Welk land wil je nooit meer bezoeken?

Je klinkt precies als mijn vriendin van toen. Geweldig! lol2

Hahaha! Tja, het leven is zwaar als blondine daar! :stuck_out_tongue:
Nu ik erover nadenk, Turkije hoeft van mij ook niet meer. Ik moet zo ongeveer met een bonnetje op m’n voorhoofd lopen als bewijs dat ik al gegeten heb en All Inclusive is leuk voor hooguit een week. En daarbij, ook die mannen daar waren te opdringerig, lol.

En die vriendin van toen is nu je vriendin niet meer ? Omdat ze geweldig was ?

ja.

Marokko, wil ik nooit meer heen.

Op zich zijn er wel leuke dingen te zien, maar ik werd gek van de agressiviteit van de straatverkopers. Van mij mogen ze aandringen zoveel ze willen, maar als ze dreigen met fysiek geweld, hoeft het voor mij niet meer.

Kort maar krachtig Zaan.

Ik wil niet meer naar Kuala Lumpur.

Goed he?! :smiley:

:vak02:: ja Zaan kan niet beter :vak02:

Albanie is niets voor mij :beef::beef:

Nooit meer Egypte; het land is prachtig maar Egyptische mannen…

Vertel

Ik vind Egyptische mannen zeer onrespectvol jegens westerse vrouwen; het altijd maar aan je willen zitten, ook al ben je in gezelschap van je partner.
In Hurghada is mij echt gevraagd om een kusje (personeel van hotel).het telkenmale vragen of ik te koop ben (zouden ze dat ook aan hun landgenoten vragen)??
Dan nog
In Luxor vond een verkoper het nodig om naar me te spugen omdat ik geen belangstelling had voor z’n bananenbladeren (zogenaamd papyrus)
In Cairo ben ik bijna dood gereden op het Giza-plateau; mijn vriend kon me nog net op tijd wegtrekken.(Lag bijna onder de wielen van de caleche)
Dader: een boze paardenboer die voor anderhalf uur paardrijden 300 pond vroeg en na 3 kwartier er al mee stopte.
Ik heb hem toen ook maar 150 pond betaald (de helft, logisch kijkt me)
Twee uur later werd ik bijna aangereden.
Hele middag op het politiebureau gezeten; de dader werd voor mijn ogen afgetuigd door de agenten.
Vreselijke ervaring is dit geweest.

Jammer dat je zulke slechte ervaringen hebt in Egypte. Ik ben er meerdere malen geweest - als vrouw alleen met een kind - en heb niets anders dan respect en hulp gekregen zowel van mannen als vrouwen…

Maleisië is voor mij een nooit meer!
Onmogelijk om daar rond te reizen als je geen auto hebt en alleen bent.
De interstedelijke bussen rijden alleen 's ochtends en vertrekken altijd van busstations buiten de stad. Dus moet je sochtend eerst een bus nemen naar het busstation, die over het algemeen niet aansluit. Bij aankomst savonds in de andere stad geldt de gouden regel dat bussen alleen sochtends rijden weer. Dus moet je een taxi nemen naar de stad, waarbij de taxirit meestal heel duur is (want de toeristen hebben toch niet een alternatief).

Veel bezienswaardigheden zijn niet op loopafstand (meer taxiritjes) en allerlei ‘reispakketten’ voor meer georganiseerde tripjes kennen een minimum van 2 personen. In je eentje kun je dus feitelijk alleen veel lopen, veel water drinken, je stierlijk vervelen, balen dat je geen van de bezienswaardigheden daadwerkelijk te zien krijgt bij gebrek aan een partner.

Daarnaast gaat de jeugd die je uit pure interesse de hele dag achtervolgt ook wel een keer irriteren en heb ik het ook niet zo op mannen die hun hele hebben en houden op straat uit hun broek halen (het opdringerige mannen-syndroom dat ik hier al meer heb gehoord).

Maleisië is alleen een geschikt land als je met minimaal 2 bent en een huurauto neemt.

Waarom dan niet?

