Ik heb in mijn eentje rondgereisd in Noord-Aceh, Indonesie. Ook daar wordt geleefd volgens de Sharia. Maar daar spreek ik de taal, en daarom vind ik alleen reizen in dat gebied geen probleem.
Ik zie niet waarom een land of meerdere landen moeten vermijden worden, of laat ons ander bekijken: wat zou me kunnen overkomen als ik naar land X reis en respect tonen voor hun waarden?
Ik durf overal ter wereld vrij rondlopen en ik denk dat ik gans terug kom.
Er zijn geen gevaarlijke landen, maar het bestaat gevaarlijke regimes en de mensen ter plaatse zullen beslissen wat met hun land moet gebeuren !
Ik ga een sigaretje roken en ik kom terug. Tot binnen 10’!
I’m back!
Jenny, in welke land ben je aangevallen en gewoond geraakt ?; je hebt toch wat landen bezocht? Problemen gehad ?>>>
Ik heb een keer een mes op mijn keel gehad. Zo’n ding van bijna een meter. Dat was in Indonesie.
In de andere 50 landen nooit problemen gehad.
50 landen? Denk je dat de wereld groot genoeg is voor je? Jezus Christ, zo lang leef ik niet meer…
Tja, een mes aan je keel voelt niet prettig (in Bali wist ik nog hoe het heet), maar in België is ook mogelijk…
Tegenwoordig, gebruiken ze de messen niet meer, maar iets deftig: AK-47, handgranaten, en zo van die “speelgoed” die de zekerheid brengt dat je goed koud bent…
Dus, de kleur van je huid, de godsdienst hebben niets met racistische uitspraken of subtiel de discussie brengen in die richting…
Groetjes
Sopirla>>>
De wereld is meer dan groot genoeg voor me! Er zijn nog zoveel plaatsen waar ik niet ben geweest. :dag:
Zoals?