Welk land of welke stad zou je steeds weer opnieuw bezoeken en waarom?

Thailand heb ik meerdere keren bezocht en zal ik blijven bezoeken. Waarom? Het is niet alleen een makkelijk startpunt voor vele andere Aziatische landen, maar ik voel me er ontzettend op mijn gemak. Alleen Bangkok heeft al een grote aantrekkingskracht met zijn vele leuke markten en mooie tempels.
Maar ook de rest van het land hoop ik steeds opnieuw te mogen ontdekken.

Ook naar Indonesië zal ik zeker nogmaals teruggaan. Het eten, de mensen en ook hoe groen het land eigenlijk is vind ik magisch.

Er is maar één land waarnaar ik echt een vorm van heimwee heb gehad en dat is Schotland. De overige landen vond ik ook goed maar ik ben toch altijd weer blij om al vliegend of rijdend naar huis terug te keren. Schotland trekt mij niet alleen vanwege de cultuur maar ook vanwege het feit dat mijn favoriete artiest Mark Knopfler een Schot is en vanwege de overweldigende pure natuur (vooral in de Highlands maar ook in de Midlands).

Als ik ooit terug naar Europa zou verhuizen dan staat Barcelona absoluut op nummer 1, de meest boeiende en cultureel rijke stad die ik ooit mocht meemaken.

Maar voorlopig voel ik me nog steeds best lekker hier in Salvador da Bahia (voormalige hoofdstad van Brazilië) met een vijfhonderd jaar oude (kleur)rijke cultuur en diens typische etno-gastronomie. Bovendien hebben we hier een uiterst stabiel zacht tropisch klimaat (28°C in de ‘winter’ en 32° in de zomer, minimumtemperatuur 22°) en kunnen we dus het jaar door zwemmen in de Atlantic … iemand beter ? ;-)))

Tropische groeten

Ik heb laatst een leuk boek gelezen over Barcelona in de 14e eeuw, “De kathedraal van de zee” door Ildefonso Falcones. Misschien wel extra leuk als je de stad ook kent! (Ik ben er nooit geweest.)

Een goed boek!! Ik wist niet dat het inmiddels ook in het NL vertaald is.

Ik ben bezig met het uitzoeken van mijn foto’s van Barcelona van volgende maand. Inderdaad een leuke stad!

Dan heb je Sevilla nog niet gezien:chin:

Ik wel! Ook errrrg leuk. Maar ik kan het nog niet vergelijken met Barcelona.

Ik woon vlakbij Antwerpen en ga er zo vaak mogelijk heen. Ik vind het vooral zo leuk omdat het zowat de enige echt grote stad is bij mij in de buurt en ik vind het heerlijk om er te shoppen, bij de Belgische slagers, bakkers etc specialiteiten te halen en vooral ook mensen kijken. Ik heb zo ondertussen mijn vaste adresjes en voel me er echt thuis, mede omdat ik tijdens mijn stage (jaaaaaaren) geleden er een paar maanden heb gewoond. En het is echt een multiculti stad met leuke musea, dus…een aanrader!

Bali, ben ik vorig jaar slechts 4 dagen geweest tijdens een rondreis door Indonesië (Java, Bali Lombok). Veeeeeeel te kort!!
Gili Eilanden bij Lombok (idem)
Californië, inmiddels 5 keer geweest. Voelt als thuiskomen voor me. Komt misschien ook doordat er familie van me woont.
Londen, gewoon een te gekke stad.
Barcelona, ook gewoon top!

Dit jaar voor het eerst naar Berlijn. Ik heb nu al het idee dat het niet bij 1x zal blijven :wink:

Mexico als land, want na 5 bezoeken nog steeds niet alles gezien van dit fascinerend land. Zeer divers en heeft voor iedereen wel een mooie plek. Toeristisch en niet toeristisch.

Stad waar ik steeds terug ga is Kuala Lumpur. Deels als start voor een trip een van de Aziatische landen, maar ook om enkele dagen in de stad te verblijven. Als ik alleen al over de Jalan Alor nadenk krijg ik al honger :slight_smile:

Ik zeg altijd dat ik nergens 2x heen wil, voor ik alles dat er te zien valt gezien heb. Maar de laatste tijd begint het toch te kriebelen om terug naar Ijsland te gaan. Dat vond ik echt een prachtige reis, maar ik heb het gevoel dat ik nog laaaaang niet genoeg gezien heb. Volgende keer misschien eens terugkeren wanneer er een kans is om het noorderlicht tegen te komen?

Qua steden was ik verrast door Madrid. Ik heb echt nog nooit het ‘ik-zou-hier-kunnen-wonen’ gevoel gehad in een stad (in Europa toch), maar daar had ik dat dus wel.

Wellington, Nieuw-Zeeland, dat was echt liefde op het eerste gezicht. Verder heb ik iets met Engeland en Schotland, en fascineert Japan me. Ik ben alleen in Kyoto en omgeving geweest, maar wil graag nog eens terug om meer te zien.

Verder ook Barcelona en Berlijn. Sinds kort woon ik in Hamburg, dat bevalt ook erg goed.

Dan kies ik voor het straatarme vissersgehucht dat zich in recordtijd heeft ontwikkeld tot de machtigste stadsstaat van de wereld: Singapore. Waarom? Het was liefde op het eerste gezicht toen ik er in m’n dooie uppie arriveerde tijdens mijn maiden backpackreis (2009). Singapore heeft voor mij altijd iets magisch en ik voel me er thuis. Heb er tot nu toe bijna een maand doorgebracht verspreid over zes bezoeken :smile:

San Francisco
Edinburgh
Almaty

Barcelona was ons ook goed bevallen en verder zou ik graag nog eens naar de bergen gaan :SWITZERLA

Ik wil graag Las Vegas te bezoeken eenmaal opnieuw zoals het is de beste plek om te genieten-en plezier te hebben. Zijn grote het zijn daar, zeer goedkoop en veel dingen om te eten.

Bali en de Gili eilanden. Die keer dat ik er was, was gewoon veel te kort (bij elkaar een week). California. Voelt altijd een beetje als thuiskomen.

Montenegro, heb het land bezocht nog voor het onafhankelijk was. Vond het toen biezonder mooi , zowel de kust als het ruwe binnenland.
Tijdsgebrek, toen,gaf me niet de gelegenheid er ten volle van te genieten. Dus…
Heeft er iemand interessante informatie over dit mooie landje ?
Dank bij boorbaat

Antwerpen!! Omdat 't maar 30 km rijden is.
Als het wat verder weg mag zijn: Chiang Mai. Waarom? Omdat 't net zoals Antwerpen een dorp onder de steden is en omdat het een uitgelezen vertrekpunt is om een prachtige omgeving te verkennen.