Ik houd ontzettend van reizen en ik zoek een vrouwelijk reisgenootje die met mij de transmongolie-express wil doen in september/oktober 2013 (niet te verwarren met de transsiberie-express :P, die niet in China maar in Rusland eindigt). Ik zou eerst graag Sint-Petersburg & Moskou willen bezoeken, en eenmaal in de trein zou ik graag in Mongolië de trein verlaten en eventueel nog een keer in Rusland.
Ik ben een studente, ben 22 jaar en kom uit het noorden van het land. Ik heb al enige reiservaring (ZO-Azie en China o.a.) maar wil graag nog veel meer van de wereld zien .
Lijkt het je leuk om met mij de transmongolie-express te doen, laat dan even een berichtje achter!
Voor mijn afstuderen ben ik op zoek naar een onvergetelijk avontuur en de transmongolië-express lijkt mij daar uiterst geschikt voor!
Ik ben een studente van 25 jaar uit België, ik ben niet heel erg ervaren (vooral begeleide groepsreizen gedaan) maar ik ben er zeker van dat mijn enthousiasme, flexibiliteit en zin voor avontuur dit zullen compenseren.
Als je het ziet zitten om deze reis met mij te doen (of niet), laat mij iets weten aub.
Ik zit me ook in te lezen in de Trans Mongolie Express met eindpunt Beijing. En vanuit daar heb ik nog geen plan bedacht. Ik zou een paar dagen in Moskou willen verblijven en een tijdje in Mongolie. Vertrek zou ik graag in augustus doen maar ik ben flexibel. Ik heb veel (georganiseerd) gereisd. Dit jaar ben ik voor het eerst in mn eentje en ongeorganiseerd naar Nepal gegaan voor 6 weken, dit was een unieke en fantastische ervaring maar voor deze trip zou ik graag een reisgenootje willen. Ik ben 28 en woon in Amsterdam.
Volgens reissites over Mongolië zijn de beste periodes qua temperatuur en weersomstandigheden mei, juni en september. Daarom lijkt mij eind augustus & september de beste periode. (Ik denk dat oktober al wat koud gaat zijn en ook vroeg donker?)
Ik zou graag doorreizen tot Beijing, als ik dan toch op die trein zit en zo “dichtbij” ben.
Verder lijkt het mij leuk om zeker een week ofzo in Mongolië door te brengen. Vanuit de hoofdstad zijn er meerdaagse excursies die we kunnen doen.
Augustus / september stond bij mij al op de planning dus ik hou graag die reisperiode aan. Ik zou graag al vanuit Amsterdam de trein naar Moskou willen nemen, zodat ik echt vanaf huis over land heb gereisd. Na een paar dagen Moskou dan met de trein naar Mongolie, hier wil ik ook minstens een week verblijven. Heb gezien dat je in tenten kan slapen of bij mensen thuis, verder ben ik een hostel type (lees:low budget) In Beijing ben ik al eens geweest, maar ook hier zou ik ongeveer een weekje willen blijven. Hoe lang willen jullie maximaal over het hele traject doen? Ik zat zelf aan ongeveer 5 weken te denken. (vanaf Amsterdam tm Beijing)
Op deze website kun je veel info vinden http://www.tiaratours.nl/ zij boeken ook alleen tickets, regelen alle visa maar ook hele tours. Ik zou het graag zelf in willen vullen… Zelf een ticket kopen blijkt onmogelijk als je de websites moet geloven.
Met de trein naar Moskou lijkt me wel leuk alhoewel het vliegtuig goedkoper is. Ook moet je nog een extra visum hebben voor Wit-Rusland… ook al stap je er niet uit… Amsterdam als startpunt ligt denk ik wel vast .
Hier ook een hostel & tent-type! (Heb in de Ardèche in een yourt geslapen, echt super gezellig! http://cheminsdeyourtes.free.fr/)
Ik zat aan 4 weken te denken, maar 5 weken overleef ik wel :biggrin: Ik heb ook al eens gekeken naar die website die je hebt opgegeven en moet zeggen dat ze toch leuke excursies aanbieden als aanvulling op de treinreis.
Ik had ook graag een stop gemaakt in Jekaterinburg en Irkutsk (aangezien we er toch voorbij komen), zien jullie dat zitten? Of liever andere stops?
Naar wat ik op het net heb gevonden is het zo goed als onmogelijk om zelf een ticket te kopen als je vertrekt in Moskou, in Beijing zou het blijkbaar op een of andere manier wel mogelijk zijn?
