Welk land is jouw favoriet ?

Wat is jullie favoriete vakantieland in Azie en waarom ?

IK kan niet niet echt kiezen tussen twee landen ze hebben alle bij zijn plus punten en of zijn min punten er zijn 2 landen waar ik veel van houd Cambodja en Thailand de rest heb ik ook nog niet bezocht dus kan er dus ook nog geen mening over geven.
Groetjes Fransjes

Maleisië (+Maleisisch Borneo), kan het nog niet met zekerheid zeggen, ga namelijk in Juli er voor 6 weken heen, maar alleen aan de voorpret beleef ik al zoveel mooie momenten, het moet haast wel een top reis worden!
Greetz,
Evert

Zo, zelf ook maar even gestemd. Hoewel ik alle landen waar ik tot nu toe geweest ben in Azie erg leuk vind, is mijn keuze toch niet echt verrassend.

Mijn favoriete land is natuurlijk Thailand. Thailand is afgelopen jaren mijn 2e thuisland geworden en ik kom er dan ook vrij regelmatig.
Op het moment dat het vliegtuig in Bangkok geland is, valt er bij wijze van spreken weer een last van m’n schouders af en voelt het weer als thuiskomen en ben ik weer helemaal happy. Het gevoel is moeilijk te omschrijven…

Het hele land doorreizen, zoals ik in het begin wel deed, doen we nu niet echt meer. Meestal vliegen we na aankomst in Bangkok direct door naar Udon Thani en dan met de auto nog een stukje naar Ban Dung waar we een tijdje bij de familie van mijn vriendin blijven.
Hierna zoeken we altijd een leuke strandbestemming uit voor een klein weekje en dan willen we altijd nog een dag of 4 a 5 in Bangkok blijven om te shoppen en wat vrienden te bezoeken.

Maar ja, er zijn veel landen in Azie die erg hoog op mijn lijstje staan, zoals Japan, China en Myanmar dus deze landen wil ik ook zeker nog eens bezoeken…

Ja Dave Numan als ik land in bkk ben ik voor het gevoel ook weer Thuis ,maar Cambodja is echt ook heel fijn om te zijn,als ik weer in Nederland ben heb ik altijd weer heimwee naar deze regio!
ps hoe is het met je nieuwe job

Thailand - nog 2 maandjes en dan zijn we weer thuis in het buitenland

Indonesië - waar mijn roots liggen.

Zoals Dave het al omschreef:
“Op het moment dat het vliegtuig in Bangkok geland is, valt er bij wijze van spreken weer een last van m’n schouders af en voelt het weer als thuiskomen en ben ik weer helemaal happy. Het gevoel is moeilijk te omschrijven…”

Alleen voor mij geldt dat dan voor Jakarta, gewoon thuiskomen dus. En wanneer we dan weer naar huis moeten, ja da’s een gevoel van pure ellende!

24 juni gaan we weer :smile:

Goed vooruitzicht dat jullie al weer bijna naar “huis” gaan…voor mij is het vandaag nog precies 29 weken wachten :frown: :frown: …vertrek staat gepland voor 30 november…zucht…

Mijn favoriet is ook ongetwijfeld Indonesie… Prachtige natuur, mooie landschappen, betoverende duiklocaties, een boeiende cultuur en superaardige mensen. En hoewel er best meer mooie plekjes op deze wereld zijn die ik eigenlijk allemaal best wel wil bezoeken, mis ik mijn vrienden en ‘familie’ (pleegfamilie) na een paar maanden NL te erg en laat ik me om praten hen weer op te zoeken.

Wat zeker geen straf is :wink:

Nog 4 weekjes. Al weet ik nog steeds niet precies welk deel van het land het wordt! (Wel of geen Alor?)

Groet,

Jenny

ergens in maart/ april 2008 laat ik het weten.
op de planning staan… rusland, mongolie, china, tibet, nepal, thailand, laos, cambodja, vietnam, maleisie, indonesie en als het aan mij ligt ook de filipijnen en myanmar, dus tegen de tijd dat ik terug ben, heb ik allicht wel een favoriet!

Ik moet toch ook zeggen dat Thailand mijn favoriet is , ik ben er 2 keer geweest. Afgelopen zomer heb 3 maanden door Thailand, Laos, Cambodja en Vietnam gereist. Waaronder Laos en Vietnam maar beide maar een weekje. (en 1 dagje Birma) Ik heb in Thailands buurlanden soms mooiere,authentiekere, en interessantere ervaringen opgedaan dan in Thailand. Maar toch heeft Thailand mijn voorkeur. Ik heb ben vanuit Thailand naar Laos gegaan toen weer terug en toen naar Cambodja en Vietnam .SUPER (en vaak mooier dan…) maar toch ben ik weer blij als ik terug in Thailand ben . Miss omdat Thailand wat toeristischer is , makkelijker te regelen ,veel dag/meerdaagse trips zijn goedkoper. Ik hou erg van de onbegane paden te bewandelen maar soms vind ik het juist fijn dat veel gebieden in Thailand wat toeristischer zijn. Vooral als je alleen reist.

O.a Indonesie, India, Birma, Nepal , Borneo ben ik nog niet geweest maar staan zeker op mn verlanglijstje

Helaas nog niet alles gezien (doe mijn best), maar momenteel met stip: China! Wat een prachtig divers en interessant land (en Tibet!).

ik heb nu net gekozen voor nepal
ik vond thailand namelijk zo teleurstellend dat ik besloten heb niet verder te reizen
tibet was ook mega, maar nepal is zo ontzettend veelzijdig!! (behalve strand)

Bloem…zelfde ervaringen hier. Thailand valt na Tibet en Nepal gewoon tegen :slight_smile:

Nu in Laos en dat is wel weer echt mooi! Nepal zijn wij zelf echt te kort geweest…dat land wil ik hoe dan ook nog eens bezoeken. en dan ook vooral Annapurna regio (en circuit lopen!).

Ik heb voor Cambodja gekozen. Heb wel pas 2 Aziatische landen gezien, maar toch een plaats waar we weer snel naar terug willen. Thailand is voor ons hetzelfde als sommigen hier boven geweest. Komt vaak als een grote tourist-trap over. Niet dat het geen mooi land is, maar na Cambodja, wat heel puur overkomt, is het allemaal wat te geregeld etcetera.

Thailand. Wij hebben uitsluitend prima ervaringen gehad tijdens onze vakanties. We gaan weer en zien er weer naar uit.

Filippijnen is mijn favorite vakantieland en dan met name het eiland Palawan dat vlak boven Borneo ligt. Het eiland is al jaren een beschermd gebied , De subterrainian river en Tubbatahareef staan op de Unesco werelderfgoedlijst. Houtkap en Mijnbouw zijn hier dan ook steng verboden. Wel is er ruimte voor ecotourisme, maar gelukkig is het eiland nog niet ontdekt doo het massatoerisme een goed beeld geven de sites www.taophilippines.com www.palawantourism.com en www.elnidotourism.com

Nepal is favoriet bij mij, mooi land, heerlijke mensen, en lekker veel outdoor mogelijkheden :smiley: ik ga zeker terug naar Nepal… Thailand vind ik ook heerlijk ben daar al 2 keer geweest en vooral die 2e keer was heel bijzonder maar toch staat Nepal hoger :wink:

Kazachstan!

ik ben verliefd geworden op Laos!
Natuur, vriendelijke mensen, nog een klein beetje ongerept, puur, rust, dunbevolkt, en veel leuke contacten opgedaan met andere reizigers!
Ja een supertijd gehad in Laos!