Ik zou graag deze zomer de transmongolische express willen doen en het lijkt me gezellig om dat samen met iemand te doen. Ik zat te denken aan eind juli weg te gaan, ik ben namelijk gebonden aan schoolvakanties. Verder zou ik ongeveer 4 weken er over willen doen. Ik wil onderweg ook nog een aantal keer uitstappen, waar weet ik nog niet maar dat hoop ik in overleg te doen! Ik vind het leuk om ook nog een paar dagen in Moskou te verblijven en Peking. Het lijkt me leuk als iemand hetzelfde idee heeft als ik.
Ik ben Sandra, 21 jaar en ik woon in Zwolle. Ik ben nog nooit buiten europa geweest, maar heb altijd gezegd dat als ik buiten Europa ga reizen ik toch als eerst de transmongolische express wil doen!
Ik hoop wat te horen van iemand
Heb er veel over gelezen, maar wat zijn de kosten daarvoor eigenlijk? Het trekt mij ook enorm en ik wil ook graag richting Azie. Eigenlijk wilde ik in Zuid-Oost Azie zo’n 4 a 5 weken doorbrengen. Ik ben net als jij vast aan schoolvakantie en heb tot heden geen reisgenoot. Ik weet wel dat Thailand geen duur land is, dus ik ben wel benieuwd wat het kostenplaatje is dat jij in gedachten hebt.
Ik ga graag met je mee! Ik ben Berber, ben 21 jaar en studeer in Groningen.
Ik wil erg graag de Transmongoliëexpress doen. Ik zou eerst wel graag in Moskou een paar dagen willen verblijven, misschien Sint Petersburg. Ik zou in Mongolië graag een paar dagen willen zijn en verder misschien in China nog iets bekijken.
4 weken was ook ongeveer wat ik zou willen, en eind juli is voor mij ook prima!
Vorig jaar ben ik in Zuidoost Azië geweest.
Bedankt voor je berichtje hier.
Voor de transmongolische express hoop ik 2000 euro uit te geven, eigenlijk voor alles, met een uitloop van 500 euro, maar meer ook niet. Ik weet niet of het realistisch is maar wil het toch proberen in eerste instantie.
Ik wil echt alleen de transmongolische express doen, in Moskou, Peking eventueel Sint Petersburg ieder 3 dagen verblijven. en dan nog uitstappen in Jekaterinenburg, Irkutsk en Mongolie (ook ieder ongeveer 3 dagen, als dat kan natuurlijk). Verder Azie in dan Peking wil ik dan ook niet deze zomer.
Hoi Berber! Ik ben wat aan het rondkijken voor een vakantie voor de zomer… rond juli/aug voor 4 weken! Dat van jou klinkt me ook erg tof! En met zijn tweeen is makkelijker en gezelliger reizen. Toevallig kom ik ook uit Groningen. Heb jij al plannen gemaakt? Zo nee, en als het je leukt lijkt… dan hoor ik graag meer van je! Groetjes Mariette
Als ik zo vrij mag zijn: misschien heb je iets aan de info die Tiaratours geeft (www.tiaratours.nl). Als je de keus hebt tussen Sint Petersburg en Moskou, zou ik kiezen voor de eerste. Ik heb beide steden twee jaar geleden bezocht. Van Sint Petersburg naar Moskou is negen uur per rechtstreekse sneltrein, er rijden meerdere treinen per dag. Wat Mongolië betreft: vanuit hoofdstad Oelan Batar kun je een tocht door de Gobiwoestijn maken, van ongeveer een week. Zelf nog niet gedaan maar schijnt meer dan de moeite waard te zijn. Vanuit Irkutsk kun je naar Listvianka en het Baikalmeer. Tussen beide plaatsen in ligt nog het Taltsy Museum of Wooden Architecture.
