Welke route is het handigst om te nemen vanuit BKK voor Laos, Cambodje & Vietnam?

danang / hoi an kun je met de bus doen, dit is ongeveer 1 uur met de bus.
ik kom uit op 11 aug in vientianne als ik alles voor je invul. dus dan zou je niet naar het zuiden van laos kunnen. wil je ook nog naar danang ?

Ik weet niet of dat een leuke plaats is of dat het dan meer de moeite waard is om ergens anders te blijven?

Ik ben nu heel mijn planning aan het maken met treinen en de vertrek tijden daarvan, ik zal dat morgen even over typen en laten zien hoe ik het nu heb begrepen, dan stuur ik dat wel naar jou email in een Word document is dat goed?

Die site die je hierboven hebt gebruikt gebruik ik dus ook voor de vertrek tijden van treinen e.d echt super handig!!

is goed dan kijk ik er wel even naar. danang is wel leuk, is een niet toeristische plaats met hele aardige mensen.

@Karin; ik heb nu heel mijn route uitgestippeld t/m Sapa maar hoe kom je vanuit daar naar Dien Bien Phu? En hoe kom je dan de grens over naar Laos, is dat ook te vinden op websites of niet?

Ik heb al gevonden inderdaad dat er een bus gaat vanuit Dien Bien Phu naar Laos!!

sapa dien bien phu met de bus.
en vanaf daar 1 keer in de 2 dagen een bus de grens over. (dacht ma, woe en vrij)

Ik heb je een email gestuurd Karin!

ik heb het even opgezocht .
de bus van dien bien phu naar laos gaat op ma,woe en vrij om 5.30 uur. kost 53000 dong.
de bus van laos naar dien bien phu gaat op di,do,za en zo om 7 uur kosten 30000 kip.

reis duurd ongeveer 6 uur. maar ik denk in de regentijd langer want de bus moet 2 keer door het water.

grensovergang gaat snel, er komen iedere dag maar een paar mensen over deze grens. op de dagen dat er geen bus gaat kun je als je zoekt ook met een vrachtwagen mee. maar ze vragen dan wel hoge prijzen.

officieel kun je aan de grens geen visum krijgen dit zegt de laos ambassade maar wij konden er wel een kopen aan de grens. (naar vietnam moet je altijd van te voor een visum kopen).
wij hadden in hanoi een visum voor 30 dagen gekocht maar na te hebben gevraagd kregen we zonder bijbetaling een stempel voor 60 dagen.

Heb een email gestuurd!

hee allemaal,

slecht nieuws over Cambodja er is een nieuw soort malaria virus dat resistent is tegen de medicijnen die nu in omloop zijn.

We zijn daarom van plan om Cambodja te skippen, we willen natuurlijk geen risico lopen.
Zouden jullie nog wel gaan?

Verder nog tips om de reis een beetje in te vullen aangezien we nu een week over hebben?

Hallo,

Ik zou nog steeds gaan. Ik reis altijd zonder malariapillen door Cambodja. Ik smeer me goed in met deet en draag veel lange mouwen en pijpen in de avond. Ik ben er 2 keer voor 2 maanden geweest. De medicijnen voor malaria is nog steeds niet bewezen dat ze 100 procent beschremen tegen Malaria.

gr van Moira

Ik wilde ook nog wel gaan, maar diegene waar ik mee ga niet meer.

1. Omdat ze dit heeft gehoord
  2. Omdat 2 ooms van haar zeiden dat er veel criminaliteit is in Cambodja en aangezien wij 2 jonge meiden zijn het haar dan niet zo’n slim idee lijkt.

We gaan dus nu vanuit Thailand naar laos naar Vietnam.
Heb je tips waarmee wij onze week kunnen invullen in Laos, dingen die je niet zo snel zou doen als je weinig tijd hebt?

Ik weet wel zeker dat de criminaliteit in Laos, Vietnam, Cambodja en Thailand overal hetzelfde is. Hetzelfde als in Amsterdam waar je ook van alles kan overkomen.
Ik heb me altijd zeer veilig gevoeld in Cambodja dit komt ook door hun levensovertuiging die ze hebben het Boedisme. Eigenlijk me in heel Azie nog nooit onveilig gevoeld.

Laos is Laung Prabang erg leuk en Vietieane.

gr van Moira

Aangezien onze reisplannen nu zijn geweizigd en we dus vanuit Thailand naar Laos gaan wilde ik vragen wat de handigste route is om vanuit Laos over te steken naar Vietnam?

We beginnen in Vientiane in Laos verder doen we nog de steden:

PhonSavan
Luang Prabang
Vang Vieng

Wat is het handigst om te doen mbt de route en zodat we makkelijk kunnen over gaan naar Vietnam?

iemand?

Hallo,

Zoals al veel op het forum hier te lezen is. Is het vrij lastig als je reizen wilt van 24 tot 48 uur gaat over land met de bus en je hoort veel verhalen over 24 uur op een plastic krukje zitten.
Je kunt via google veel er over vinden. Vliegen is vrij duur naar Vietnam omdat alleen Lao Airlines en Vietnam Airlines hier op vliegt.
Je kunt vanaf Luang Prabang of van Vientieane vliegen.

gr van Moira

Sorry ik snap het niet helemaal?
Het is vrij lastig reizen in Laos i.v.m. de wegen e.d. bedoel je naar Vietnam of bedoel je 24/ 48 uur reizen van plaats naar plaats?

We hebben ervoor gekozen om te gaan vliegen anders is het heel moeilijk idd.

Hallo,

Nee je regelt het via een kantoor en dan word je opgelicht door diegene die je vervoeren met bussen. Je moet dan steeds overstappen of ze laten je achter met bagage.
De wegen zijn prima dat is het probleem niet. Er is gewoon veel oplichting als je via google intypt scam travel from Laos to vietnam with bus. Dan vind je onwijs veel.

gr van Moira

Ja daarom leek het vliegtuig mij ook het handigst!
Ik vlieg naar BKK en vlieg ook terug vanuit BKK, blijf dus 7 weken weg maar ga het land uit. Heb ik dan een visum nodig?

&wat is het handigst voor Laos dat ik het Visum in BKK aanvraag of in NL, want blijf niet lang in BKK &weet niet hoe lang een aanvraag duurt? & of als je met de trein gaat het mogelijk is dan een visum te krijgen. Ga namelijk naar Thanaleng station en dat is al in Laos zelf. Heb wel een stop van 2 uur ergens omdat je dan een nieuw trein kaartje moet kopen.

En het visum voor Vietnam kan ik dat het beste aanvragen in Laos of in NL, want ik ga vliegen dus kan geen visum aanvragen bij de grens.

Hallo,

Als je een uitreis bewijs hebt waaruit blijkt dat je binnen 30 dagen uitreist dan heb je geen visum nodig voor Thailand. Die krijg je namelijk als je geen visum van tevoren aanvraagt.

Je kunt via internet uitzoeken of je een visum on arrival krijgt want Laos heeft verschillende plekken bij de grens waar je gewoon een visum kan kopen bij aankomst

Vietnam kun je ook via internet aanvragen als je vliegend Vietnam inkomt is dit mogelijk.
Je kunt die info vinden bij het vietnam forum visa via internet.

gr van Moira

En waar kan je een uitreis bewijs krijgen? En is het dan ook makkelijk om via vietnam Thailand weer in te komen?
Want ik eindig in Saigon en vlieg dan naar BKK?
Krijg je dan ook een visum upon arrival?

Heb jij nog tips voor de volgorde van de volgende steden?

Vientiane (komen we aan met de trein ThanalengStation)
Luang Prabang
Phonsavan
Vang Vieng ?