Ik deel alleen je ervaring met toers boeken/regelen, dat is inderdaad meetal per 2 pers. De rest heb ik echt helemaal niet zo ervaren. Ik heb ook geen last gehad van de tijden van de bussen en dat de busstations te ver weg lagen. Bij een paar steden waar ik kwam was dat wel maar bij meer dan de helft niet of was het alsnog makkelijk om er te komen.
Zo zie je maar dat verschillende mensen hele verschillende ervaringen kunnen hebben!

Ik hoef nooit meer naar Vietnam, ben blij da ik er geweest ben maar 1 reis is meer dan genoeg voor mij. Merendeel van de mensen vond ik erg vervelend, vervelende ervaringen gehad in guesthouses enz.
Indonesie het zelfde verhaal al durf ik niet te garanderen dat ik er nooit meer kom, het is zor groot en ik heb maar zo’n klein stukje gezien!

Ik ben het eerlijk gezegd met je betoog niet eens (al kan ik over dat opdringerige mannen-syndroom als man niet oordelen), maar ik heb absoluut geen problemen ervaren om met openbaar vervoer door Maleisie te reizen. Vond het juist makkelijk te regelen (in West-Maleisie dan, geen ervaring op Borneo).
Ook met tours geen probleem, vaak zijn er gewoon join in tours te boeken.

Grappig want ik vond inderdaad Vietnam fantastisch! Echt in de top 3 van landen waar ik ben geweest.
Inderdaad ervaringen verschillen. Ik denk dat ik in Maleisië waarschijnlijk ook wel een gedeelte gewoon stomme pech heb gehad.

@Krung Thep: Jammer dat ik die join-in tours nergens ben tegengekomen. Ik moet inderdaad toegeven dat het op Borneo allemaal moeilijker is dan op West-Maleisië.
Qua opdringerige mannen/ pech algemeen is het op een gegeven moment zo dat het zo vervelend wordt dat het je humeur gaat verpesten en daarmee ook je eigen vriendelijkheid en openheid. Ik denk dat ik na een bepaalde hoeveelheid pech en een algemeen gevoel ‘dat niemand je voort wil helpen’ ook wel wat pessimistisch werd over het hele land haha.

Ik herinner me bijvoorbeeld een incident waarbij ik op zoek was naar iets te eten voordat ik een hele vroege bus in ging. Ik had zin een een banaan, lijkt me in Maleisië niet een heel raar iets om naar te vragen. Toch werd ik hard in mijn gezicht uitgelachen en gingen ze zelfs een aap nadoen?
Daar kan ik op zo’n moment echt boos van worden; als toeristen je volledige inkomsten zijn, kun je toch op zn minst doen alsof je je best voor hen doet?

Ik kan me daarom voorstellen dat mijn eigen houding op een gegeven moment ook weer negatieve ervaringen heeft uitgelokt.
Het is een beetje een kip/ei-verhaal.

Land? Mmmm… lastig, tot vorig jaar had ik zonder meer ´Tsjechie´ geroepen na een bezoekje aan Praag. Die stad is echt een drama, wat een rampenplan daar.

Maar vorig jaar bij de MotoGP in Brno geweest en dat was wel weer leuk. eh… nu ik er over nadenk vond ik alleen die race leuk en was het op en rond het circuit eigenlijk ook weer een drama, inclusief de terugreis over de Tsjechische snelwegen…

Mooi, ben er uit: Nooit meer naar Tsjechie!!! :vak01:

Beeldend geschreven, smakelijk om gelachen! :smiley:

Hele nare ervaring in de Indonesische Ambassade , niet zozeer tegen ons maar tegen het eigen volk wat geschopt- geslagen en met knuppels werd bewerkt. Wij mochten naar binnen (voor KITAS in 2005 ) maar men liet ons tot 17.30 wachten , gevolg we moesten nog 1 nacht daar doorbrengen ,en in dat hotel hebben ze mijn credit card gecopieerd. Kortom die Ambassadeur was een kl…k., hele dag vanaf 8am daar geweest geen water -koffie oid. Bovendien had ik een puppy van 1.5 mnd thuis.