Welk land of welke stad zou je steeds weer opnieuw bezoeken en waarom?

Ik woonde in NYC en werkte er voor Sabena. Maar stel dat ik morgen ergens mag wakker worden dan zou ik dat liefst in Tibet hebben in Drak Jerpa.

Vancouver en daarbij British Columbia en de Canadese Rocky Mountains.
Vancouver als prachtige stad en de rest van de bovengenoemde ruimte, rust en adembenemende natuur.

Ik zou dolgraag steeds gaan duiken op de Galapagos :slight_smile:

Via Wereldwijzer app

Dat word dan overduidelijk Shanghai!
Heb in 2010 4 maanden stage gelopen op de expo. Wat een ongelofelijke stad, met onvergetelijke herinneringen.

Afgelopen winter nog een week teruggeweest, Shanghai blijft me verbazen!:wub:

Thailand en dan met name Bangkok! Bangkok heeft een bepaalde aantrekkingskracht op mij. Voelt ook als thuis komen.

Penang in Maleisie.
Daar hebben ze de heerlijkste soepen!!

Verder ben ik verliefd op Kroatië geworden.
De afwisseling van cultuur en natuur vind ik heerlijk!

Thailand,namelijk het noorden en de Isaanstreek boeien me enorm !

Eén van mijn favoriete plekjes waar ik graag vertoef tijdens mijn verblijf in Thailand,is de “Wat Umong tempel” met zijn gangen en rustige bospaden waar je kan wandelen zonder dat je word gestoord.

Mensen die graag de rust willen opzoeken in Chiangmai,dit is het adres: Wat Umong: 135 Moo 10 Suthep, Chiang Mai

http://siampictures.com/wp-content/uploads/2015/10/099.jpg

https://www.travelfish.org/blogs/chiangmai/wp-content/uploads/2011/02/Wat-Umong-edit2.jpg

Tokyo, de serene rust die daar heerst. De geur. De tempels. Japanse cultuur, animatie, mooie parken, lekker eten.
En omdat mijn beste vriend daar woont.

Okay, ik zit al meer dan 10 minuten naar het beeld te staren.
Wat een moeilijke vraag zeg!
Uiteraard zijn er landen waar ik niet direct weer naar toe hoef zoals Bosnië, Servië, Montenegro, Roemenië, IJsland.
Allemaal prachtige landen die echte aanraders zijn en waar ik met liefde over heb geblogd!
Maar waar wil ik nog een aantal keren naar toe…ik denk Kroatië.
Daar zijn we inmiddels twee keer geweest en ik blijf het er prachtig vinden.

Italië is en blijft voor mij en mijn vrouw het beste vakantieland. Waarom ? Door zijn verscheidenheid van Noord naar Zuid. Zelfs als men alleen Toscane neemt heeft men de zee, de bergen en de vlakke stukken zoals de crête. Wij hebben Piemonte, Riviera di Ponente, Ligurië, Toscane ( met het prachtige Elba ), Umbrië, Sicilië enz …bezocht en dit telkens in B & B ’ s. Gedurende 30 jaar hebben wij ons verlof in Italië en ik hoop er nog vele te doen. Er zijn nog zoveel plaatsen zoals bv de streek van de Marken die we nog niet gezien hebben. Wij gaan trouwens nooit naar de echte drukke toeristische plaatsen. We bezoeken die plaatsen ( zoals bv Sienna, San Gimignano, Assisi, Orvieto, Lucca en ik zal er nog wel vergeten enz…).
Men moet die steden en bekende toeristische plaats en wel gezien hebben omdat ze wel de moeite waard zijn. Maar logeren altijd een beetje verder er vanaf zodat we meer tussen de bevolking zitten en zodat we 's avonds ergens rustig iets kunnen gaan eten. Dit is ook één van de redenen waarom wij Italië zo graag hebben : het eten. En dit is niet alleen Pizza en Pasta. Men kan er zo lekker eten en de plaatselijke keukens zijn meestal het beste. Het eten is er in het algemeen minder duur dan bij ons. De drank ( vooral een pintje ) is er dan weer een pak duurder. Ook de steden voor citytrips zoals Rome en Firenze zijn de moeite waard.
Dus, u ziet voor ons is het al duidelijk waar volgend jaar het hoofd verlof naartoe gaat.

Rusland,vanwege de veelzijdigheid van het land.
Daarnaast is Sint Petersburg toch wel mijn favoriete stad, zoveel cultuur dat je er nooit uitgekeken raakt.

Nepal, daar zijn we 9 keer geweest en dat zal nog wel een 10 de keer worden dit jaar of volgend voorjaar.
De weerbaarheid en doorzettingsvermogen van deze zeer vriendelijke mensen trekt ons.
De trekkingen zijn prachtig. Mount Everest, Annapurna, Poon Hill enz met de tent of in lodges, in het voorjaar duizenden rododendrons in de bloei, zo mooi, de rust omdat er hoog in de bergen geen verkeer is, heerlijk.
Een wandel paradijs.

Namasté

Plaatsen om naar terug te gaan zijn er veel en dat is moeilijk om te besluiten, we hebben met onze campers Europa meermalen doorkruist, waar ik absoluut nooit meer kom is Kroatië.

Voor mij is dat absoluut (west-) Canada. Een jaar geleden na het heengaan van broer en vader en een mislukte knieprothese , een verademing!
Wat een schitterend land, wat een heerlijke relaxte mensen. Elke keer weer denk ik daar met heel veel plezier aan terug resulterend in een vleugje heimwee.

zuid afrika. de rust, zoveel moois te zien. lieve mensen heerlijk eten en de wilde dieren. kippenvel kreeg ik ervan…

Waar ik weer naar terug zou willen is Tibet en Bhutaan ,helaas daar zit een prijskaartje aan.
tevens zag ik een andere post over Ushuaia wat was daar zo speciaal aan? wij gaan nl in januari

Zelf probeer ik elk jaar naar Tokyo te gaan, ook omdat een vriend me daar woont. Maar de cultuur/kunst en gewoontes van de Japaners vind ik erg fasineerend.
Ik zou er niet willen wonen/werken omdat ik Nederland toch te leuk vind.

Jemen: het was alweer een aantal jaren geleden dat ik met een groepsreis Noord en Zuid Jemen bezocht. Wat en bijzonder land met speciale ‘terug in de tijd’ gevoel, prachtige architectuur en landschappen (filmische decors). Mooie contacten met mensen gehad. Toen op sommige trajecten militaire bescherming, de reis zou nu ondenkbaar zijn.
Iran: wat een geweldig land om rond te reizen, zoveel historische en interessante plekken om te bezoeken. Ook hier was het contact met de mensen over het algemeen heel prettig. Ik voelde me veilig. Heb zowel met een (internationale) groep als individueel met een gids gereisd. Alles geregeld via een lokaal reisbureau. Perfect! Ik ben nog lang niet uitgekeken.

Leuke vraag!! Oostenrijk, Griekenland en Noorwegen in Europa. En al ken ik Spanje nog niet heel goed, denk ik dat ik daar ook heel vaak heen kan gaan. Buiten Europa Colombia natuurlijk en ik zou ook graag eens terug willen naar Hongkong.