Welk land wil je nooit meer bezoeken?

Nee hoor ik begrijp dat na 2005 heel goed

Ben in het verleden naar Turkije (Bodrum) en Egypte (Cairo) geweest en ik zal daar niet zo snel weer naar terug gaan.

Zoveel mensen, zoveel meningen… :smiley:

Voorlopig overzichtje;

Turkije 4
Tunesië 2
Egypte 2
Venezuela
India
Libanon
Myanmar
Gambia
Duitsland
Nederland
Marokko
Albanië
Maleisië
Vietnam
Tsjechië

Waar ik nooit meer heen wil is **Isla Margarita in Venezuela.
Ook hoef ik niet meer naar Moskou of ergens anders in Rusland.

**Waar ik op voorhand niet heen zou gaan is: **Egypte **en Turkije.

Waarom?

(Vraag ik terwijl ik wacht op mijn vliegtuig naar Egypte ;))

Ik heb niets met deze landen,het trekt me niet.Misschien wat voorbarig om te zeggen maar ik heb er nou eenmaal geen connectie mee.

Egypte: Misschien heeft het hier mee te maken: Een jaar of 5 geleden ging een collega met vakantie naar Egypte,ze is nooit meer terug gekomen.
Ze is onwel geworden tijdens het snorkelen en vrijwel meteen daarna overleden.

Maar voor die tijd kwam dit land ook niet op mijn wensenlijstje voor.

Dat is natuurlijk vreselijk maar kan overal gebeuren, recentelijk hier op Bali , reanimatie mocht niet baten. Buiten dat Egypte trekt mij ook niet daarentegen was ik zo’n 25-30 x in Turkije een geweldig mooi land met gastvrije mensen.

Domenicaanse Republiek nooit meer.

Vorige week is ook een duiker in NL overleden, ook bij hem kon reanimatie niet baten. Wat je zegt, het kan overal gebeuren…

Waarom niet meer naar Rusland?

Vermits we hier in Belgie met besparen zitten ,dank aan onze nieuwe regering ben ik genoodzaak om te werken tot mijn 65 jaar(inplaatst tot mijn 60jaar)
Dus als ik met een stokje rondloop op mijn 65 jaar,dan hou ik het bekeken in dit kl**ten land en trek met mijn hebben en houwen naar Thailand.
Dus Belgie bestaat voor mij niet meer,zal er nooit meer terugkomen naar dit “apenland”.

Ik hoef niet meer naar Malta… 3 dagen geweest en wel uitgekeken daar!

Dear Georgy
Ik kan je frustraties perfect begrepen en ik zou in je plaats hetzelfde reactie hebben en mijn plan in praktijk vertalen…ik weet nog niet wat ik ga doen, onze nieuwe regering heeft me tijd gegeven om na te denken, het is toch niet voor morgen…en de expats hebben goed gedaan om betere oorden te zoeken…
Groetjes
Sopirla>>>

Het kon me niet bekoren.Misschien heb ik de mooie plekken gemist ofzo.
Sorry Danechka,ik heb natuurlijk een heel klein deel gezien vanuit de trein naar Mongolië,maar ook zoveel troep langs het spoor en de dorpjes en daar snap ik nou niets van.
Ook in Moskou kon ik er niets van maken,ik vond het rode plein heus wel mooi hoor maar was niet overweldigend.

Het kan natuurlijk dat het je niet kon bekoren, zo heeft iedereen zijn/haar favoriete landen denk ik. Ik kan me voorstellen dat niemand er blij van wordt als er zoveel troep langs het spoor ligt, maar daar heb ik zelf nooit wat van gezien. Ik ben namelijk nog nooit richting Mongolië gereisd o.i.d. Mijn enige treinreis daar was met de nachttrein van Moskou naar St. Petersburg.

Dat je van Moskou niets kon maken kan natuurlijk, niet iedereen is zo onder de indruk van het Rode Plein. :wink:

Juist, Mexx, “been there, done that”…niet echt een fantastische vakantieplek; je bent daar snel uitgekeken !
Groetjes
Sopirla
PS : “next time, better !”

1 like

Naar Tunesië zal ik niet snel vrijwillig terug gaan: bedreigd met messen, overvallen, een erg anti-Westers sentiment, mijn vriendin werd continu op vervelende wijze aangesproken, betast of erger, en een volledig gebrek aan gastvrijheid…

Precies! Dus nu op naar betere bestemmingen! :slight_smile:

Overigens was Malta voor mijn werk en gratis, dus totaal niet erg ofzo hoor :wink:

Eigenlijk hadden alle landen die ik bezocht heb wel iets dus er is geen één land dat ik zal mijden. Maar misschien ben ik ook niet naar achterlijke dictaturen of communistische landen geweest.

Goh, ik ben juist een tikje verslaafd geraakt aan misschien wel de meest achterlijke communistische dictatuur die onze planeet ooit gekend heeft :biggrin:
(al kan dat regime wat mij betreft niet snel genoeg vallen, laat dat heel duidelijk zijn)

Hebt je het over Noord Korea,Sander?
Hoe vond je het gedrag van die oude nieuwslezeres op de tv?(wat natuurlijk voorgeschoteld was door de hoge regerings ambtenaren)