Welk land wil je nooit meer bezoeken?

En daar zijn best mensen (lees “ik”) jaloers op!

Tsja, ik vind dat gejank net zo belachelijk, maar dat hoort er daar nu eenmaal bij.

Had je al goede voornemens voor dit jaar? Anders weet ik er zo wel eentje :chin:
(en mocht je toevallig gisteren ook 3 op Reis hebben gekeken, stem dan meteen hier eventjes, die 2 stemmen tot nu toe waaronder eentje van mezelf is toch wel erg magertjes…)

Gestemd!

Ik ook.

Om eerlijk te zijn denk ik dat je net beter de landen waar je heel slechte herinneringen aan hebt opnieuw kan bezoeken, dan degene waar je super herinneringen aan hebt.

Je kan enkel positief verrast worden in het eerste geval, terwijl in het tweede geval je waarschijnlijk teleurgesteld zal worden…

Ja dat zal wel , maar de vraag is welk land je nooit meer wil bezoeken!

Gezien zijn post denk ik niet dat je daarop een antwoord gaat krijgen :wink:

Ik probeer het woord ‘nooit’ uit mijn woordenboek te bannen, zeker wanneer het gaat over reizen! :vak01:

Ik heb fantastische herinneringen aan o.a. Nicaragua, Bolivië, Mali & Nepal, dus misschien wil ik die landen wel nooit meer bezoeken, net om die herinneringen gaaf te houden…

Heel duidelijk en aanneembaar.

Maar de vraag is : welk land wil je nooit meer bezoeken, en dat heeft niets met “een” woordenboek te maken. Zo ontwricht je het topic van de vraagsteller, en dat kan niet de bedoeling zijn …toch ?

Ik heb toch net op die vraag geantwoord en de reden gegeven waarom, niet?

't is toch niet omdat je de initiële vraag vanuit een ander standpunt benadert dat je ineens off-topic bent!!! Er zijn trouwens wel andere posts in deze topic geweest die minder hebben bijgedragen tot de discussie…

Ik vond het een prima antwoord dus lekker verder met de volgende :smiley:

Mensen, lief zijn voor elkaar!

Hoi Mark,
Laat het aub rusten,voordat we weeral een felle discusie krijgen!
Indien jullie problemen hebben om ieders mening te appreciëren dan kan je dit best oplossen via pmtje(privebericht)zodat wij er geen last van hebben.
groet,
georgessiam.

Kinderen op het schoolplein lossen hun ‘probleempje’ ook op, om vervolgens na tien seconde weer rustig verder te spelen… Dus we kunnen hier ook weer verder met nieuwe meningen over landen die niet meer bezocht willen worden. Of dat land nou niet meer bezocht wil worden door slechte ervaringen of mooie ervaringen - dat maakt natuurlijk weinig uit. :teeth:

Persoonlijk vind ik wat markvh hier zegt wel interessant, een land zo mooi vinden dat je het daarom misschien nooit meer zal bezoeken. Het is weer eens wat anders, tot nog toe heb ik hier vooral reacties gezien met slechte ervaringen erin, of niks met het land hadden en dat men daarom het land niet meer wilde bezoeken.

Moldavië en Oekraïne ik was er op tournee jaren terug. We sliepen in gastgezinnen. Ontzettend gastvrij dat wel. Het eten echt vies, wat best lastig is want je weet dat ze gespaard hebben om jou te eten te geven maar…brood met een plak boter, macaronie met alleen boter erdoorheen euh…brrr… En ik vond het er zo somber en grauw.

Oke dan hier is mijn kleine lijstje.

Frankrijk:
Ja daar ben ik vaak geweest maar ik heb het nooit echt leuk of bijzonder gevonden is gewoon niet mijn cultuur.

Turkije: weinig over te zeggen: irritante mensen…

Griekenland: Alleen Athene zou ik nog willen bezoeken omdat ik daar nog niet geweest ben en ik die geschiedenis toch wel heel interessant vind.
Grieken… heb ik echt niks mee.

Maar ik beoordeel landen sowieso niet op meningen van anderen.
Dus voor elk land sta ik open.

Liechtenstein vond ik ontzettend saai. Voegt niks toe aan Zwitserland.

Hmmm welke landen ik nooit meer wil bezoeken…

Italië denk ik…

Ik hou wel van een vieze vette kroeg(nouja niet letterlijk :wink: ) waar je lekker je eigen kan zijn en genieten van de biertjes zoals in NL, Duitsland, België, Dublin etc… dat hebt.
In plaats van een sjiekke saaie gelikte duffe cafés in Italië.
Praat dat wel over de steden Pisa, Bologna, Verona, Modena en Carpi. Hoe het in Milaan en Rome is ?
Op de dag dat ik een vlucht terug naar huis had vanaf Bologna had ik 's middags wel een tentje gevonden waar ik WiFi had en gewoon ik een aantal biertjes achterover kon tikken. Was gewoon een opluchting ! :biggrin:

Ook paar jaar geleden naar het Gardameer geweest en dat was ook 10x niks.

Interessant om te lezen dat de meeste mensen niet meer terug willen naar Turkije, terwijl het hier juist het drukst bezochte forum is…