Hallo,
Een uitreisbewijs is een bewijs als een vliegticket,bootticket,bustticket of treinticket binnen die 30 dagen.
Als je vliegt van Vietnam naar BKK dan heb je en bewijs want je vliegt daarna terug naar Nederland dat is dan je uitreisbewijs.
Ik zou na Vang Vieng naar Vietieane gaan ook erg de moeite waard.
gr vanMoira
Maar we komen aan in Vientiane… dus dan is het onhandig om daarna naar Vang Vieng te gaan en dan weer terug lijkt mij terwijl wij naar Vietnam willen.
Dus wat raad je dan aan.
We komen aan in Vientiane (willen de steden Vang Vieng, Luang Prabang, Phonsavan aandoen) en dan naar Hanoi. Dus het leek mij dan het handigst om in LPB te eindigen of is dit niet zo?
En weet jij of je in Nong Khai (waar je stopt met de trein) op het treinstation een visum kan krijgen?
ja klopt je kunt van Luang Prabang naar Hanoi vliegen met Lao Airlines die hebben ook een website wij betaalde one way 150 USD voor 2 personen. Je moet dus rekenen op 150 tot 200 USD dollar voor 2 personen one way. Het is dus goed aan de prijs voor Aziatische begrippen.
gr van Moira
ik had een vraag ik vlieg vanuit Luang Prabang naar hanoi kan ik dan in op het vliegveld van LPB een visum krijgen voor Vietnam of niet?
en hoe zit het als ik vanuit Vietnam vlieg naar Thailand krijg ik dan ook een visum voor thailand in het vliegtuig? Of moet ik dat op het vliegveld van Ho Chi Minh doen?
Hallo,
Een visum moet je van tevoren aanvragen of via internet is dit aan te vragen. Die informatie om een visum via internet aan te vragen kun je vinden in het vietnam forum.
gr van Moira
Onwijs bedankt, heb er wat over gevonden alleen de bestanden openen niet bij mij… even contact zoeken met die mensen.
Heeft iemand een site hoe je binnen Laos het beste kan reizen bussen e.d.?
Heb nu de volgende route
Vientiane
Vang Vieng
Phonsavan
Luang Prabang of is een andere route beter?
Hallo,
Het enige vervoer tussen de plaatsen waar jij het over hebt is met de bus of privevervoer.
Er is niet echt een website over je kunt dit bij de verschillende kantoren regelen die daar zijn.
De bussen zijn in mijn ervaring niet echt super een vipbus die heeft 55 zitplaatsen dus je kunt als je lang bent je knieeen niet eens kwijt. Daarom hebben wij meer betaald en wat privevervoer genomen hier voor de rit van Luang Prabang naar Vien Vang 50 euro voor betaald voor 2 personen. Dit was een rit van zo’n 4 uur. We hadden een busje helemaal voor ons alleen wij vonden het geweldig. Daarna de bus genomen van Vien Vang naar Vientiaene. Dit was een tocht van zo’n 6 uur en die was niet prettig.
gr van Moira
Hoe heb jij dat prive vervoer geregeld in Laos?
En kan je dat naar elke plaats doen?
Wat is trouwens handig als betaal middel in die landen?
Contanten of traveller cheques?
hoi,
Wij hebben dit vervoer genomen van Luang Prabang naar Vang Vieng. Dit kun je regelen bij de verschillende reisbureau’s die je in Luang Prabang kunt vinden. Dan kun je vragen naar een Private car en wat het kost daar naar toe. Dan komen ze met een prijs maar ik zou wel rondshoppen.
Ze werken daar alleen maar met contanten. Ik zou US dollars meenemen en die daar wisselen voor Kip en daar alles mee betalen. Het handigst is om biljeten van 50 en 100 te hebben.
Verder in 4 en 5 sterren hotels die daar ook zijn accepteren ze creditcards.
dollar bedoel je dan neem ik aan?
Wat vond je van mijn route in Laos?
Vientiane
Vang Vieng
Phonsavan
Luang Prabang
Of kan ik sommige dingen beter omdraaien?
Wil wel in Luang Prabang uitkomen want vanuit daar kan je makkelijk vliegen naar Hanoi. Of is Phonsavan niet de moeite waard om heen te reizen als het er zo moeilijk heenkomen is?
Hallo,
Ik ben niet in Phonsovan geweest dus daar kan ik je niet over adviseren. Wij zijn eigenlijk alleen in Luang Prabang, Vang Vieng en Vietieane geweest dit omdat we niet zoveel tijd hadden.
gr van Moira