Wie wil mee: Transmongolische express, China, Tibet, Bhutan, Laos, Cambodja, Vietnam

hallo
in het najaar van 2008 (vanaf september) ben ik van plan om een reis te maken door rusland, mongolie, china, tibet, bhutan (indien mogelijk), laos, cambodja, vietnam mss ook thailand en maleisie.
Het deel door rusland zou ik de transmongolische express willen nemen tot in mongolie.
er staat nog niets vast alles is bespreekbaar, indien je bent geinteresseerd om deze reis mee te ondernemen of een stukje van de reis mee te gaan laat dan maar iets weten!
Het zou wel sowiso een low-budjet rugzakreis worden!

Hoi Karlien

In het komende najaar ga ik een paar maanden naar Azie. Ik ga werken in Nepal en Vietnam, maar wil ook erg graag gaan reizen.
Daarbij dacht ik ook aan de transmongolie express. Daarna China en Tibet door en dan wil ik naar Nepal gaan, waar ik een tijdje blijf. Daarna weet ik nog niet wat ik precies ga doen, vliegen naar Ho Chi Minh City of over de grond reizen…

Maar Mongolie is echt een droom voor me. Daar wil ik zooooo graag naar toe!

Wil jij de trein vanuit Moskou of St Petersburg nemen?

groetjes
Thijs

hey!
trein van moskou had ik gedacht maar dat maakt me eigenlijk niet zo uit :), als sint petersburg interessanter is dan is dat ook prima.
ik was ook al aan het denken om gewoon met de bus naar moskou te gaan, dat kost maar de helft van vliegen maar dat is mss een zeer oncomfortabel plan.
Nepal wou ik eigenlijk ook doen, maar dat wil ik zeker niet alleen doen.
Wat voor werk ga je in nepal en vietnam doen? iets als vrijwilliger?
Mongolie is volgens mij ook echt super cool!

Hey
Ik ga weer lesgeven in Nepal en Vietnam. Misschien dat er nog ruimte is om daarnaast nog iets anders te doen, maar dat weet ik pas als ik er ben…
De bus naar Rusland had ik nog neit eerder aan gedacht, is misschien ook wel een goeie! Of een trein of zo.
Vanuit Praag gaat er vast wel een naar St. Petersburg of Moskou. Praag kun je met de ICE heen. Zit alleen niet zo ruim :stuck_out_tongue:

Alleen wil ik niet voor oktober in Nepal zijn, ivm de regentijd.

haha, ik was voor bus naar rusland ook aan een niet ruime bus van de geweldige maatschappij Eurolines aan het denken :slight_smile:
als je eerst rusland, mongolie, china bv doet dan ben je niet voor oktober in nepal denk ik!
studeer jij ook af als je langer weg kan?

Eurolines kende ik nog niet. Ook maar eens goed naar kijken.

Ik denk inderdaad dat als je de tijd neemt voor de reis door Rusland, Mongolie en China (misschien vanuit Bejing de trein naar Lhasa) en dan naar Pokhara door, dat het dan al oktober is.
Maar een regentijd hangt natuurlijk niet om een week vroeger of later. Het zijn altijd maar indicaties.

Ik studeer momenteel wel, maar ga de opleiding niet afmaken. Na dit jaar stop ik ermee.
En voordat ik heel burgerlijk ga werken wil ik eerst weer een lange reis maken. En na de reis naar Azie wil ik eigenlijk ook weer terug naar Afrika.
Maar dat moet ik eerst weer heel veel gaan werken denk ik.

Studeer jij af dit jaar? Wat voor studie doe je dan?

Ik wil de pret niet drukken, maar een visum voor Bhutan kost $200 per dag.
Dus low-budget zal heel moeilijk worden in Bhutan :wink:

lap seg bhutan zo duur, klonk heel mooi tot ik die prijs hoorde :slight_smile:

ik studeer als het goed is af in juni, en als het niet zo is dan is het zo dan stop ik met die studie (grafisch ontwerp) heb al een diploma (fotografie)
en ja dan begin ik ook als een braaf burger voor de volgende 45 jaar te werken, dus ik wil ook nog een profiteren van de vrijheid en een serieuze reis maken!
ik stel dan ook geen maximumperiode op voor de reis, ik zie wel waar en wanneer ik eindig…

Tip: Vlieg met Air Berlin van Dusseldorf naar Moskou voor 21 euro (49 euro all-in).

