We hebben al een topic met jouw 5 mooiste plekken waar je geweest bent.
Nu heeft vast iedereen ook nog wel landen op zijn of haar verlanglijstje staan waar je nog graag naartoe zou willen.
Welke landen zijn dit?
Vroeger, op mijn lijst waren 25; sinds ik op de “forum” ben, veel te veel…lijst weggegooid.
Maar goed, laat ons een lijst maken:
de volgende 4 staten van VS (Montana, Wyoming, Washington en “of course” Tenneessee);
als ik toch daar ben, ga ik ff rijden tot in Canada - in de ZOMER - , bij onze Jurjenb (op voorhand afspreken, wat hij mist - breng ik mee);
3.Filipijnen;
4 Papua- Nieuw Guinee;
Argentina tot in de punt -Ushuaia;
Peru ;
Colombia ;
Tasmanië (en als ik toch daar ben, even springen bij de grote buur);
Georgy, waarom absoluut die 2 die verschrijkelijk duur zijn? Ga naar Palawan, 10 keer goedkooper en dezelfde “film”.
Ik begrijp het niet, het zou aan mij liggen…
Groetjes
Een reptiel “out of service”
>>>
Bhutan lijkt me wel de moeite waard en meer landen in Zuid Oost Azie waaronder Thailand en Laos
Voorts heb ik familie in Toronto die hebben het naar hun zin dus saar ff kijken en een vriendin woont in Montreal helemaal “te gek” zegt ze. Nou dat wil ik ook ff tsjekke, maar dan moet ik toch 150 jaar “oud” worden maar dat heb ik allang metmezelf afgesproken, waduh seg nog ca 90 jaar te gaan oleh-hola
Weet wel dat Palawan ook heel mooi is,maar ik heb altijd al gedroomd om is naar de Sechellen en Mauritius tegaan.
Het zal wel bij dromen blijven vrees ik.
Ik zit met het zelfde probleem als meer mensen: nieuwe landen of landen herbezoeken? Komende zomer wordt het een combinatie van die twee. Ik ga dan naar de Filipijnen en Indonesië.
Plekken waar ik heen zou willen zonder dat ik een idee heb wanneer:
:chin:Ja dat is moeilijk zeker zal ik wat Zuid Amerikaanse landen willen bezoeken en de Buurlanden van Thailand en Iran moet ook prachtig zijn.
maar nu we met zijn drieen zijn zal er voorlopig niet veel van komen.
groetjes Fransjes:THAILAND:
Ik heb vaker door islamitische landen gereisd, ook in m’n eentje. (Inclusief landen als Syrië, Libanon en de Arabische Emiraten.) Geen probleem, mensen zijn heel vriendelijk. Ik pas m’n kleding uiteraard aan.
Voor Iran zou ik daarentegen een reisgenoot willen hebben. Toch net een beetje handiger! Maar ik heb geen concrete plannen. Eerst een aantal andere bestemmingen
Niet alle Islamitische landen zijn gelijk toch? De landen die je genoemd hebt zijn wel Islamitisch maar die hanteren een vrij losse interpretatie daarvan. Iran en Saudi-Arabie zijn sharia-landen, die hanteren een strenge interpretatie van de Islamitische wetgeving dus.
Een reisgezel is inderdaad geen slecht idee, en ook niet alleen voor Iran, maar ook overal ter wereld