Groeten,
Jan
(geen ervaring met Tiara Tours maar wel veel info vandaan gehaald, op eigen gelegenheid naar Moskou en St. Pete gereisd en de Transmongolië staat ook hoog op mijn verlanglijstje. Al het een en ander ooit eens uitgezocht, vandaar)
Ik zit nog te twijfelen wat ik ga doen deze zomer. Of Faeroer eilanden en ijsland of eigenlijk alles wat overeenkomt met jou idee. Wat me ook tof lijkt is om ipv Moskou, St petersburg te doen. Hoe wil je terug vanuit Peking?
Ik ben zit vast aan week 29, 30 en 31 maar ik kan er een week bij opnemen. Dr voor of ernaa maakt niet uit. Ik wordt volgende week 21.
Waarom wil je eigenlijk de trans mongolische en niet de trans siberische?
Eindelijk…
Ik heb veel rondgedwaald op deze site maar er zijn niet gek veel mensen die hiervoor kiezen. Ik ben Marten, 25 jaar en kom uit het hoge Noorden. Ik ben ook van plan om met de Transsiberieexpress te gaan. Mijn voorkeur is eind jul/ begin of mid augustus. Ik heb al het een en ander uitgezocht en ik ben erg enthousiast. Ik wilde inderdaad ook in ieder geval in Irkoetsk uitstappen (Baikalmeer) en Ulaanbaatar (trip van 7 dagen in de Gobiwoestijn). Het lijkt mij erg leuk om dit samen met iemand anders of met een groep te gaan doen. In de coupe heb je immers alle vrijheid om te doen wat je wil. Ik ben iemand die eindeloos kan genieten van de ‘great plains’ tijdens de reis.
Ik ben al jaren reisbegeleidster op de Trans Siberie Express en ik wilde je even laten weten dat EUR 2000 in totaal voor hetgeen jij wil waarschijnlijk echt niet haalbaar is. Alleen voor de visa ben je al rond de EUR 250 kwijt…Rusland is duur in verblijf, zeker Moskou, de treintickets zijn ook niet goedkoop en rondreizen in Mongolie kan ook behoorlijk prijzig zijn. Ik hoop oprecht dat het je lukt, maar heb mijn twijfels…Succes met puzzelen…!!
Bedankt voor je bericht!
Ik was er al achter gekomen dat 2000 euro toch iets te optimistisch was, en had uiteindelijk 2500 euro bedacht, maar deze reis gaat voor mij helaas dit jaar niet door, maar wil het volgend jaar of het jaar daarna nog doen!
Ik ben ook bezig met het boeken van een reis, alleen dan zou ik graag de transsiberie express doen richting Vladivostok. Ik kan vanaf half augustus a begin september en heb ongeveer 4 weken de tijd.
Als iemand zin heeft om in te haken of samen te brainstormen…
Leuk dat je reageert.
Qua tijdstip lijkt mij dat ideaal alleen ik ga via Mongolië naar Peking ivm met nog andere plannen.
Ik ben nog wel steeds op zoek, dus als het je nog wat lijkt dan hoor ik het wel.
Ik wil heel graag rond vanaf 20 september tot ongv 20 oktober een reis maken. De trein van Moskou naar Peking, met of zonder omweg, heeft mn voorkeur.
Wie wil er op dit tijdstip ook dezelfde reis maken? Voor 2 is de reis volgens mij goedkoper dan voor 1. En ik heb ongeveer 2000 euro te besteden. Dat betekend waarschijnlijk dat ik niet alle excursies/uitstapjes/overnachtingen kan doen die me leuk lijken, maar ik ben benieuwd wat er dan wel kan
Hoor graag tips voor goede locaties (corine?) en natuurlijk helemaal graag of iemand het leuk zou vinden om met me mee te gaan!
Was aan het zoeken op het forum of er nog meer mensen zijn die met de transmongolië express willen gaan reizen want deze staat al lang op mijn lijstje en ik wil het toch echt eens gaan doen!
