Trans Mongolië Express

Hallo allemaal!

Ik ben Mark (27) en ben van plan om september/oktober aan mijn (vooralsnog) grootste reis te beginnen.
De bedoeling is om te beginnen in Moskou en dan door Mongolië, China/Tibet, Viëtnam, Cambodja, Laos, Thailand, Maleisië en Singapore te reizen naar Australië en/of Nieuw-Zeeland.
Ik wil hier toch wel zo’n 6-12 maanden voor uit trekken (totdat het potje leeg is…).

Nu wil ik deze reis alleen gaan ondernemen (je ontmoet denk ik genoeg mensen onderweg), maar nu ben ik nog wel op zoek naar één of meerdere personen om mijn reis met de Trans Mongolië Express mee te starten.
Ik heb tot nu toe iig de intentie om een bezoekje te brengen aan Irkutsk en het Baikal Meer en een tocht (van meerdere dagen) te doen in Mongolië om vervolgens door te reizen naar Beijing.

Misschien dat er iemand is met dezelfde ideeën en we iets voor elkaar kunnen betekenen?

met een groet,

Mark

Sorry, ik kan je niet helpen aan mensen voor de trans, het enige wat ik wil zeggen is dat je als je in Mongolie bent je UB absoluut niet moet skippen. Je moet even door het stof en de auto’s heenkijken, maar het is echt een geweldige stad, en goedkoop!

Hoi Mark,

Ik las je oproep, en ik ben van plan om dezelfde reis in dezelfde periode te doen. Ik was van plan om in juli te vertrekken voor een paar maanden, strartend met sint Petersburg, moskou, dan de trein met tussenstops in Irkutsk en Ulaan Batar, en uiteraard vervolgens Beijing. Daarna zullen onze wegen denk ik scheiden waar ik vervolgens nog door China wil trekken, icm enkele andere landen Cambodja, Laos, India etc.

Ik ben trouwens 28 jaar. Laat maar wat van je horen.

groet,
Peter

Hallo Mark en Peter,

Ik wou ook graag per trein naar China reizen, en van daaruit naar India. In ieder geval zou ik dus graag een reispartner hebben voor het eerste gedeelte van de reis, naar China toe en in China zelf. Ik zou graag begin september vetrekken.

Hoop van jullie te horen,

Sara (33j)

Hoi Sara,

Ik heb inmiddels iemand gevonden en vertrekken begin november.
We gaan met de trein via Berlijn (2dgn), St. Petersburg (3), Moskou (3), Irkutstk (4), Ulaan Bator (7) naar Beijing. Vervolgens is het de bedoeling om door te gaan naar Tibet.

Mijn reis gaat er ongeveer zo uit zien. Ik weet niet hoelang je gaat, maar wellicht dat je later alsnog aan kunt haken? :smile:

Hou er rekening mee dat je de Trans Mongolië Express wel zo’n 2 maanden van te voren reserveren oa ivm visa. Mocht je nog meer info willen (wij zijn ook druk bezig met uitzoeken), mail me gerust.

Mark