Zijn er mensen die ervaring hebben om met de trein van Moscow naar Beijing te reizen? Hoe is dit jullie bevallen? Wat kan ik ongeveer aan kosten verwachten. (wil minimaal 4 weken weg zijn). Welke route kan ik dan het beste nemen om de mooiste natuur en landschappen te kunnen zien. Ook kan ik alleen maar organisaties vinden waarbij de prijsklasse voor minimaal 2 personen zijn. Kent iemand een organisatie waarbij het geen probleem is dat je individueel reist? Gezien ik (nog) niemand ken die een soortgelijke reis wilt maken.:frown:
Eenmaal in Beijing aagekomen wat zijn de aanraders in China om zeker te bezichtigen.
Ik wil pas volgend jaar vertrekken (gezien ik nog al het geld bij elkaar moet sparen)
Ik ben van plan eind april deze reis te maken. Individueel is geen enkel probleem. De reis gaat via Mongolie naar Beijing, met een tussenstop van 3 dagen in Mongolië. De prijs is €700 excl de vliegreis naar Moskou (€94). De vliegreis heb ik geboekt bij Air Berlin. Vanaf beijing hoop ik de himalaya express te kunnen boeken en af te zakken van Lhasa naar zuidwest china. Dan zijn mijn 30 dagen (max aantal visumdagen)in china wel verbruikt.
Ik wil deze reis volgend jaar februari gaan maken en ben opzoek naar een reisgenoot. Mail me als je interesse hebt! ([EMAIL=“postvoorlilli@gmail.com”]postvoorlilli@gmail.com)
Ik had deze trip ook in gedachte om men 6 maand rondreis door azie te starten . Maar de hoge viusmkosten en single reizend deden me afzien van deze route .
Nu vertrek ik half oktobere vanuit Beijing naar de lager gelegen landen .
Misschien een beetje late reactie, maar ik zag dat je toch pas volgend jaar vertrekt. En misschien kan ik je helpen met wat vragen te beantwoorden.
In November/December 2008 heb ik deze treinreis gemaakt. Ik ben vanaf Dusseldorf naar Moskou gevlogen. Dit kun je het beste boeken via Airberlin. Ik betaalde geloof ik 60,- euro incl.
Mijn trein ticket heb ik via de treinreiswinkel in Amsterdam geboekt. Zij hebben ook meteen mijn visa voor Rusland, Mongolie en China geregeld en ook een uitnodigingsbrief voor Rusland. Dit kost geloof ik iets van 25 euro extra. Aangezien ik in Brabant woon was dit goedkoper dan een paar keer op en neer rijden naar de ambassades in Den Haag en Brussel. De totale treinreis heeft mij 803,- euro gekost. Dit is inclusief 3 visa en afhandelings kosten. Er komt dan alleen nog die 60,- euro bij voor je vliegticket.
Over de routes valt eigenlijk niet veel te kiezen. Als je door wilt naar China, moet je in Ulan ude van de Trans-Siberia overstappen op de Trans-Mongolian. Ik heb 3 verschillende treinen gehad omdat ik in Irkutsk (lake Baikal) en Ulan Bataar (Mongolie) ben uitgestapt. Dit zijn ook de bekendste tussenstops van de trein. Ik raad je aan wanneer je in Mongolie wilt uitstappen om een Gobi desert trip te maken, deze niet in Nederland te boeken! Dit scheelt enorm veel geld! Je kunt deze makkelijk bij hostels in Ulaan Bataar boeken voor 1/3de van de prijs!
Over China heb ik ook nog genoeg tips en aanraders! Ik heb er namelijk 4 maanden gereisd
Misschien is het makkelijker als je msn hebt of via mail, mocht je hier nog vragen over hebben?
Mijn msn/mail is [EMAIL=“joey_de_vlam@hotmail.com”]joey_de_vlam@hotmail.com Ik heb 7 maanden door Azie gereisd dus waarschijnlijk kan ik je wel helpen met het beantwoorden van je vragen.
Ik heb een aantal weken geleden ook geboekt voor de TME, bij Trans-Sputnik.
Ik vertrek begin november met de trein vanaf Amersfoort via Berlijn, St. Petersburg, Moskou, Irkutstk en Ulaan Bator naar Beijing (€945) en heb daar ook meteen de verschillende visa geboekt voor Wit-Rusland, Rusland, Mongolië en China.
Was idd veel goedkoper geweest als ik vanaf Dusseldorf naar Moskou was gaan vliegen. Maar ik ga vervolgens door Zuid-Oost Azië door naar Singapore en vond het wel iets hebben om dat helemaal over land te doen. Berlijn ben ik ook nog nooit geweest dus is wel een leuke extra tussenstop :biggrin:
Helaas krijg je dan wel hoop extra kosten voor de treinen en de transit-visum voor Wit-Rusland, maar is het volgens mij ook wel weer waard!