Ik ben benieuwd wat je plannen inmiddels zijn, ik stuur je wel even een prive berichtje.
Ook ik heb interesse om de transmongolie express te doen deze zomer. Ik kan ook vanaf half / eind juli. Vier weken lijkt me mooi. Ben benieuwd naar jullie plannen.
Zag jullie berichten, toevallig was ik al een tijdje op zoek naar mensen die deze zomer ook die kant op gaan.
Ik zal half augustus vertrekken naar Moskou. Het plan is om een aantal dagen in Irkutsk te stoppen voor het baikalmeer. Daarna wil ik een aantal weken naar Mongolie en daar een trip maken door het land. Zat er over te denken een Jeep te huren (de tours die ik tot nu toe gevonden hebben waren namelijk nogal prijzig!), het leek me gezellig dit met meer mensen te doen. Dus mocht iemand interesse hebben Ik hoor het graag.
Leuk dat jullie ook interesse hebben om deze reis te maken!
Voor mij is het nog niet helemaal concreet maar mijn plan is om eerst naar st petersburg te gaan voor een paar dagen en dan de trein naar moskou te nemen om vanuit daar met de transmongolië express te gaan reizen. Uitstapjes en excursies wil ik zeker gaan doen! In Irkutsk en Ulaan Baator in elk geval.
Maar op de onderbrekingen na wil ik de reis wel per trein maken en niet met een jeep zoals Janine voorstelt… Leuk en waarschijnlijk veel voordeliger inderdaad maar zelf ga ik echt voor de express!
Dan zou ik graag ongeveer een week in Peking willen blijven en dan… Misschien nog verder reizen maar ik hoop heel snel meer duidelijkheid te krijgen voor hoelang ik weg kan dus dat heb ik nog niet rond helaas.
Ik ben benieuwd naar julie plannen, in elk geval leuk om informatie uit te wisselen!
Ha, al iets wijzer en veel informatie rijker… In september zijn de prijzen iets lager dan in het hoogseizoen. Dit maakt me nog meer vastberaden om in de herfst te gaan. Maar de reis is makkelijker en goedkoper vanaf 2 personen.
Voor eind juli zal ik gaan boeken, dus tot die tijd blijf ik maar op dit leuke forum mijn oproepje herhalen!
Wie wil er eind september mee met Transmongolie Express reis van Tiaratours? Eventueel paardrijden in Terelj NP. Maar andere excursies zijn zeker bespreekbaar! Vanaf 1 persoon blijken veel tripjes niet door te kunnen gaan. Dus ik hoop iemand te vinden die ook op zoek is naar een compagnon
Sowieso allemaal een hele fijne vakantie gewenst en hopelijk lees ik hier wat terug over jullie avonturen!
Ik heb me de laatste week verdiept in de Transmongolie Express om te bekijken wat ik wil doen. 1 ding is zeker, ik wil echt gaan! Was al enthousiast, maar nu helemaal. :cheer:
Ik zou zelf in augustus of september willen gaan voor minimaal 3 weken. De reis die ze bij Tiara Tours aanbieden spreekt me wel aan. 17 dagen, maar mogelijkheid met verlenging. Ik wil starten in Moskou en daar enkele dagen blijven om de stad te verkennen. Vervolgens beginnen aan de Transmongolie Express. Ik zou het liefst een exttra stop in Irtutsk en het Baikalmeer maken en in Mongolie wil ik graag naar de Gobi woestijn. Bij de reis van Tiara Tours zit Moskou, Ulaanbaatar en Beijing standaard inbegrepen.
Ik zou dit graag met iemand samen doen. Wie heeft er ongeveer dezelfde plannen? Kunnen we kijken wat de mogelijkheden zijn.
Ik ben net terug uit China, maar volgend jaar moet ik er zeker nog zijn, en dan wil ik wel nog eens met de trein gaan, weliswaar dan helemaal tot Vladivostok en vandaar naar Dalian (of Beijing) vliegen.