Wereldreis: Azie, Australie, Zuid-Amerika en Antarctica; vertrek eind juni 2008

Hoi iedereen,

Ik en een reisgenoot (wij kennen elkaar via wereldwijzer) gaan een wereldreis maken. Tenminste; we zijn van plan om samen te beginnen en veel stukken samen te reizen. Het is misschien leuk om bepaalde stukken met meerdere mensen te reizen.

We hebben een grove route bepaald, waarbij we beginnen met een treinreis van Moskou(of st. Petersburg) naar Peking (of in ieder geval iets wat daar op lijkt), die half/eind juni zal beginnen.
De volgende landen zal ik ook bezoeken in ongeveer de volgende volgorde(Er komen mogelijk nog wel wat landen bij (onder voorbehoud van kleine wijzigingen)):
Vietnam/Cambodja(juli)
Indonesie(augustus)
Australie(september/oktober)
Peru (cusco in oktober)
Bolivia
Chili
Argentinie
Antarctica(begin 2009)
Argentinie
Brazilie

En als er dan nog tijd over is, gaan we misschien nog verder.
Mocht je interesse hebben om een stuk mee te reizen of heb je nog leuke ideeen voor zo’n reis; dan hoor ik het graag. Alle info is welkom.

gr.,

Arjan

Hoi Arjan,

Tussen Moskou en Beijing ligt Mongolië en vanuit hoofdstad Ulan Bator kun je een mooie achtdaagse tour door de Gobiwoestijn maken. Hier op het forum is er genoeg over te vinden

Groeten,

Jan

Nog wat vergeten :slight_smile:

In 2004 heb ik een groepsreis door Australie gemaakt. Begonnen in Cairns (Great Barrier Reef) en vervolgens via Darwin, Katharine (na bezoek aan kakadu NP) met de trein naar Alice Springs en verder met eigen groepsbus door naar het zuiden: uiteraard Uluru/Ayers Rock, William Creek, Coober Pedy (opaalmijnen), Great Ocean Road, Twelve Apostels, Canberra (o.a. War Memorial(!) en regeringsgebouw), Melbourne en Sydney. In Sydney kun je een wandeling over één van de bogen van de Harbour Bridge maken (zelf niet gedaan).
Het zijn de geijkte dingen, maar toch

Goeie reis,

Jan

Bedankt voor de tips Jan. Het is veel reizen maar zo’n tocht door die woestijn lijkt me zeker leuk.

Gr.,
Arjan

Hoi,

Voor wat betreft Mongolië en de Transmongolië-expres (Moskou - Beijing) kun je ideëen op doen bij Tiara Tours www.tiaratours.nl. De tocht door de Gobiwoestijn schijn je ook terplekke in Ulan Batar te kunnen boeken. Kijk eens in het landenforum bij Mongolië

Jan

Nogmaals bedankt Jan,

Maar de Trans-Siberie express is toch eigenlijk de enige echte; die is alleen wat langer; of heb ik dat mis?

Hoi,

De Transsiberië is zo’n 9000 km en inderdaad wat langer, hoeveel weet ik niet precies
Vanaf Moskou volgen zowel de Transmongolië als Transsiberië tot aan Irkutsk dezelfde route. De Siberië gaat door naar het Oosten en eindigt in Vladivostok (vandaar kun je volgens mij wel doorreizen naar Japan), de Mongolïe buigt af naar het Zuiden. Voor doorreizen over land biedt die volgens mij de meeste mogelijkheden. Je kunt met de Himalaya-express zelfs doorreizen naar Nepal, Tibet enz. Even googlen en je komt een heel eind :slight_smile:

Groeten,

Jan

Jan, weet je ook op welke manier je die treinreis op deze korte termijn nog kunt boeken?

Arjan,

Oei, wat een vraag. Als je niet op eigen gelegenheid wil zou ik eens contact opnemen met Tiara Tours. Je schijnt ook in Moskou zelf een kaartje te kunnen kopen (dus buiten een reisorganisatie om), maar dan zit je met het probleem dat je voordat je Rusland binnenkomt aan moet geven wanneer je het land binnenkomt en weer verlaat en waar je exact verblijft (hotel of logeeradres)
Voorlopig lijkt het me de beste manier om een gerichte vraag op het Rusland- en/of Mongolie-forum neer te zetten

Als je er niet uitkomt dan hoor ik het wel.

Groetnis,

Jan

Via Joho kun je ook tickets boeken voor de transsiberie/mogolie. Zij hebben er ervaring mee en weten wellicht ook meer over de andere routes. Succes

Jan en ook Maike, nogmaals dank je voor de tips; ik ben benieuwd of het allemaal gaat lukken.

gr.,

Arjan

Hallo,

De trans-mongolië express lijkt me echt de moeite. Tegen half/eind Juni zitten mijn examens erop. waar denken julie ongeveer te zijn tegen half augustus?

Tegen half augustus zitten wij op Indonesie. Waarschijnlijk nog op Bali dan.
En daar zitten dan meer Nederlanders voor langere tijd.

gr.,

Arjan

Ik ben wel een Belg als dat geen probleem is;). Al enig idee van de kostprijs tot half augustus (mogelijk herexamens…)?

Nee, ik ga niet over de kosten. Wij komen vanaf Vietnam. Dat is maar een klein stukje en dan ook nog met een wereldticket. De rest regelen we daar.

gr.,

Arjan

Australie zouden wel eens 5 mensen kunnen worden; 4x man, 1x vrouw; dus iedereeen welkom, maar zeker vrouwen om de scheve verhouding recht te trekken.

Hoi Joren,

Tot half augustus; dan zijn we inmiddels net in Indonesie, weet ik de kosten niet, maar ik denk dat als je het stuk van St. Petersburg tm Peking rekent incl alles, dat je toch tegen de 2000 euro aan zit met alles erbij,
En dan met een aantal dagen Peking erbij is het ongeveer van 17 juni tot 17 juli. Vervolgens komt Vietnam.

gr., Arjan

Hoi Arjan,

Ik ben erg geintereseerd om het begin van jullie tocht mee te reizen. Heb al lang de treinreis door Rusland op mijn verlanglijst staan. Ik ben momenteel vrijwillig werkeloos en heb vooralsnog geen plannen om op korte termijn weer aan het werk te gaan. Rusland, Mongolie, Vietnam, Cambodja en ook Zuid Amerika spreken me erg aan. Australie ben ik ooit al eens een jaar geweest.

Ik heb net een aantal weken een spaanse cursus in San Sebastian gevolgt en reis momenteel per auto door Spanje om mijn spaans te oefenen en meer van het land te zien. Ik was van plan om minstens tot midden Mei hier te zijn maar kan makkelijk eerder terugkomen als dat nodig is.

Oh ja, mijn naam is Nicole en ik ben 36.

De voorlopige vertrekdatum is 17 juni naar St. Petersburg

Geweldige reis! Gaan jullie ook verhalen bijhouden? Ik wil ze graag lezen!
Wij doen momenteel ongeveer zelfde reis zelfs :slight_smile:

Over Transmongolie Express… een leuke optie wellicht is de Vodkatrain (hebben wij destijds geboekt bij Kilroy travels) en goed bevallen.