Mijn naam is Milka Adamczyk en zoals iedereen hier op het forum heb ik mijn hart verloren aan reizen.
Een paar maanden geleden heb ik een reis van vier maanden gemaakt naar Australië, Nieuw Zeeland en Zuid-Afrika. Het was echt helemaal perfect! Het ultieme geluksgevoel! Het is mooi om te weten dat je dromen uit kunnen komen als je er maar voor gaat!
Hoewel ik dacht dat het nu uit mijn systeem zou zijn, zijn de reiskriebels alleen maar erger geworden.
Ik ben momenteel aan het sparen voor een langere reis en wil graag de volgende plekken bezoeken:
Canada
Costa Rica
Zuid-Afrika (daar woont mijn zus)
Filipijnen
Borneo
Nepal
Vietnam
Treinreis van Moskou naar Beijing via Mongolië
Helaas zal het nog wel even duren voordat deze droom werkelijkheid wordt maar er wordt hard aan gewerkt!
Het is heel leuk om op dit forum inspiratie op te doen en de do’s en don’ts te lezen. Alle tips zijn welkom!
Hoi Milka,welkom op wereldwijzer!
Nou 4 maanden rondtrekken door Australie en Nieuw Zeeland is ook niet min,je zult wel veel verhalen hebben over deze prachtige landen,misschien kan je je ervaringen kwijt op het Australieforum alsook op het Nieuw Zeelandforum hier op wereldwijzer,Milka?
Ik las in je berichtje dat je eventueel een Treinreis wilt maken van Moskou naar Beijing.
De treinreis van Moskou naar Beijing is al jaren populair bij reizigers.
De Transmantsjoerije Express rijdt vanuit Moskou en via Mantsjoerije rechtstreeks naar Beijing (Peking) in China.
Deze treinreis duurt in totaal 6 dagen en 7 nachten, de trein vertrek op vrijdagavond vanuit Moskou en komt de volgende vrijdagochtend aan in Beijing. Het is niet mogelijk om met hetzelfde treinkaartje onderweg uit te stappen om enkele dagen later door te reizen
Uiteraard moet je een visum hebben voor Rusland, Mongolië en China. eventueel ook voor Wit-Rusland als je niet vliegt naar moskou.
Je kunt zelf een rondje langs al deze ambassades gaan maken maar dit zal je een paar vrije dagen kosten en nog behoorlijk wat reiskosten ook! Aangezien je voor het Mongolie visum naar Belgie moet.
In iedergeval kan je met vragen altijd terecht in het Chinaforum
Wens je nog veel succ6 toe met al wat je nog gaat bereizen in de toekomst Milka!
groet,georgessiam.
Dankjewel voor je antwoord. Ik zal zeker een kijkje gaan nemen op de verschillende forums:). Heb ik stiekem ook al een beetje gedaan. Weet jij misschien of de treinreis veilig is om als meisje alleen te doen?
In de trein is het absoluut veilig, voor iedereen, alleenreizend of niet.
Wat ik heb begrepen uit de recensies die ik heb gelezen,dat er geen verhalen zijn van diefstal tijdens de hele lange trip naar Beijing!
Wel moet je een beetje alert zijn als de trein een tussenstop doet onderweg,mensen stappen dan op om voedsel te verkopen op de trein.