Welke route is het handigst om te nemen vanuit BKK voor Laos, Cambodje & Vietnam?

Lange tijd geen reactie door de feestdagen hihi.
Inderdaad de planning veranderd altijd en dat is ook het hele avondtuurlijke aan zo’n reis, van top tot teen gepland is ook niet leuk.

Hebben jullie nog hostels die jullie mij kunnen aanraden voor een van deze landen? Met een website erbij?

voor welke landen ga je nu ? of toch voor allemaal ?

ik zal de gh eens voor je opzoeken met website. maar de meeste goedkope gh hebben geen websites.

Ik ga toch voor alle drie de landen:king: hihi ik kan er geen een laten liggen, als ik wil ga ik later nog terug!

Ja dat is ook wel weer waar dat de meeste goedkope gh geen website hebben, maar ik wil gem 5 euro p nacht uittrekken voor een overnachting (heb je daar een warme douche voor denk je?) en max 15,- euro als het echt nodig is en we eraan toe zijn.

Ik zit te kijken voor hostels, maar waar moet je een hostel hebben in Siem Reap om dichtbij Angkor watt te zitten of maakt dat niet zoveel uit e.d.? En hoe zit dat voor de andere plaatsen?

Hallo,

Dichtbij Angkor wat zitten is echt niet nodig. Je kunt een tuk tuk nemen voor de hele dag naar Angkor Wat voor tussen de 15 a 20 US dollar per dag.
Het leukste is om in het centrum van Siem Reap te gaan zitten leuke restaurants hebben ze en eventueel wat uitgaansgelegenheid.

Kwa prijs voor GH geen idee ik heb daar in een 5 sterren hotel gezeten dus daar kan ik je niet over adviseren.

gr van Moira

oh misschien kan www.hostelworld.com je helpen.

Daar staan hostels op misschien binnen je budget.

gr van Moira

Hee,

merci, daar heb ik inderdaad al op gekeken en er staan inderdaad wat dingen op, maar hoe weet ik of het dichtbij Angkor Watt en waar je een beetje moet zitten in bepaalde steden (wijken)?

Kan oude post niet meer weizigen, maar ik wilde graag ook door Sapa rondtrekken weet iemand waar je daar wat over kan vinden?

En trouwens ik las op www.waarbenjij.nu dat easyriders erg leuk zijn om mee rond te reizen. Maar aangezien we twee jonge meiden zijn weet ik dus niet of dat een heel goed idee is, wat denken jullie?

“…En trouwens ik las op www.waarbenjij.nu dat easyriders erg leuk zijn om mee rond te reizen. Maar aangezien we twee jonge meiden zijn weet ik dus niet of dat een heel goed idee is, wat denken jullie?..”

Het is zeker leuk om mee rond te reizen. Een echte aanrader, je hebt de tijd van je leven!!! Gewoon doen… of zoals de easyriders zelf zeggen: don’t think, just do it! en don’t worry, be happy! haha
Heb er zelf (ook jonge meid, 22jaar, alleen op pad) hele goede ervaringen mee, 2x een trip gemaakt met een Nha Trang Easyrider, helemaal super!

Succes met de voorbereidingen!
:wereld:

In Siem Reap zou ik dus in de stad gaan zitten en lonely planet zou je kunnen helpen.
Als zou ik niet alle lonely planets aanschaffen want je kunt vaak kopieeen kopen in Azie.
Die kosten meestal maar 3 USD. Angkor wat is ongeveer met een tuktuk 15 a 20 minuten rijden dus zo ver is het niet.

gr van Moira

Ja maar hoe weet je of het, het centrum is of niet dan? Want er staan wijken bij maar niet of het in het centrum is of niet haha.
Wat mij trouwens opvalt is dat geen enkel hostel/hotel foto’s plaatst van zijn badkamers!

En trouwens je kan niet via die sites contact opnemen met de hostels of wel?

Hallo,

Hostels hebben geen websites heel vaak. Hotel natuurlijk wel maar die beginnen meestal vanaf 3 sterren. Daarom zeg koop een lonely planet dan heb je kaartjes kun je het checken.