Sorry voor de late reactie. Leuk dat jullie op mijn post reageren! In verband met mijn studie kan ik helaas minimaal september vertrekken maar zelfs dat wordt wel wat krap voor mij. Ik kan helaas niet in Augustus…
Ik zou het liefst met het vliegtuig naar Sint-Petersburg gaan, met de trein is ook gaaf maar dan zou ik in Polen en Wit-Rusland er ook uit willen Dan zou ik met het vliegtuig van SP naar Moskou willen gaan en nog ergens een stop in Rusland willen maken (Irkutsk/Jekaterinburg/Baikalmeer) maar het liefst niet superlang, aangezien er nu ook weer niet zoveel te beleven is in die plekken. In Mongolie zou ik wel een paar dagen willen verblijven Ik wil me wel wat aanpassen, maar aangezien ik me waarschijnlijk niet een week in Irkuts of Jekaterinburg zou kunnen vermaken, zou ik daar niet heel lang willen stoppen (en het liefst ook niet in beide plekken. Als je meer stops doet, wordt het meteen wel veel duurder).
Als ik met het vliegtuig naar Rusland zou gaan, zou ik het in 2,5 week doen denk ik, en wanneer over land via Rusland, zou ik het in 5 weken doen oid:)
Zoals jullie zien zijn onze plannen en ideeen wel enigszins anders, maar dat is natuurlijk helemaal niet erg Ik kan alleen niet in augustus gaan reizen, dus dat is mijn grootste “maar” zeg maar
Berber, dan kunnen wij in ieder geval niet samen gaan reizen.
Ik zou het liefst eerst van Amsterdam naar Berlijn willen, hier is op 19-20-21 juli Melt festival. Hier zou ik nog een paar dagen willen blijven om vervolgens per trein of toch per vliegtuig, als dat handiger is qua visum ed, naar Moskou te gaan. Ik zou dan in de 1e week van augustus in de Transmongolie express willen stappen. Ik heb ook gezien dat de prijs hoger wordt als je meerdere stops maakt. Zou onderweg nog wel willen stoppen in Irkutsk en hier een dag of 3 willen blijven en zou minimaal een week in Mongolie willen blijven, want dat is toch wel mijn hoogtepunt denk ik.
Lies, jij moet maar even kijken wanneer je zelf het liefste zou willen vertrekken. We kunnen altijd later bij elkaar aansluiten bijvoorbeeld. Ik hoor het wel.
geen reismaatje want heb de reis al gedaan. ben gevlogen op st. petersburg, ook vanwege de kosten, ergens toch jammer om niet ‘thuis’ vertrokken te zijn. na 2dg st. petersbrug met de nachttrein naar moskou, 2 dg moskou, 5 dg trein tot irkusk ( daar 2.5 dag naar lake baikal geweest) en daarna nog 1.5 door naar ulanbaatar. daar een week rondgereisd (te kort!) en daarna door 2.5dg naar beijing. 4dg en toen door naar lhasa met de trein (en overland met jeep naar kathmandu)
ik had geboekt met treinreiswinkel. (en tiara tours voor beijning-lhasa) zij regelden gewoon onze treintickets. hooguit paar tientjes boekingskosten betaald. veel goedkoper dan al die pakketreizen en lokaal vervoer was goed zelf te regelen. hotels ook zelf geregeld. was trouwens in sept.2007 alweer maar goed te doen qua temperaturen. veel succes/plezier dus met het plannen van de reis!
Bedankt voor je info! Stel ik zeer op prijs. Heb ook het gevoel dat ik spijt ga krijgen als ik op een bepaald traject het vliegtuig neem. Hoeveel tijd raad je aan voor mongolie? En heb je alle excursies daar te plekken geregeld, is dit makkelijk en wat heb je gedaan? Ga waarschijnlijk ook weer terug naar Nepal dus heb ook voor de himalaya express naar lhasa gekeken, maar tibet is helaas nog niet opengesteld voor toeristen. Afgelopen sept en okt was ik in nepal en toen had ik ook al pech. Mochten we de plannen niet op elkaar af kunnen stemmen, zou deze treinreis dan geschikt zijn om alleen te doen?
Hoi Judith, ben je echt opzoek naar vrouwelijke reisgenoot, of is dit voor jou geen harde eis? Ik heb zeker interesse in jouw plan en ook de periode schikt mij. Ik ben echter wel een man van 29 jaar uit de regio Utrecht, dus weet niet in hoeverre je dat een probleem vind.
Anyway, ben ik erg benieuwd naar je plannen, in beide gevallen kunnen we elkaar wellicht helpen met ideeen. Ik heb zelf 2 jaar geleden de himalaya express (georganiseerd) gedaan naar Lhasa, een echte aanrader, alleen Tibet is erg lastig zonder organisatie in te komen momenteel… Ik ben benieuwd naar je reactie!
Hoi! Nee hoor ben niet speciaal op zoek naar een vrouwelijke reisgenoot. Toevallig reageerden er alleen vrouwen. Vind het belangrijker dat de leeftijd enigzins overeen komt. Mijn plannen heb je al kunnen lezen. Hoewel ik nu zit te denken om er nog een trein achteraan te plakken naar Hong Kong, als je dan toch in China bent… Heb je zelf andere ideeen qua route, tijd of stops? Ik hoor het graag!
Hoi, Ik overweeg om in augustus - september met de Mongolië express te reizen. Ik heb nog geen concrete plannen maar ik zou zeker in verschillende plaatsen rond willen kijken en wat van China wil zien als ik er eenmaal ben.