Aantal jaar geleden in Tunesië geweest, dat zou ik zomaar niet nog een keertje doen.
Turkse kust hoeft van mij ook niet meer zo nodig maar buiten de toeristische gebieden lijkt me het binnenland van Turkije nog wel een keertje mooi om te bekijken.
Aantal jaar geleden in Tunesië geweest, dat zou ik zomaar niet nog een keertje doen.
Turkse kust hoeft van mij ook niet meer zo nodig maar buiten de toeristische gebieden lijkt me het binnenland van Turkije nog wel een keertje mooi om te bekijken.
Rwanda. Het is een beetje dubbel omdat je er fantastische berggebieden hebt met o.a. de berggorilla’s. Maar ik zat er toen de genocide uitbrak in 1994 en zou het land nooit meer kunnen bezoeken zonder dat allemaal opnieuw te beleven.
Eigenlijk wilde ik nooit meer naar Egypte, omdat de vervelende mannen daar wel erg vervelend zijn. Maar nu is me gevraagd een wandelreisje door de woestijn te begeleiden, dus ga ik toch. Bijkomend voordeel is dat ik de heisa rond de nieuwe koning mis. ik vertrek met een koningin en kom terug met een koning ![]()
Verder heb ik geen land waar ik het zo vervelend of saai vond dat ik er nooit meer heen wil.
RoadTrack: sluit mij helemaal bij je aan, aan Italië is helemaal niets leuks. Ik vind de mensen in de toeristenbranche ronduit onbeleefd en schofferend (je wordt weggezet met een zwarte pizza in een restaurant die de hoteleigenaar als local adviseert, als je daar een opmerking over maakt: “C’est pizza normal!”). Ook willen ze veel geld aan je verdienen en dat merk je ook: €140 per nacht voor een 2-sterren hotel in Florence, alleen in Italië kan dat. Ook is klantvriendelijkheid er niet belangrijk, ze willen je het liefst kwijt in de volle zon op een terras, je moet aandringen om een goed plekje te krijgen. De pizza’s zijn over het algemeen slecht, alleen in Groot-Brittannië heb ik bij de keten Pizza Express echte goede pizza’s gegeten.
Na afgelopen zomer is er nog een land waar ik niet zo nodig meer heen hoef: Egypte.
Ik wil Nooit meer naar Nederland: te kneuterig en het eten is veelazl beneden alle peil.
Te kneuterig … Dat kun je ook op twee manieren zien, te burgerlijk, of natuurlijk gewoon te gezellig… Vast het laatste. ![]()
Ik wil (voorlopig) naar geen enkel land terugkeren, omdat er nog te veel nieuwe plekken zijn om te ontdekken. Ahja!
Egypte. Heb het "echte"Egypte gezien, niet allen de toeristische plekken. Heb 7 jaar relatie met Egyptenaar gehad en 1x met hem daar met vakantie geweest. Even buiten toeristiche plek stof, vies, armoedig,rommelig,verwaarloosde huizen,gebouwen.
Jamaica, sinds de Engelsen daar weg zijn is het er rommelig en smerig geworden, de mensen zijn onvriendelijk, zien je als blanken en willen alleen maar aan je verdienen, lijkt wel of ze hun gram willen halen, dit had ik nergens anders nog mee gemaakt en gezien, was er werkelijk verbaasd over, en het was er niet incidenteel helaas. Ben toch wel wat gewent.
Bedoel je niet Beiroet ?
Tripoli is de hoofdstad van Libie en ligt in Noord Afrika
Klopt!
Maar Tripoli is ook een stad van 500,000 inwoners in Libanon, daar kwam ik daarnet achter.
Wij gaan zelfs niet eens terug naar het zelfde land als waar we ooit geweest zijn… zonde van het geld,
kiezen we liever een land waar we nog niet geweest zijn ![]()
Maar een land waar ik zeker niet naar terug hoef is Turkije, ben er 1 x geweest en vind er niks aan. (al
is het eten er heerlijk…)
Afgelopen zomer in Moskou geweest, nou daar hoef ik zeker niet meer naar terug. Wat een kl*te volk die Russen!
Zo ontzettend onvriendelijk!
Doe mij maar steden/landen waar minimaal toeristen komen zie: Azerbeidzjan, Kosovo, Skopje, Georgie!
Er zijn inderdaad meerdere steden die Tripoli heten, en ik had het inderdaad over Tripoli in Libanon bij het beschrijven van mijn reis door Libanon. Bij deze een verslagje van dat bezoek: IkReis - Tripoli.