Backpackers doen het zo die gaan naar de plaats de bus waar ze mee aankomen stopt vaak bij een busstop dan gaan ze backpackers naar het centrum van Siem Reap bv. Daar lopen ze rond met hun bagage op zoek naar een hostel die zijn er genoeg. Ze gaan naar binnen bekijken de kamer en beslissen dan of ze hem nemen.

gr van Moira

Maar ik wil wel een beetje zekerheid dat ik ook echt een slaapplek heb en ben ook niet helemaal het type dat nog 1 uur wil rondlopen met een backpack om een hostel te zoeken, heb dat ook nog nooit gedaan namelijk!

Maar met die easyriders he, ik bedoel je zit op een motor of iets? En dan met een backpack van 15 kg of neem je een kleinere rugzak mee?
Ik heb ook overgewicht en dus weet ik dan niet zo goed of het een goed idee is om een easyrider te nemen wat denken jullie?

Hallo,

Daarom is een lonely planet dus heel handig. Dan kun je kijken waar het hostel via hostelworld zit. Of via google maps kun je zelfs in de straat kijken. maps.google.nl erg handig programma.

gr van Moira

Daar had ik nog helemaal niet aan gedacht, google maps! Erg handig inderdaad =D

er zijn echt genoeg slaapplaatsen te vinden in siem reap en alle andere plaatsen waar je komt. wij hebben in 6 mnd tijd allen in hcmc, muang sing,pattaya (met oud en nieuw),luang prabang, vientianne moeten zoeken naar een slaapplaats.

ik ga vanmiddag even voor je kijken welke gh een internetsite hebben waar wij zijn geweest.

Karin, deed je er lang over om een slaapplaats te vinden of viel dat wel mee? Vond je het niet zwaar om met een rugzak in die hitte te lopen!

meestal kom je of al in het centrum aan of je gaat met tuktuk naar een straat met gh. hier sitten dan zoveel dat je wel iets vind. alleen in vientianne en luang prabang hebben we echt lang gezocht. maar verder overal in 10 minuten of nog minder heb je al wel iets .

je went ook aan die hitte, als je er een tijdje zit is het wel warm maar kun je wel iets. in het begin is het te heet. april en bangkok blijven heet ook voor de thai.

ik zal proberen om de plattegrond naar je te mailen, probeer hem te scannen.
wij hebben in watsup gh gezeten, koste 8$ per nacht, dit is een gh waar jongeren gered zijn van straat en als ze een foutje maken moeten ze er weg. net gh en gezellig. de dichtsbijzijnde tempeltour 12 $ en verre tempels 15 $. http://www.siemreap-town.gov.kh/en/siem_reap_angkor.html hier staat ook veel info over siem reap.

http://www.sinhcafetravel.com
hier kun je info vinden over vietnam bus en tours.
http://www.goldenlandtours.com/ hier zijn wat gh in hanoi.
en verder heb ik alleen een paar emailadressen in thailand,maar daar ga je niet naartoe. bijna ieder gh heeft alleen een emailadres maar geen website.

mss heb je hier nog wat aan, is op ko payam. www.kohpayam-vijit.com en deze payampplandbeach.com
ik weet niet of jullie naar dit eiland gaan.

Dames,
ik heb vorig jaar samen met mijn vriendin dezelfde route gedaan. Als ik zo dit onderwerp doorlees zijn al jullie vragen zo nu wel een beetje beantwoord. Ik kan het me wel voorstellen dat je goed beslagen ten ijs wil komen alvorens de trip te ondernemen. Echter niet alles is met informatie vooraf te ondervangen.
Op reis zal je, ondanks al jullie goede voorbereidingen nog zo veel meer onverwachte zaken tegenkomen. Probeer te genieten en ‘go’ vooral ‘with the flow’ want dat is wat reizen is en het (voor mij althans) zo leuk maakt.
Heel veel plezier!

Groeten van Kick.