Welk land wil je nooit meer bezoeken?

Zoals de titel al zegt, waar wil je nooit meer heen?

Behoeft geen uitleg waarom, mag natuurlijk wel…
Ook geen welles/nietes discussie, gewoon puur jullie mening.

Zelf hoef ik nooit meer naar Tunesië en Turkije.

Om de simpele reden dat ik gewoon totaal geen affectie met beide landen heb.
Dit had ik op voorhand al niet. Toch het voordeel van de twijfel gegeven en eens wezen bezoeken maar dat was helaas niet bevallen.

Zaan vriend, zelf zal ik je voorbeeld volgen…neen, “this is not my piece of cake”
zelfs gratis all-in…NO WAY !
Een reptiel

…en die 2 zijn niet de enigen; doe Venezuela ook bij, en India; dus, zoals je ziet, de titel klopt niet meer : "welke landen wil je nooit meer bezoeken?"lol2
De hagedis:wereld:

Afgelopen kerstvakantie zat ik in Libanon, en daar wil ik voorlopig niet nog een keer heen. Baalbek was geweldig, Tripoli was een leuke stad, maar ik miste het contact met mensen en de gastvrijheid zoals ik die ken uit andere landen in het middenoosten.

Bovendien waren de recente oorlogen nog veel te goed zichtbaar, er waren veel gebouwen met gaten van kogels of zelf mortiergranaten. Sommige stonden al tientallen jaren zo… Op verschillende plaatsen waren controleposten en stonden er tanks. Met de jaarwisseling werden er kogels de lucht in geschoten. Ik voelde me nooit onveilig, maar de sfeer was af en toe drukkend.

Hey, Jenny, maar goed dat je het zegt, Libanon stond op mijn reis lijst…Bedankt !
Groetjes
Een reptiel

Niet meer naar Birma,zolang het leger daar nog aan het bewind is!

Denk je dat zo serieus is? Een beetje adrenaline is nooit slecht tijdens een reis…>>>

Nooit is een lange tijd… Maar één keer Gambia was voor mij genoeg. Voornamelijk omdat ik me ergerde aan de manier waarop veel chartertoeristen zich gedroegen.

Ik heb lang zitten denken, maar ik kan me geen land bedenken waarvan ik nu kan zeggen dat ik er nooit meer naar toe wil. Ik vond m’n vakantie vele jaren geleden in Turkije (Bodrum) niet geweldig, maar om te zeggen dat ik nooit meer naar Turkije wil, nee. Zou graag Istanbul nog eens willen bezoeken…

“Been there, done that”…behalve 1-2 moskeeën die bezoeken waard zijn…voor de rest, is superdruk, om niet te spreken over hun beroemde “bazaar”…ik kom niet meer in Istanbul, maar ja, ik wil niet zeggen dat een ramp is, maar voor mij was genoeg geweest !
Groetjes
Sopirla>>>

De komende tijd wil ik even niet meer Duitsland binnen. Niet dat het een vervelend land is, alles is goed geregeld en als toerist zal je geen problemen krijgen. Maar de afgelopen jaren ben ik té vaak in Duitsland geweest. Het is voor mij niet meer leuk om in Duitsland te zijn, en daarom sla ik een aantal jaartjes over!

Hey, ReisFannetje
En…gaat je ergens anders of heb je andere reisplannen?:kus:
Sopirla

Zoals je in mijn onderschrift kunt zien, ga ik in april volgend jaar naar Roma toe!! Ik verheug me er nu al op!!:zon02:

Groetjes, Reisfannetje

PS Heb je mijn avatar al gezien??

Nederland en Duitsland , daar heb ik veel te lang gewoond.

Op zich hoef ik niet perse meer naar Turkije, maar het land waar ik echt niet meer heen wil is Tunesië. Ik ben in Sousse geweest en dit vond ik maar een vieze stad. Verder werd ik een beetje gek van die mannen die zo ‘gefascineerd’ waren door mijn blonde haar. Ook had ik regelmatig dat ze ongevraagd aan m’n handen zaten of aan m’n haar, vrij irritant. Ik vond ze nogal opdringerig.

Vriend, heb je ervaring met de Italianen? Het is een ras apart…veel lawaai, dieven, let goed op ! Ze lichten je op terwijl je bij staat !
Take care !
Een reptielje:zon02:

Lieve vriendin
Blijf waar je bent ! Het kan niet beter…
je reptieletje
Sopy
:kus:

Lief krokodilletje, het gaat de eerste keer worden dat ik naar Italië ga. Maar gelukkig is mijn tante Italiaans, dus kan ik haar om advies vragen!

Groetjesss

Dan ben ik gerust ! Dat je iemand hebt die beter weet dan ik!
Het kan niet verkeerd lopen…
Tot de volgende
een klein reptiel:chin: