Transmongolië Express

Hallo reisgenoten in spe!

Net als vele van jullie heb ik ook weer de reiskriebels te pakken en heb ik heel veel zin om een nieuwe reis te gaan plannen! Zelf ben ik al eens in Australië en Thailand geweest en dat smaakt zeker naar meer!

Ik zou graag rond Juli 2011 vanuit st. Petersburg naar Moskou gaan om daar met de Transmongolie express via Mongolie naar Peking te gaan.
Daarna zou ik graag in China en nog in andere landen rondreizen maar daar ben ik me nog op aan het oriënteren. Ik sta voor veel landen en dingen open (welk land is nou niet de moeite waard om te bezoeken!) maar Tibet, Nepal, Noord-India, Thailand, Maleisie, Australie, Nieuw-Zeeland, Fiji staan nog wel op mijn lijstje! Het zal van mijn budget afhangen hoelang ik weg kan gaan maar een paar maanden in wel de bedoeling!

Helaas zitten vrienden gebonden aan werk maar ik zou het leuk vinden om een reismaatje te vinden die zin heeft om mee te gaan of om een stukje samen te reizen!

Groetjes Tessa

hi tessa,

Jou verhaal klinkt erg goed.
Je noemt landen die ik ook wel wil zien.
Maar ik kan pas vanaf september/oktober weg.
Wil je echt in juli al weg anders lijkt het me leuk om van ideeen te wisselen en misschien komt er iets leuks uit.

Ben trouwens Inge 23 jaar. ik wil al heel lang een wereldreis maken maar nooit echt durven doen. en geen vrienden die mee kunnen.
Dus zoek via hier een reisgenoot.
Ik kan maar voor 6 maanden weg bij mijn werk, dus dat is de limiet voor mij.

Hoor graag van je

Groetjes Inge

Hey Inge!

Leuk dat mijn plannen jou ook aanspreken!
Zou jij ook met de express mee willen?
Het liefst zou ik wel eind juli begin augustus met reizen.
Ik werk in het onderwijs en heb werk tot begin juli en ik zou het eigenlijk wel zonde vinden om in de zomervakantie thuis te zitten…
Maar wie weet kunnen we daar wel wat op bedenken, ik heb namelijk nog niets vast liggen.

Super dat je een halfjaar van je werk weg kunt blijven!
Ik ben zelf al eens 4maanden in Australië geweest en spannend is het zeker maar misschien juist daardoor ook zo ontzettend gaaf!

Ik ben erg benieuwd naar jou ideeën over je reis!

Groetjes Tessa

Hey Tessa, Inge,
Het stuk St. Petersburg/Moskou/Mongolië/Peking zou ik misschien wel willen aanhaken!
Groeten,
Robert (23)

Hey Robert,
Wat leuk dat je ook geinteresseerd bent!
Ik heb er net weer een reisverslag over gelezen van iemand die deze treinreis heeft gemaakt en krijg er alleen maar meer zin in!
Zou jij ook in de zomer kunnen?

Groetjes Tessa

eeej tessa

Ja ik zie het wel zitten om met de express mee te gaan en vanuit daaar Azie, Australie de gaan ontdekken.
Ik ben nog nooit zolang op reis geweest maar het lijkt me echt zo gaaf om zoveel van de wereld te gaan zien.
Voor mij is het echt op zijn vroegst september vertrekken.

groetjes inge

Hey Tessa,
Juli is voor mij geen probleem; later ook niet. Zit niet zo vast aan allerlei schoolvakanties, etc., behalve aan mijn max. aantal vakantieuren op 't werk. Ik stuur je ff een privé-bericht.
Groet,
Robert

Heey!

Inge, ik ga er even over denken of het voor mij eventueel mogelijk is om later te beginnen met mijn reis… Want ik vind het wel heel gaaf dat je dezelfde kant op wilt gaan! Maar ik weet nog niet of dat haalbaar is voor mij…
Ik zal je zo een pb sturen met mijn gegevens dan kunnen we eens samen brainstormen :slight_smile:

Robert, ik heb je een mailtje terug gestuurd!

Groetjes :chin: Tessa

Hey

De treinreis van Rusland tem Peking lijkt mij ook een prachtige ervaring. Een keer een programma over gezien. Voor de visa moet je wel wat tijd uittrekken en kan je door een reisagent laten doen.

Doordat ik werk kan ik ook niet heel lang vrij krijgen en zou dan tem Peking kunnen gaan. De treinreis zelf duurt 7 dagen.

groeten Maarten (26) :chin:

Hi allemaal,

Ik wil ook heel graag met de Transmongolië Express richting Peking, maar het liefst in juni. Is dat voor (een van) jullie een optie?

groetjes,
Petra (28)