Hoeveel landen heb jij bezocht?

Hoewel het totaal onbelangrijk is hoeveel landen iemand heeft bezocht (en je kunt discussiëren over de kwalificatie van “bezoeken”), ben ik benieuwd welk ww-lid de meeste landen heeft bezocht.

Ikzelf kom tot op heden tot 37, inclusief Nederland.

Eind volgend jaar zullen dit er - hopelijk - ongeveer 71 zijn.

Hoeveel landen hebben jullie bezocht?

Lekker belangrijk…

Ik zit op 52, met name in Europa en Azië.

Respect! Hoe kom jij van 37 tot 71 landen?
Ik zelf zit op “slechts” 24 landen (van de andere kant, ik heb nog heel wat tegoed).

Ik zit pas op 8. Maar ik heb al veel moois gezien en heb nog genoeg tijd over om te gaan reizen.

[ol]
[li]Nederland (duh…)[/li][li]België[/li][li]Luxemburg[/li][li]Duitsland[/li][li]Zwitserland[/li][li]Frankrijk[/li][li]Engeland[/li][li]Guernsey[/li][li]IJsland[/li][li]Letland[/li][li]Israël[/li][li]VAE[/li][li]VS[/li][li]Canada[/li][li]China[/li][ol]
[li]Hong Kong[/li][li]Macau[/li][/ol]

[li]Zuid-Korea[/li][li]Noord-Korea[/li][li]Japan[/li][/ol]
Daarnaast heb ik nog een aantal keren op het vliegveld van Helsinki gestaan, maar dat vind ik toch niet genoeg om Finland mee te tellen. En volgens de welkoms-SMS’jes op m’n mobiel ben ik ook in Jordanië geweest, maar daar denkt men in Israël toch anders over…

Mijn landen die ik al bezocht heb in heel mijn leven:1/Duitsland 2/Groot Brittanie 3/Italie 4/Frankrijk
5/Bangladesh 6/Vietnam 7/Cambodja 8/Laos 9/Birma 10/Taiwan 11/ Thailand.

Lijkt een beetje op het topic “Welke landen/steden heb jij bezocht?”.
Maar goed, ik heb dus 13 landen bezocht tot nu toe.

Ik kom op 46, waarvan de meeste in Europa.

ik zit op dit moment op 39 landen

Mijn bescheiden aantal is 8 :wub:

Het is nooit mijn bedoeling geweest om een lijst te maken met “aantal landen…”;
ik ben meer geïnteresseerd in wat ik leer van de respectievelijke bevolking !
En zoals je zelf zegt, het is niet de kwantiteit die telt…
Groetjes
Sopirla>>>

Ik zit op 50+ geloof ik. Het aantal is niet zo heel belangrijk, maar net als wat Sopirla hierboven zegt, de indrukken die je opdoet wel.

Ja, SNDR, wat je, tijdens je vakantie “leert” van de nieuwe cultuur en natuur, is niet te schatten en nooit te vergeten. Dit is het doel van een vakantie, volgens mij.
Groetjes
Sopirla>>>

ik heb er al een hele hoop, maar ik weiger ze te tellen omdat ik niet op één lijn wil geplaatst worden met die ‘reizigers’ die van land tot land vliegen om paspoortstempeltjes te verzamelen, exact 24 uur aanwezig zijn (omdat het anders niet zou tellen of zoiets) en dan opnieuw vertrekken, soms zelfs zonder een voet buiten hun hotel te zetten. Maar dan achteraf wel opscheppen over het aantal landen dat ze bezocht hebben…

Al te veel van dit soort malloten ontmoet tijdens mijn reizen en ik kan me er nog steeds in opwinden!

trouwens, autonome regio’s die zichzelf hebben afgescheurd van hun moederland, maar nog niet officieel erkend worden als onafhankelijke staat door de VN, tellen die mee?

Ik kom op 13. Maar van een paar landen heb ik alleen de hoofdstad gezien:

Rusland- Moskou gezien en verder met de Trans Mongolie Expres door Rusland gereisd,niet uitgestapt.

China- Beijing gezien en ook met de TME doorheen gereisd.

Gotenborg- Met een cruise 2 dagen geweest.

Ik heb enorme verscheidenheid van mensen gezien. Dit aantal is vele, vele malen groter dan het aantal landen waar ik ben geweest. Het * toeval* wil dat ik belangstelling heb voor * mensen en hun culturen* en minder voor landen. Totaal aantal mensen? Ruim 22.000:cheer:

278 plaatsen in:[ol]
[li]Nederland
[/li][li]Duitsland
[/li][li]België
[/li][li]Luxemburg
[/li][li]Zwitserland
[/li][li]Liechtenstein
[/li][li]Oostenrijk
[/li][li]Italië
[/li][li]Polen
[/li][li]Tsjecho-Slowakije (voor de val van de muur)
[/li][li]Frankrijk
[/li][li]Engeland
[/li][li]Verenigde Staten
[/li][/ol]

Waarom is iedereen ineens zo politiek correct? “Kwaliteit boven Kwantitiet” en “Het is onbelangrijk”.

Iedere reiziger vind het toch fantastisch om de stempels in zijn/paspoort te zien staan? Je denkt weer terug aan hoe lang je ervoor in de rij moest staan, hoe lang je bezig ben geweest om de reis te plannen en hoe fantastisch de reis is geweest!!

Ik ben zelf wel van de rondreizen, en besteed voldoende tijd aan een land. Maar als iemand anders het mooi vind om “Als een idioot van land tot land te reizen” dan moet die dat toch lekker doen? Weer een ander vind het mooi om ieder jaar naar hetzelfde land te gaan om het echt te leren kennen. De volgende rijd rond op een motor, een ander op een fiets, een auto, boot, bus of blijft op één plaats. De één komt om mensen te ontmoeten de ander (ik) intereseerd dat minder en reist voor de natuur en landschappen. Om een lang verhaal kort te maken:
Ik verwacht op een groot reisforum als dit toch wel wat meer respect voor verschillende manieren van reizen eerlijk gezegd.

28 landen trouwens… :zon02:

  1. Italie
  2. Duitsland
  3. Kroatie
  4. Frankrijk
  5. Kroatie
  6. Zwitserland
  7. Oostenrijk
  8. Polen
  9. Indonesie.

In juni komt daar egypte bij. Als ik dit jaar mijn havo diploma haal hoop ik zeker een aantal landen eraan toe tevoegen. Ik ben blij dat ik al zoveel moois heb mogen zien en beleven. Ik ben nog maar 17 jaar en heb de grootste plannen, dus dat komt allemaal wel goed:)