Welke route is het handigst om te nemen vanuit BKK voor Laos, Cambodje & Vietnam?

Ik vlieg 07-07-2009 naar BKK vanuit NL om 17:20 en ik kom aan in BKK op 08-07-2009 ergens de middag denk ik zo.

Ik vlieg 24-08-2009 terug vanuit BKK naar NL om 10:55 en kom dan in NL aan op dezelfde dag!!

Maar hoe reis je dan in Cambodja en Laos?
Is dat allemaal per bus en is daar een site voor of iets dergelijks?

DateDepartureArrivalFlightFare Type14 Sep 200906:00 Bangkok (Suvarnabhumi Airport)07:05 SamuiPG103Early Bird/Late Night21 Sep 200906:00 Samui07:05 Bangkok (Suvarnabhumi Airport)PG100Early Bird/Late Night

PG = Bangkok Airways FT = Siem Reap Airways International
Total Price [[+](javascript: void(0);)]
Passenger(s)Fare per PersonAirport Tax per PersonSurcharge per PersonDiscount per PersonTotal1 Adult
THB 4,400THB 400THB 940THB 0THB 5,740Total Fare THB 4,400Total Airport + Surcharge THB 1,340Total Discount THB 0Total Amount THB 5,740

je hbt gelijk de belasing komt er nog overheen dus de goedkoopste retour zou dit zijn .

mss met de bus heen en vliegen terug ?

Opzich vind ik het niet erg hoor om 150,- euro te betalen voor een retourvlucht.
Want als ik met de trein naar Suratthani zou gaan dan kom ik daar in de ochtend aan (vertrek dan dus die avond daarvoor vanuit BKK) maar dan zou ik dus dezelfde avond dat ik in BKK aankom moeten doorgaan met de trein naar Suratthani en vanuit daar met de ferry… en ik weet ook niet of dat mogelijk is vanuit Laos.

Jij zei met de bus vanuit Dalat naar BKK maar bedoel je dan tot de grens en dan de trein of dat niet? En is er een site voor bus verbindingen e.d.?

bedoel je pakse bkk ? dat kun je met de bus naar ubon en vanaf daar met de trein of bus naar bkk.

ik zal eens even gaan rekenen of je dan idd in bkk aankomt.

een site met bus tijden voor cambodja weet ik niet maar van siem reap naar phnom phen gaat de bus iedere 45 minuten.
pp- hcmc 2 keer in de ochtend.

hier kun je veel info vinden over gh enz in laos http://www.tourismlaos.gov.la/about-lnta.htm
en hier staat per plaats ook wel iets beschreven over vervoer. maar dit loopt echt wel los dit kun je niet nu al helemaal precies plannen, je weet nooit mss vind je een plaats leuk en blijf je langer en laat je iets anders zitten.
http://www.travelmarker.nl/bestemmingen/azie/laos/bezienswaardigheden/bezienswaardigheid.htm

laos

Hoe kom je van HCM (Saigon toch?) naar Dalat en vanuit daar naar Ngha Trang want ik zie wel dat je dus vanuit Saigon naar Ngha Thrang kan maar niet vanuit Saigon naar Dalat…

er gaan meerdere bussen ook naar dalat en van dalat naar nha trang.

http://www.hanoipeacetour.vn/english/?page=opentour

Ahh super bedankt!!
Ik ben nu allemaal een beetje sites aan het verzamelen om te reizen van de ene plaats naar de andere plaats, zodat ik dat al een beetje heb uitgezocht!

In Vietnam kan je inderdaad heel goed met de trein reizen en ook echt op ideale tijden (avond vertrek en vroeg in de ochtend aankomen) en is er ook zo’n site voor de bussen in Laos e.d.?

shit ik had een hele planning gemaakt. maar hij is weg. ik kwam uit op 11 aug dat je dan in vientianne aankomt en dan dus naar bkk zou kunnen gaan op 13 aug , dan red je het zuiden van laos dus niet. deze planning was al behoorlijk haasten en veel reizen.
en je moet rekening houden met visum aanvraag in phnom phen dit kan niet in het weekend.

deze heeft ook opentour in vietnam

nee van laos ken ik niet zo’n site
http://www.travelmarker.nl/bestemmingen/azie/laos/bezienswaardigheden/pakse.htm hier kun je wel per plaats iets lezen over vervoer

heb je trouwens wat naar mijn email adres gestuurd of moet ik daarvoor het in mijn profiel zetten?

ja, ik heb dat kaartje van siem reap gestuurd maar weet niet of je hem wel kunt lezen mss kun je inzoomen

maar op mijn directe email heb ik niks ontvangen, of heb je het via deze site gedaan?

ik heb hem nog een keer naar dat adres gestuurd

ik ontvang nog niks maar heb wel bericht gehad dat jij hier een reactie had geplaatst… voor de zekerheid nog een keer mijn email adres: flower_babe711@hotmail.com!

Weet nog geen eens hoe ik hier berichten moet bekijken…

boven aan de site staat ww mail en daar kun je je berichten bekijken, maar ik heb hem 2 keer naar jou eigen adres gestuurd. zal hem nog een keer sturen

Ik zie het niet, stom!
Maar ik ga nu heerlijk naar dromenland en morgen weer verder met voorbereidingen treffen en dingen uitzoeken en aan jullie dingen vragen!

is goed slaap lekker.
ik zie nu dat mijn computer ze niet verstuurd heeft. ik heb hem nu echt verstuurd naar jou emailadres.

Karin ik heb je mail ontvangen!
Ik bekijk het kaartje later want ik zit nu op mijn werk en kan daar geen afbeeldingen openen.

:hihi:zie nu pas je planning die weer weg was gegaan!!!
Dus ik kom ik woensdag aan dan ben ik donderdag in Cambodja dan blijf ik daar dus vrijdag en zaterdag en dan ga ik zaterdag naar Phonm Pehn en dan kan ik maandag daar mijn visum aanvragen?

Als ik je route tel en dan van alle plaatsen het meeste aantal dagen neem wat je hebt opgeschreven dan kom ik uit op 14 augustus kan dat?

Ik ben nu bezig met heel de route van dag tot dag op papier te zetten.
Ik ben nu bij: van Nha Trang –> Hoi An. Ik wil dit graag met de trein doen, omdat het handigste is m.b.t. de tijd en de dagen die we hebben! Maar voor Hoi An ga je dus met de trein naar Da Nang, weet iemand hoe je vanuit daar verder moet? Met de bus of wat?

Ik kon namelijk op de sites die ik van Karin heb gekregen niks vinden van Da Nang naar Hoi An