Moeilijk keuze te maken... Indonesië/Sri Lanka/Maleisië

Beste mede reizigers,

Ik ben in 2014 in december zelf 5 weken gaan backpacken door Thailand (wat helemaal geweldig was!). Nu willen mijn vriend en ik aanstaande november 2016 een rondreis van drie weken maken door Zuid-Oost Azië. We komen er alleen niet uit door welk land we willen reizen en twijfelen heel erg tussen Indonesië, Sri Lanka of Maleisië. Bali en Java lijkt ons heel gaaf om een keer gezien te hebben, maar ook Sri Lanka trekt ons (horen van verschillende kanten dat dat nog wat meer puurder is) en Maleisië trekt ons ook weer heel erg! Wat wij belangrijk vinden in onze reis is de combinatie van cultuur/natuur/gezelligheid (strandfeesten bijv.)/avontuurlijk. Hebben jullie misschien tips/aanraders? Ook zit ik er over na te denken om misschien een combinatie te doen van 2 landen, bijvoorbeeld Indonesië gecombineerd met Maleisië, of zou dat onrealistisch zijn? Ook vraag ik me af of dat Indonesië bijvoorbeeld totaal anders is dan Thailand of juist niet, aangezien ik al eens ooit in Thailand ben geweest? Alle tips/aanraders/aan-opmerkingen zijn welkom!!! :slight_smile: Hartelijk dank alvast, dan kunnen wij onze zoektocht verder gaan voortzetten!

Misschien een andere insteek…

Via Kuala Lumpur kun je met Air Asia volgens mij beide makkelijk, en vrij goedkoop, bereiken.

Ik zou voor Java/Bali gaan. Het kan wel zijn dat het regenseizoen is al is gestart en vulkaan/bergtochten niet de moeite waard zijn.
November is een erg natte maand voor Sri Lanka.
Ander opties voor die periode: Vietnam, Laos of Myanmar.