Reisgenoot (m/v) gezocht voor trans mongolie express (juli/augustus 2009)

Hallo,

Ik ben op zoek naar een (of meerdere) reisgenoot/reisgenoten om samen de trans mongolie express te treinen. Wat ik graag zou willen doen is beginnen vanaf St. Petersburg en naar richting Beijing met meerdere stops; zoals in Soezdal, Perm, krasnoyarsk, Oeland Oede, Ulaan Bataar (en hier een woestijnexpeditie te doen) en natuurlijk Beijing en dit allemaal in 5-6 weken.

Wie heeft zin om met een geneeskunde studente van 22 jaar te reizen?

Groetjes,
Evelien

Heyz, Evelien,

Leuke Idee om de Trans Mongolie Express te doen lijkt me hartstikke Tof om het mee te maken.

Wanneer zou je willen vertrekken richting St Petersburg,

Ben Student 20 jaar en van Turkse afkomst,

Hoor graag van je,

Gr, MCU

Hey MCU,

Ik kan vanaf 23 juli; maar ga het liefst 25 juli ofzo… dan kan ik nog mooi de nijmeegse vierdaagse meemaken! En het liefst ben ik weer terug voordat de uni weer begint (31 augustus) maar eventueel kan ik ook wel wat daagjes missen… dus hiertussen wil ik 5 weekjes weg!

Wat zou jij graag op de reis willen zien?

Groetjes,
Evelien

Heey Evelien,

Mooi en bijzonder idee.

Het lijkt me hartstikke leuk om met je mee te gaan. St. Petersburg en Beijing staan sowieso al op mijn verlanglijstje en alles wat daar tussenin ligt ken ik ook nog niet.

Maar heb je al een beetje een globaal kostenplaatje voor die reis?

ik ben trouwens 23 jaar.

Groetjes Waldemar.

Heyz, op zich is het voor mij geen probleem 25ste van juli, op zich maakt het voor mij niet uit wat ik wil zien, ik houd van verrasingen dus ik sta open voor alle avontuurlijke survivals.

Groetjes,
MCU

Ik ben zelf ook op zoek naar een of meerdere personen voor deze reis, maar dan in de periode september/oktober. Bedoeling is dat ik daarna verder door China en Zuid-Oost Azië ga reizen.

voor een globaal kostenplaatje kan je hier eens kijken:

www.tiaratours.nl
www.treinreiswinkel.nl
www.trans-sputnik.nl

de verschillende stops kosten dus veel geld =(

Hoi Eef,

Ik las je oproep, en ik ben van plan om dezelfde reis in dezelfde periode te doen. Ik was van plan om in juli te vertrekken voor een paar maanden, strartend met sint Petersburg, moskou, dan de trein met tussenstops in Irkutsk en Ulaan Batar, en uiteraard vervolgens Beijing. Daarna zullen onze wegen denk ik scheiden waar ik vervolgens nog door China wil trekken, icm enkele andere landen Cambodja, Laos, Vietnam, India etc.

Ik ben trouwens 28 jaar. Laat maar wat van je horen.

groet,
Peter

Hoi Evelien,

Deze reis staat ook op mijn wensenlijstje. Heb nu het plan om Maleisie te verkennen vanaf 25 juli. Maar nog niet geboekt. Hoe sta jij met de voorbereidingen en heb je al een reisgenoot gevonden?

Ik hoor graag.

Groet
Marc

Hallo,

Lukt het nog wat met jullie voorbereidingen? en kom ik nog iemand tegen in de trein of onderweg? Ik ben van 10 juli 4wkn onderweg met de trein via Berlijn, Moskou, Siberie, Mongolie en uiteindelijk Beijing en weer terug.

succes en wellicht tot in de trein?

groetjes,

aard

Helaas… ik heb voor dit jaar mijn reis moeten aflassen… te gevaarlijk om alleen te gaan en geen reisgenoot meer gevonden dus inmiddels andere vakantieplannen gemaakt en hopen dat ik volgend jaar als nog naar rusland kan gaan…

Hoi Evelien, wel jammer, je had een leuke en duidelijke oproep voor een mooie trip denk ik. Helaas nu te kort dag als je dat nog van de zomer wil organiseren.

succes met je andere vakantie/reis plannen

groetjes aard

Inderdaad een beetje laat gepland van mij allemaal… Maar jij in ieder geval veel plezier met je reis! Hoor graag de verhalen!

Hoi Eefje,

Ik heb op eigen gelegenheid een rondreis gepland van NL (vertrek op 18 juli) via Krakow, Lviv, Kiev, Moskou, Sint Petersburg, Vilnius en Berlijn weer terug naar huis. Duur: vier weken, kosten: iets van 300 euro op dit moment. Daar komen nog een paar treinen bij, maar die kosten ook het meeste niet. Met overnachtingen in nachttreinen en jeugdherbergen vallen die ook best mee.

Dus als je nog weg wilt kan het nog best. Grootste probleem waar je dan tegen aanloopt is het tijdig regelen van een visum voor Rusland zelf en als je rechtstreeks naar Moskou gaat een transitvisum voor Wit-Rusland (via Minsk).

Overigens staat de Trans-Mongolie-expres ook hoog op mijn verlanglijstje maar doe dat nu niet omdat ik daar uitgebreid de tijd voor wil nemen (minimaal een week of zes). En die tijd had ik nu niet.

Als je nog bedenkt om weg te gaan en je wilt wat weten dan hoor ik het wel. Tussen Nederland en Moskou en vanaf Moskou reis ik in principe alleen. Het enige wat voor mij op dit moment vast staat is de reis van Sint Petersburg naar huis (nachttrein di-wo St P-Vilnius, bus do 13 op vr 14/08 Vilnius - Berlin, op zaterdag 15/08 met een Schones Wochenende ticket voor 39 euro van Berlin naar de grens bij Groningen.

Groetnis,

Jan