Trans mongolië expres en... (april/mei)

Hoi! Mijn naam is Ralph (29) en ik wil vanaf april/mei gaan reizen. In ieder geval de Trans Mongolië expres vanaf Moskou (of St. Petersburg) naar Beijing en daarna misschien nog door naar Nepal/Tibet of Zuid-Oost Azië.
Omdat al mijn vrienden gewoon aan het werk of aan het studeren zijn en ik het toch leuker vind om gezelschap te hebben, ben ik opzoek naar een reisgeno(o)t(e) voor in ieder geval het eerste deel van de reis. Leeftijd maakt me niet veel uit, als het maar gezellig is. Ik heb nog geen concrete plannen, dus ben nog flexibel, zowel qua bestemming als qua vertrekdatum.

Als je zin hebt om mee te gaan (ook op een deel van het traject), dan hoor ik graag van je! Tips en ervaringen zijn natuurlijk ook van harte welkom.

Groetjes, Ralph

Hoi Ralph,

Ik heb zelf ook plannen voor de transmongolie express.
Wil hier ongeveer 1 maand over gaan doen. Mijn eerste plan was februari/maart maart maar dat ga ik met afstuderen niet halen helaas.

Maar april/mei is een prima periode. Laat maar eens horen hoe ver je met je plannen bent. Gr.

Frans

[quote=“Ralph1206, post:1, topic:36144”]

Hoi! Mijn naam is Ralph (29) en ik wil vanaf april/mei gaan reizen. In ieder geval de Trans Mongolië expres vanaf Moskou (of St. Petersburg) naar Beijing en daarna misschien nog door naar Nepal/Tibet of Zuid-Oost Azië.

Als je zin hebt om mee te gaan (ook op een deel van het traject), dan hoor ik graag van je!

Hoi Ralph. Mijn naam is Vera (27) en wil ook heel graag de Trans Mongolie expres doen. Alleen kan ik pas v/a begin juni. Ik weet niet hoe lang jij wilt gaan en of je eventueel ook voor het tweede deel van je reis een reisgenoot zoekt, maar dat hoor ik dan wel. Groet.

Ik heb de Trans Mongolie Express in oktober 2007 gedaan, is zeker erg aan te raden.
Mocht je nog tips willen of ervaringen, dan mogen jullie me mailen.

Tom

Leuk dat jullie reageren.

@ Tom: als je tips hebt voor tussenstops dan hoor ik graag van je!

@ Vera: ja ook voor de rest van mijn reis is gezelschap altijd welkom

@ Frans: mijn plannen zijn nog niet echt concreet, misschien eerst via Praag - St Petersburg naar Moskou en dan de transmongolië express … april schijnt niet echt het juiste moment te zijn (dan is het aan het dooien in Siberië en Mongolië en dus een grote modderpoel), dus wil pas tegen eind april in Moskou vertrekken. Plannen vanaf Beijing zijn nog geheel open.

Tussenstops die ik zeker aan kan raden (helaas heb ik de trans mongolie route in 1 keer gedaan, zonder tussenstops):

• Het Baikalmeer (tussen Irkutsk en Ulan Ude)
  • Mongolie (paardrijden, rondtrekken en in de tenten van de gers slapen schijnt erg de moeite waard te zijn)

verder zou je nog stops kunnen maken in Sverdlovsk/Jekaterinburg, en Novosibirsk (grootste stad van siberie). voor tips kun je ook eens kijken bij Tiara tours en de Treinreiswinkel. Daar hoef je niet per se te boeken, maar het is wel leuk om ideeen op te doen :wink:

Bedankt voor de tips!

ik heb t in sept gedaan

st petersburg-moskou-irkutsk-mongolie-beijing-lhasa-nepal-thailand

ik vond eerlijk gezegd de stops in st. P, moskou en irkutsk en mongolie meer dan genoeg
we zijn een week in mongolie geweest, gobi desert, en was echt super.
wat ook mooi moet zijn is soezdal.

voor vragen, kun je altijd mailen of pb ofzo
check mn log, aziereis sept en okt en dan kun je alles lezen

Gaaf! Zelfde trip ook zo’n beetje gedaan tot nu toe (check de website voor de belevenissen) en zelfde stops als bloem, maar ik zou deze zelf ook zeker aanraden! Zonde om daar zo maar doorheen te rijden en niet even uit te stappen. Heb in de trein destijds ook mensen gesproken die in Jekaterinaburg zjin uitgestapt, maar die vonden dat maar weinig boeiend…

:wereld:he man.

ik had wat vraagies over de trans/mongolie-expres.
wat voor verbinding is het?
moet je de tussen stops vantevoren bespreken?
wat is je einddoel?

ik ben namelijk wel geintresseert in een nieuwe uitdaging
maar wil wel eerst wat meer info, snap je…

alvast bedankt en hoop op een reactie

ja absoluut
de treinreis moet je echt van minuut tot minuut plannen, iv,m met je uitnodiging en rusland visum etc…

ik wist bv in juni al hoe laat ik in irkutsk aan zou komen en in ulaanbaatar enzo

in onze trein zaten ook mensen die jekaterinaburg hebben gedaan en ze vonden het leuk om gedaan te hebben maar echt bijzonder is t niet, tenzij je echt sovjet-fan bent ofzo
wij hadden 2 dagen bij t baikalmeer en ik vond het eerlijk gezegd meeeeer dan genoeg…

Mijn plannen zijn inmiddels iets concreter. Wil beginen in Praag en daarna naar St. Petersburg vertrekken en vanuit daar naar Moskou om met op de trans mongolië expres te stappen. Vanaf beijing staan alles nog open. Misschien beslis ik dat ook wel pas ter plekke.
Wil rond tweede week april vertrekken, maar ben daarin nog wel flexibel.

Als je zin hebt om (een deel van de reis) mee te reizen of nog tips hebt dan hoor ik graag van je!

Groetjes, Ralph

Hoi Ralph,
Ik ga 21 mei naar bangkok om vanuit daar een half jaartje rond te trekken door thailand laos cambodja vietnam maleisie singapore en brunei. In principe ga ik alleen maar het lijkt me wel leuk om misschien een keer ergens af te spreken als onze wegen zich kruizen en misschien samen of met een groepje een stukje verder te reizen.
kijk maar eens op mijn weblog voor mijn plannen
www.lotte-op-reis.shareyourstory.nl
succes en veel pelzier met de voorbereidingen!!!
groetjes lotte (22)

Hoi Lotte,

Leuk dat je reageert. Wie weet kunnen we elkaar idd ontmoeten. Weet je al een beetje hoe je route er uit gaat zien?

Groetjes, Ralph