Ik en een reisgenoot (wij kennen elkaar via wereldwijzer) gaan een wereldreis maken. Het is misschien leuk om bepaalde stukken met meerdere mensen te reizen.
We hebben een deel geboekt en de plannen zijn klaar, waarbij we beginnen met een treinreis van St. Petersburg naar Peking op 17 juni. De volgende landen/plaatsen zullen wij ook bezoeken in ongeveer de volgende volgorde (Er komen mogelijk nog wel wat landen bij (onder voorbehoud van kleine wijzigingen en met schatting van aankomstdata)):
Peking 11 juli
Hong-Kong 15 juli
Saigon 18 juli
Bangkok 4 augustus
Singapore 16 augustus
Jakarta 20 augustus
Darwin 8 september (17 oktober willen we in Melbourne zijn)
Peru (18 oktober)(Spaans leren in Cusco)
Bolivia
Chili
Argentinie
Antarctica(begin 2009)
Argentinie
Brazilie
En als er dan nog tijd over is, gaan we misschien nog verder.
Voor mij is het van belang dat er op zo’n rondreis een mooie afwisseling is tussen natuur, cultuur, bevolking, steden, rust, activiteiten, afzien, genieten etc…
Er moet ruimte zijn bij zo’n reis om als iets leuk, mooi, interessant of wat dan ook is; er meer tijd voor uit te trekken. Er moet ruimte zijn voor spontane afwijkingen van het eigenlijke plan. Het zijn, vanuit mijn eigen ervaringen bekeken, vaak de niet geplande, onverwachte gebeurtenissen/momenten/veranderingen die zo’n reis onvergetelijk maken.
Op deze manier probeer ik meerdere reisgenoten (m/v) te vinden, die eventueel interesse en de mogelijkheid hebben om een stuk van deze reis (Azie of Zuid-Amerika of Australie) samen te maken.
Heb je interesse, laat wat van je horen.
Sjonge wat een plannen zeg…Gaaf hoor! Ik heb me net aangesloten bij dit reisforum en ben natuurlijk ook opzoek naar gezellige reisgenoten die wel van wat uitdaging houden.(maar dan ben ik volgend mij wel aan het goede adres.)
Ik heb met Rens al via de e-mailing contact gehad. Het verbaasd mij dat iedereen er zomaar voor een aaantal maanden tussenuit kan. Mag ik zo brutaal zijn om te vragen hoe jullie dat doen met je studie of werk?? Ik zit namelijk in een wat ingewikkelde situatie. Om het kort samen te vatten zou ik vanaf nu t/m eind Aug wat kunnen proeven van de wereld, maar daarna gaat het toch wel weer tijd worden om te werken. Het liefst zou ik dus vanaf mei juni willen gaan.
Wat ook niet geheel onbelangrijk is is te weten wat dit alles zo gaat kosten? hebben jullie wereld ticket? Ohhh en hebben er nog meer reisgenoten aangemeld. Ik vind mannen heel gezellig maar wat vrouwen erbij lijkt mij zo op zijn tijd hard nodig:-) zijn er nog vrouwelijke Reisgenoten?
Het wordt trouwens mijn eerste verre ries… Ohhh wat spannend maar juist zo ontzettend leuk.
Ik heb ff naar jullie site gekeken. Echt gaaf. En ja wij gaan ook een site bijhouden, maar de naam is nog niet bekend. Ik zal je in ieder geval op de mailinglist zetten. En ja Antarctica heb ik zeker zin in.
Het eerste stuk reizen we met 3 mensen, er is er vandaag nog eentje bijgekomen.
Nu is het: Rens, Nicole en Arjan tot Peking.
Daarna gaan Rens en ik verder.
Klinkt super wat jullie gaan doen.
Ben net deze dagen gaan bekijken wat ik wil. Rondreis van meerdere maanden of een uitgebreide vakantie naar America, Kenia of Thailand. Ben nog niet gewend om alleen te reizen en dan zeker geen verre reis. Wens jullie heel veel plezier en ben benieuwd hoe het gaat.
Mooie reis klinkt goed hey alleen zou ik het persoonlijk niet zo relaxed vinden om nu al te weten waar ik begin 2009 zou zitten, als ik o preis zou zijn hey. Ik begrijp dat je een aantal plaatsen vast moet leggen maar ik vind het wel heel erg gepland en vastgelegd. Stel je hebt het super naar je zin op een mooie plek, dan moet je per se weer gaan. Maar wel vet hoor heb zelf heel Zuid en Centraal-Amerika gedaan maar zonder echt wat te plannen en dat was super. We zitten momenteel ook aan een wereldreis te denken ik ben benieuwd wat de mensen hier vinden of je een reis echt heel erg moet plannen of dat je gewoon van plek naar plek hopt, ik bedoel in Australie verkopen ze ook vliegtickets hoor!!! misschien is het totale bedrag dan wat hoger maar op het totale bedrag voor een wereldreis een schijntje!!
Goede reis en ik ben nu stik jaloers, vanuit kantoor…en dat is pas gepland iedere dag 8 uur beginnen, hahah
We zijn inmiddels onderweg. We zitten op dit moment in Vietnam en blijven in deze regio nog wel ff hangen. Dan bedoel ik rond de Mecong-delta.
We houden een website bij van onze belevenissen.