Ik ben al in Thailand en in Indonesië geweest en nu wil ik weer gaan backpacken (± 1 maand). Alleen zou ik niet weten waarheen…
Weten jullie misschien een goed land om naartoe te gaan? Zelf heb ik al Nepal, Sri Lanka, Vietnam en Maleisië overwogen. Maar ik sta open voor alternatieven die misschien beter aansluiten bij mijn reiservaring.
Hoi Tomso! Ik heb afgelopen paar maanden Vietnam en Maleisië bezocht en ben helemaal verliefd op beiden! Vietnam is geweldig en heel divers, veel hoogtepunten en makkelijk reizen, lekker chaotisch af en toe en prachtige plekken. Maleisië was ik korter, maar vond ik verrassend gaaf! Veel moderner maar toch ook echt Azië. Zou je beiden aanraden, hoewel Vietnam een lichte voorkeur heeft. Heb je een periode in gedachten??
Je vraagt wat beter aansluit op je reiservaring, maar iemand die al 2x eerder in Azië is geweest, kan zich volgens mij prima redden
Wat vind je het leukste om te gaan doen? Zoek je cultuur? Wil je natuur? Lekker eten etc…
Afhankelijk daarvan zou ik de bestemming uitkiezen. Daarnaast is het misschien wel handig om even te kijken of je wel in het juiste seizoen zit. Nu is het regenseizoen in Azië (mijn inziens) prima te doen, maar met orkanen etc heb ik iets meer moeite.
En van bovenstaande bestemmingen is Nepal wel degene die het meeste verschilt met Thailand en Indonesië.
Zelf vind ik Maleisië en Thailand redelijk vergelijkbaar qua backpacken; prima hotels/hostels, openbaar vervoer makkelijk en goedkoop en overal de mogelijkheid om lekker en goedkoop te kunnen eten. Zelf ben ik nogal Thailand fan, maar de natuur in Maleisië is echt heel erg mooi! Ik vond de jungle in Taman Negara echt heel bijzonder en gaaf!
Maar nogmaals, het is maar net wat je zoekt
En mocht je niet kunnen kiezen; een combinatie is vaak ook mogelijk.
In dat geval moet je wel even goed opletten bij welke maatschappij je een ticket boekt ivm een (gratis) stopover.
(met EVA Air kun je bijvoorbeeld Taiwan en Thailand combineren zonder extra te betalen en zo zijn er nog wel meer mogelijkheden)
Of je maakt gebruik van het openbaar vervoer (maar bij Sri Lanka gaat dat niet werken ben ik bang).
Heel veel succes met de voorbereidingen met je trip!
Mocht je nog meer advies of tips willen mag je me altijd een berichtje sturen (of bellen/mailen via goedkopedroomvakanties.nl)