Welke route is het handigst om te nemen vanuit BKK voor Laos, Cambodje & Vietnam?

in siem raep een fiets huren en dan naar angkor wat fietsen is prachtig. ook in angkor is de fiets heel handig! (als het nog mag…) was er 7 jaar geleden :wink:
er zijn voldoende hotels, duurder dan elders, dus onderhandel… en inderdaad je kunt niet alles van tevoren plannen en weten…laat je verrassen!!
Ik heb destijds binnen 2 dagen een vlucht geregeld vanuit HCMC naar Siem Raep, daar 4 dagen geweest en toen naar Bangkok gevlogen. Ik was dat geheel niet van plan…het kost een paar centen…
Maar als je de tijd neemt kan het ook heel goedkoop

succes en veel plezier

fietsen mocht afgelopen jaar nog wel, toeristen mochten alleen geen scooters meer huren. wij vonden het veel te warm om te fietsen.

Fietsen lijkt mij ook een beetje warm, maar ik zie het wel tegen die tijd dat ik daar ben voor welk vervoersmiddel ik ga kiezen!!

Heb inmiddels een website gemaakt, voor de thuisblijvers zodat ze mij kunnen volgen!

Soms is het wel vervelend want ik ben echt aan het kijken voor de reis, maar omdat die vriendin op school zit doet zij minder. En eigenlijk vind ik het wel een beetje jammer :-(!

En zoals er al werd gezegd, ik moet niet te veel plannen anders is het ook minder leuk! Go with the flow

de voorpret is toch ook leuk, wij gaan met z’n drieen en ik ben de ā€œuitzoekerā€, vind ik leuk om te doen :slight_smile:
qua temperatuur: ik was er in februari en toen was fietsen goed te doen
en onderweg hoor je ook altijd veel van andere reizigers, dus inderdaad go with the flow and have fun!!!

Aan de ene kant vind ik het ook wel fijn om in de hand te hebben hihi:hihi:, zo bepaal ik ook zelf een beetje hoe & wat en kom ik ook zeker bij de dingen die ik ook graag wil zien!

Hebben verder mensen nog tips over dingen die de moeite waard zijn om te zien?

Ik zat gister even met mijn vriendin aan de telefoon om te overleggen wat we willen uitgeven voor onze laatste week op het bounty-eiland!

We hadden daarom even een kostenplaatje gemaakt:

Slapen 40 dagen = 400,- euro (10,- euro p.p.p.n)
Eten en drinken 40 dagen = 400,- euro (10,- euro p.p.p.d)
Vervoer (trein, taxi, bus e.d.) = 250,- euro p.p.
Excursies = 200,- euro p.p. (Easyriders, Angkor Watt, killing Fields, Plane of Jars, Halong Bay e.d.)
Leuke dingen kopen = 300,- euro p.p.
Visums aan de grens = 100,- euro p.p. (klopt dit ongeveer?)
Vliegticket BKK naar Koh Samui

Totaal = 1650 voor 40 dagen

Heb ik te laag dingen ingeschat en wat zijn kosten waar ik nu geen rekening mee heb gehouden?

Verder willen we in die laatste week wel wat meer uitgeven

Slapen 40 dagen = 400,- euro (10,- euro p.p.p.n) dit is meer dan genoeg ,ik denk dat je gemiddeld op 10 euro voor 2 personen zult zitten, of jullie moeten apparte kamers nemen.

Eten en drinken 40 dagen = 400,- euro (10,- euro p.p.p.d) hangt er vanaf wat je eet maar moet kunnen als je normaal eet en drinkt

Vervoer (trein, taxi, bus e.d.) = 250,- euro p.p. zeker genoeg of je moet gaan vliegen

Excursies = 200,- euro p.p. (Easyriders, Angkor Watt, killing Fields, Plane of Jars, Halong Bay e.d.) is wel genoeg denk ik halong bai 10$, angkor wat 40$, plane of jars 7$, killing fields 5$.

Leuke dingen kopen = 300,- euro p.p. moet genoeg zijn

Visums aan de grens = 100,- euro p.p. (klopt dit ongeveer?)vietnam 33 $,laos 35$, cambodja 20 $ en in nld voor thailand 30 euro.

Vliegticket BKK naar Koh Samui naar surathani 100 euro retourtje samui weet ik niet

je kunt ook op kao san road een bus/ferry ticket boeken naar ko samui voor rond de 500 baht, enkele reis.

@ karin: is dat dan bus & ferry voor 500 baht of is dat los?
Ik ben destijds met de trein naar Surathani geweest en dan met de ferry naar een eiland!

