40 landen, de een wat langer en meer dan de ander. Ik hoop in de toekomst nog meer te mogen zien.
Veel te weinig.
Dat politiek correcte spat er misschien wat af omdat het expliciet gemeld wordt. Ik vind zelf de interactie met de mensen in het land leuker dan de stempel die het me oplevert. Dat had ik misschien wat minder cru kunnen formuleren, maar goed. Het was ook maar een korte reactie.
Echter, daarmee veroordeel ik een ander nog niet. Als zij het leuk vinden om alle landen te bezoeken, dan zijn ze daar vrij in. Ieder z’n eigen reisstijl.
Tuurlijk is het leuk te vertellen hoeveel landen je al hebt mogen bezoeken! Alleen zegt het denk ik een heleboel over je als dit uit jezelf op een verjaardag doet. Maar op dit forum ligt het anders denk ik, iedereen weet wat het waard is als je een land goed hebt bekeken.
Nou maak je vooral geen zorgen want op mijn 17de zat ik op Nederland, Belgie, Luxemburg… weer 17 jaar later zijn daar 25 landen bijgekomen!!
It Giet Oan! Dat zou nog eens leuk wezen!
- Nederland (Het mooiste land)
- Duitsland
- Belgie
- Luxemburg
- Frankrijk (Meerdere keren geweest maar echt helemaal niks voor mij die cultuur en de mensen brrr) Sorry Frankrijk!
- Oostenrijk
- Tsjechie (Eten als een malle voor een weinig geld) Goeie ervaringen met de gastvrijheid ook in dat land.
- Zwitserland
- Polen (indrukwekkende geschiedenis in Auswitch)
- Finland (Helsinki is echt wel een mooie stad) Maar brrr wat is het water zelfs hartje zomer nog koud…
- Zweden (Ik kon echt wel genieten toen ik door Zweden aan het reizen was!)
- Noorwegen (Prachtige natuur daar is niks anders over te zeggen! Maar wat is Oslo een lelijke stad) ''mijn mening natuurlijk"!
- Denemarken
- Estland (verschil tussen arm en rijk nog verbazingwekkend groot)
- Letland
- Litouwen
- Engeland
- Thailand (Zeker voor herhaling vatbaar!)
- Indonesie (Geen kenner ik ben namelijk alleen nog maar op Bali geweest maar de volgende keer toch wat verder de hort op.
Ik heb zeker weten genoten maar toch te toeristisch voor mij. - Italie Rome Rome Rome wat een stad…
- Turkije (ook een land die ik de volgende keer toch maar oversla)
- Griekenland (was alleen op Rhodos dus het echte Griekenland ken ik nog niet)
- Marocco (Aanrader wat een prachtig land is dit…)
Dit rijtje wordt vast nog wel langer maar er is zo belachelijk veel te zien in elk land! Het is bijna jammer!
Groetjes Nico
Haha Nico, wat is reizen toch leuk!
Ik vond Tsjechie bijvoorbeeld he-le-maal niks, en gastvrijheid zou ik de mensen die ik heb ontmoet niet toedichten.
En daartegenover stond dat ik Oslo werkelijk een geweldige en mooie stad vind.
Prachtig toch al die verschillende ervaringen en meningen :zon02: daarom zijn gesprekken met andere reizigers altijd interessant een boeiend!
Ach mijn reactie was ook wel iets aan de felle kant. Ik ben het ook eens met wat GekopreizeN zegt, als je het expliciet uit eigen beweging op een verjaardag gaat opsommen wordt het wat anders natuurlijk. Ik moet zeggen dat ik me soms zelfs wat opgelaten voel als collega´s waarvan ik weet dat het financieel niet overhoud me vragen ´of ik nog op vakantie ga dit jaar´ en ik over een prachtige bestemming begin.
Maar puur voor mezelf ben ik wel apetrots dat ik op relatief (ahum…) jonge leeftijd toch een mooi rijtje landen heb bereist. Zeker gezien het feit dat we met mijn ouders vroeger nooit naar het buitenland gingen.
Ik kan er zelf, samen met mijn vrouw natuurlijk, echt van genieten om naar de wereldkaart te kijken en te zien waar ik geweest ben. Maar zie het als bladeren door de ´hoofdstukken´ van de herinneringen.
En op dit forum, in dit gezelschap om het zo maar te noemen, moet het indedrdaad ook geen potje loef afsteken worden van ´kijk mij eens´. Maar ik vind het wel heel leuk om elkaars CV te bekijken. Ik vind het hartstikke mooi om te zien op hoeveel plaatsen mensen zijn geweest, en dan denk ik - zoals vast velen met mij - oh, daar wil ik ook nog naar toe inderdaad, en daarheen, en daar, en…
Ik denk dat we de stelling en reacties wat verschillend hebben geinterpreteerd. Ook weer niet zo heel veel mis mee want een goede discussie houd een forum lekker levendig natuurlijk!
Hoe herkenbaar Hink…
Helemaal eens!
23 in Azië, Europa, Noord- en Zuid-Amerika. Curieus: ben twee keer in Brazilië geweest zonder Rio de Janeiro te hebben bezocht ![]()
Cheers!
46 landen bereisd inmiddels (en allerlei gebieden als Spitsbergen).
Ik zit nu op 15 (op volgorde van bezoeken):
- Nederland
- Duitsland
- België
- Luxemburg
- Verenigd Koninkrijk
- Frankrijk
- China
- Denemarken
- Zweden
- Hongarije
- Zwitserland
- Liechtenstein
- Oostenrijk
- Polen
- Litouwen
Daar komen er eind mei vier bij:
- Roemenië
- Bulgarije
- Macedonië
- Servië
Tsjechië staat al voor ik überhaupt met reizen begon op m’n verlanglijstje, ik heb me ook al uitgebreid in het land en de taal verdiept. En toch komt 't er telkens niet van… Het echte zuiden van Europa heeft me nooit erg getrokken, ik vind Frankrijk al niet leuk. Toch zal ik nog wel in Italië geraken, mijn vriendin heeft Italiaans gestudeerd. Zij heeft 't voornemen om alle Europese hoofdsteden eens te bezoeken, daar doe ik natuurlijk graag aan mee. Goed voor m’n puntentelling ![]()
Ik zit nu op 14, Opvallend genoeg maar een paar in Europa en de meeste er ver buiten. Ben dus ook nog nooit in Frankrijk, Italië of Spanje geweest.
- Nederland
- Duitsland
- Belgie
- Oostenrijk
- Zweden
- Hongkong
- Australie 2x
- Nieuw-zeeland 2x
- Singapore
- Jordanie
- China
- Argentinie
- Paraguay
- Brazilie
Met mijn 14-jarige leeftijd heb ik 19 landen gezien in bijna alle werelddelen, en dan niet alleen het hotel maar echt rondgereisd. Eigenlijk ga ik niet naar een bepaald land toe om te kunnen zeggen dat ik daar ben geweest, maar omdat reizen mijn passie is en ik hou ervan om verschillende culturen en mensen te ontdekken.
Weliswaar 20 jaar ouder, maar dankzij m’n reisje in april kom ik nu eveneens aan 19 landen:
[ol]
[li]Nederland (duh…)[/li][li]België[/li][li]Luxemburg[/li][li]Duitsland[/li][li]Zwitserland[/li][li]Frankrijk[/li][li]Engeland[/li][li]Guernsey[/li][li]IJsland[/li][li]Letland[/li][li]Israël[/li][li]VAE[/li][li]VS[/li][li]Canada[/li][li]China[/li][ol]
[li]Hong Kong[/li][li]Macau[/li][/ol]
[li]Zuid-Korea[/li][li]Noord-Korea[/li][li]Japan[/li][li]Taiwan[/li][/ol]
Ben 1 keer in het Aziatische deel geweest van Turkije voor de rest alleen nog Europa. Als wil ik nog zeker nog buiten Europa op vakantie.
Hier mijn lijstje dan maar:
1: Nederland
2: France
3: Luxembourg
4: België
5: Duitsland
6: Oostenrijk
7: Polen (wel is waar maar een klein gedeelte ben er wel geweest, vond het overigens niet verder uitnodigend om het verder te bezichtigen als ik nog niks wist over Polen.)
8: Zwitserland
9: Oostenrijk
10: Italië
11: Tsjechie
12: Slowakije
13: Hongarije
14: Spanje
15: Engeland
16: Schotland
17: Denemarken
18: Zweden
19: Noorwegen
20: Vaticaanstad (tis en blijft toch een zelfstandige staat)
21: Monaco
22: Turkije
Dat was hem wel weer geloof ik aardig wat. Zo heb ik een aantal wel meerdere keren bezocht. Met name France.
Engeland voornamelijk voor Famalie.
25 stuks als ik goed tel. Waarvan de meeste landen in Europa meerdere keren (Frankrijk misschien wel 30 keer tot het onze oren uitkwam LOL).
Zucht . . . ik hoop dat niet al te veel landen zal vergeten, maar hier komt mijn lijst:
- Nederland,
- België,
- Luxemburg,
- Frankrijk,
- Monaco,
- Spanje,
- Duitsland,
- Zwitserland,
- Italië,
- Oostenrijk,
- Engeland,
- Turkije,
- Jordanië,
- Marokko,
- Namibië
- Zuid Afrika,
- Botswana,
- Zambia,
- Zimbabwe,
- Verenigde Staten,
- Mexico,
- Guatemala,
- Honduras,
- Ecuador,
- Peru,
- India,
- Nepal,
- Thailand,
- Laos,
- Cambodja,
- Indonesië.
Nou een hele rits landen dat je al hebt bezocht,VideJo!
Aan welk land heb je de beste herrineren aan overgehouden?
Australie september 3 x
Gambia
Israel
Schotland
Duitsland
Engeland
Belgie
Bali
Lombok
Singapore
Australia is the best