworth en de Great Alpine Hw naar Bairnsdale om nog niet te spreken van de Murray River drive tussen Wodonga naar Mildura.
Een ultieme Aus trip zou ik niet kunnen geven, ze zijn allemaal mooi. Maar ik zou iederen toch aanraden om eens de Nullarbor trip tussen Pt Augusta en Norseman te maken. www.nullarbornet.com.au maar niet op een eerste reis.
Yeehaw
Oh en ik kan ook iedereen een uitgebreid bezoek aan The Hunter Valley aanraden: heerlijke wijnen proeven en je kunt ook zo maar oog in oog komen staan met kangoeroes en wombats. Als dat niet gezellig is.
Must-do voor elke backpacker in Melbourne: dinsdagavond Lucky Cock. Laat je niet door de naam misleiden, want deze plek heeft zo-do voor $4 heerlijke pizzas! Op de dinsdag gaat dit gepaard met movienight (lekker onderuit op de banken) met gratis popcorn! Sowieso erg leuke plek voor een biertje/dansje in het weekend! Niet missen!
En heb ook deze tip!
Met een Tel.Pacific Phonecard kun je erg goedkoop vanuit Australië naar Nederland bellen. Deze kaarten zijn voor $ 10,- te koop bij de meeste kiosken. Met deze kaart krijg je zo’n 1000 belminuten (Duizend, dus geen typefout). Dan kun je tenminste voor een klein bedrag eens lekker bijkletsen met ouders of vrienden.
Super handige site!
Goed topic!
Iedereen schrijf tips!
Wanneer je van het echte OZ gevoel wilt genieten dan is de trip Perth - Darwin een echte aanrader.
De meest geisoleerde metropole op aarde Perth met de meest fantastische natuur en aboriginal cultuur en de stranden van Broome en Darwin en de Onderschatte Gibb River Road met het Mitchel Plateau.
Kan zo nog lang doorgaan!!!
See yah,
Flyboy:wereld:>>>
Wij horen iedereen die in Australie geweest zijn zeggen dat ze in ca 4 weken het hele land doorgetrokken zijn hebben dagen in de auto gezeten of dure vliegreizen gemaakt.
Waarom…?? Als je naar Oostenrijk ga dan doe je toch ook maar een stukje van dat land bekijken.
Wij zijn een maand in dit mooie land geweest en hebben maar 1% gezien maar hebben wel tussen de aussies geleefd kangaroes gezien alles over het gebied gehoord [flora en Fauna en cultuur] dan ga je na een maand naar huis met een goed gevoel dat je dat deel goed gezien hebt.afzender Gert_jan
Wat is jouw ultieme Australië tip? Plaats 'm hieronder!
Neem zonnebrandcreme mee.
Visum,
paspoort,
portemonee,
een goede zonnebril,
slippers,
zwembroek,
korte broek,
en de absoluut meest noodzakelijke kleding.
De rest kun je daar allemaal kopen.
Nog eentje voor de Peiling (wat doe je ermee).
– Wat kun je thuis laten? –
- Stropdas
- Stress (anders ben je hem binnen een paar dagen kwijt),
Rijd buiten de steden nooit tussen dusk and dawn.
Ga…
Een collega van me is reeds naar het tropische noorden geweest, waar je uiteraard veel last hebt van vliegen en andere insecten. Deet van Care Plus hielp helaas langs geen kanten! Een madam die met hen meereisde gebruikte een speciale crème dat ze had besteld bij een bedrijfje in Alice Springs:
Dessert Dwellers, 38 Elder St, Alice Springs. De insecten bleven weg! Het spul heette Nature’s Botanical-Rosemary & Cedarwood Oils in a natural creme.
Ik ken iemand in Melbourne, dus ga het bestellen en naar haar laten shippen voor ik naar het noorden trek. : )
Oh ja, en snorkel met een T-shirt aan, anders verbrand je kei hard (ik spreek uit ervaring…).
Kom niet terug:dag:
Beste Yeehaw,
Waarom zou je niet tussen dusk en dawn buiten de stad rijden??
Vanwege overstekende kangaroo’s en walibi’s.