Maar ik denk dat we zeker terug moeten vliegen omdat we ook een vroege vlucht hebben op de 24e van augustus vanuit BKK naar Dusseldorf als we dan de bus en ferry nemen of de ferry en de trein zijn we een hele dag kwijt aan het reizen!

Weet iemand van goede site voor de vliegtickets van Bangkok naar Koh Samui? Of vanuit Pakse (Laos) daarheen?

vanuit pakse is er denk ik niet.
dat is 500 baht voor bus en ferry in 1.

Hee karin;

ik heb nog even jouw route berekend en ik kom dan op 46 dagen uit, dit is eigenlijk teveel omdat we maar 49 dagen in zijn totaliteit hebben en we dus daarvan 8 dagen op het eiland willen verblijven, dus maar 41 dagen hebben voor de rest van de reis!

Wat zijn dingen waarvan je denkt dat ik ze weg kan laten van de plaatsen die jij op hebt genoemd?

siem reap ben je 2 dagen min nodig (grote ronde en kleine ronde tempels)
phnom phen 2 dagen (ivm aanvraag visum , killing fields en gevangenis en phnom phen bezoeken)
hcmc 2 dagen (dagje naar de tunnels, dagje hcmc)
dalat 2 dagen (omgeving)
nha trang (strand en modderbad)2 of 3 dagen
hoi an (1 of 2 dagen)
hanoi (incl 2 dagen halong bay ) 4 dagen
sapa 2 dagen
dien bien phu 1 dag
laos muang kua er gaat om de dag een bus vanuit dien bien phu naartoe 1 of 2 dagen
luang prabang 4 dagen
phonsavan 1 dag
vang vieng 2 of 3 dagen
vientianne 2 of 3 dagen
pakse 1 of 2 dagen
don det 2 of 3 dagen (of een ander eilandje of tat lo)
en dan terug naar pakse en met de bus over de grens trein naar bkk en dan naar het eilandje wat je wilt . bv vliegen naar ko samui.

als ik dit optel kom ik op max 38 dagen dan nog eerste dag bkk = 39 dagen en laatste dag bkk =40 dagen dan heb je dus 9 dagen voor koh samui.

Huh heb ik dan verkeerd geteld of heb je dingen weg gelaten?
Wat een kluns ben ik toch ook he.

Mijn excuses dat ik zoveel vraag aan jullie, jullie zullen af en toe wel denken:hihi:

nee ik heb er niets in weg gelaten.

maakt niet uit hoor. kom maar op met je vragen.
wij vinden het leuk om onze ervaringen te delen en om er over te praten.

http://www.bangkokair.com/travel_tools/index.php?lang=en hier kun je de vlucht boeken naar ko samui of alleen terug. enkeltje tussen 45 en 65 euro.

En je zegt nu dagen…
Ik vraag het nog maar een keer want snap het nog niet helemaal haha:hihi:

Siem Raep is 2 dagen = 1 nacht?
of is het Siem Raep is 3 dagen= 2 nachten?

Stel ik ben dus 2 dagen in HCM dan reken ik de dag van aankomst mee als 1 dag en de volgende dag ook (maar dan moet ik ook weer vertrekken naar de volgende plaats!)
Kan je in die landen ook goed in de avond reizen of moet het allemaal overdag?

@karin: had ook op die site gekeken voor een vlucht en op die data is het 150,- p.p. retourvlucht!

in vietnam en thailand is 's nachts reizen goed te doen maar in laos en cambodja is het overdag.
2 hele dagen dus 3 nachten(of 4 maar dat hangt er vanaf wanneer je weer gaat vertrekken). dus je gaat 's morgens uit bkk weg dan kom je 's middags of vroeg in de avond aan en dan 2 hele dagen daar blijven en de volgende ochtend of die zelfde avond weer weg.
welke datum wil je terug naar bkk vliegen dan ?

juud&aim
ik wil je in een prive berichtje het kaartje van siem reap sturen maar je hebt geen emailadres in je proofiel staan.

mijn email adres is [EMAIL=ā€œflower_babe711@hotmail.comā€]flower_babe711@hotmail.com

vanuit Don Det zoals je al zei kan je niet vliegen naar BKK dus dan maar met de bus e.d. de grens over naar BKK!

Maar ik zou graag op de 14e naar Koh Samui vliegen en dus graag de 13e aan komen in BKK. Lukt dat dan met de route die jij had uitgestippeld om op de 13e in BKK aankomen?

welke datum ga je naar bkk vanuit nld ?
en welke datum vlieg je weer naar nld terug ?