Hej jullie!

klinkt erg goed jullie plannen! Ik ga zelf ook vanaf september reizen: start laos/bangkok en dan bijvoorbeeld naar cambodja, vietnam, tibet, nepal, china, buthan, mongolie, indonesie…

nix staat nog vast: ik hou van flexibel, positief en low-budget reizen. ik reis graag per trein (trans-mongolie is dan ook nog een grote wens van mij!) en geniet van het ritme van het dagelijks leven van de mensen. gewoon kijken wel geweldige dingen elke dag weer op je pad komen!

Info over visum voor Bhutan is erg tegenstrijdig: op www.visumdienst.nl staat dat het visum gewoon 20 dollar kost. Zou iig erg jammer zijn wanneer het nog zo duur is, ze willen het iig veranderen of zijn hier al mee bezig dus…

ik zou het leuk vinden om een gedeelte met anderen te reizen. het reizen met onbekende reisgenoten is mij tnt zeer goed bevallen.
even iets over mijzelf: ik ben 27, studeer sph en ben verpleegkundige en werk in een filmhuis. ik hou dus erg van film, festivals, spelletjes, lezen, buiten zijn, muziek en uitgaan :slight_smile:

groet,
Annemiek

Supercoole plannen!! wij hebben ongeveer hetzelfde gedaan: http://wereldreis.reismee.nl :slight_smile:

Ik zou zeker aanraden om naar St Petersburg te gaan…prachtige stad en een stuk mooier dan Moskou. Je kan heel simpel na St petersburg met de trein naar moskou om daarna de transmongolie exp. te pakken.

Je kan trouwens ook goed met de trein naar St petersburg, via Berlijn etc.

Succes met het plannen van de reis!!!

kan niet anders zeggen dan: geweldig plan

op 4 sept (2007) ben ik vertrokken naar st. petersburg en heb de trein genomen tot in tibet (14.000 km)

st. petersburg, moskou, irkutsk, mongolie, beijing en lhasa. daarna over land naar nepal en door naar thailand.

bhutan kom je niet zomaar in, ter plekke ( in nepal) regelen is t makkelijkste
check mn log,
de hoofdstukken:
aziereis sept,
azie reis okt
en azie reis nov en voorbereidingen kunnen veel info opleveren
voor specifieke vragen: mail me!

owh lees nu de rest van het topic

ik vond st/. petersburg leuker dan moskou, dus echt een aanrader
met de bus en trein is bijna net zo duur als vliegen, aangezien je visum moet kopen voor wit rusland en als je een beetje op tijd boekt, is een ticket best goedkoop te krijgen

verder 8-8-2008 de spelen in beijing, dus zou zeker niet te vroeg gaan
mongolie en de transmongolie express zijn best prijzig, ook tibet viel qua budget flink tegen, dus echt low budget zal t niet worden.

vond tibet trouwens wel echt helemaal super en raad aan om daar wat meer tijs voor te nemen
nogmaals… mail maar bij vragen!

bedankt voor de tips!!
karlien

wij vertrekken 30 april vanuit België naar Moskou met de trein (265.50euro als we het vanuit belgië regelen, naar het schijnt goedkoper via duitsland, moeten we nog eens onderzoeken) en daar nemen we dan ook de trein naar Mongolië. Weet iemand de goedkoopste manier om dat laatste ticket te regelen?

En als je met de trein naar Moskou gaat, moet je dan een visum voor Wit-Rusland hebben want daar zeggen ze niets over in het station in Gent?..

reisgenootjes zijn gevonden!

joepie! …op naar peking!

Voor Witrusland heb je een doorreisvisum nodig.
In 2007 met trein vanuit Rijswijk zh naar Vladivostok gereist en met de boot naar Japan.
Vanuit Vladivostok kun je ook doorreizen naar Beijing-Lhasa etc.
groetjes ben.

IS DE Trans-Mongolië HETZELFDE ALS TRANSSIBERISCHE SPOORLIJN?
Mijn dochter vertrekt ongeveer medio juli met de Transsib. via Mongoië naar Bejing en dan naar Lhasa.

De Trans Siberie Express is via Vladivostok-Harbin-Beijing.
De Trans Mantsjoenrije Expres is om Mongolie heen via Manzhouli-Harbin-Beijing.
De Trans Mongolie Expres is door Mongolie via Ulan Bator naar Beijing.
Op de site van http://www.tiaratours.nl kun je deze routes zien lopen.

Je hebt ook nog de Bam Express deze loopt boven het balkanmeer via Severobaikalsk-Tynda etc. naar Vladivostok. en met de Treinreiswinkel kun met de Bam Express en de boot naar Japan.
Groetjes ben.