3,5 week in november naar Sri Lanka, Maleisie of Tailand

Hoi Allemaal,

In november willen wij 3,5 week gaan backpacken door Sri Lanka, Maleisie of Thailand. Wij zijn in Asie al in Vietnam en de Filipijnen geweest.

Wat willen wij doen:
Duiken
Rondreizen
Low budget
Natuur

Wie raad ons wat aan? De kosten van de vluchten liggen bij alle drie de landen rond dezelfde prijs. Graag jullie advies

Ik zou naar Sri Lanka gaan. Wij zijn in Maleisië geweest en vond dit niet echt goedkoop en veel meer Westers dan bv Vietnam, waar we ook geweest zijn.
Sri Lanka staat bij ons ook boven aan de lijst om snel eens heen te gaan.
Groetjes, Miriam

Via Wereldwijzer app

Hm, alle 3 vind ik mooie landen en hebben voor- en nadelen. Ik denk als je echt een duik fanaat ben (wat ik dus niet ben) dat je beter zit in Thailand en Maleisië. Maleisië heb ik het over Borneo, daar heb je in mijn beleving ook de mooiste natuur.
Qua prijzen klopt wel dat Maleisië wat duurder is, maar Sri Lanka is ook wat duurder dan Thailand. Maar ik vind het niet heel veel schelen.
Sri Lanka is wat meer compact en hebben geen hele lange reistijden zoals Thailand en Maleisië. Hier kunnen de reistijden oplopen tot wel 14 uur. Maar ondanks dat Sri lanka compact is ben je in verhouding lang onderweg. 25 km kost gemiddeld een uur reistijd.

Thailand is wat toeristischer, Maleisië wat moderner, Sri lanka lijkt een beetje op India maar dan wat rustiger.
Mijn laatste reis was in maart naar Sri Lanka en de Malediven. Heel goed naar ons zin gehad, en we waren blij verrast door de natuur. Maar toch blijft Thailand een favoriet van mij. Makkelijk om rond te reizen, mooi stranden, lekker eten, mooi natuur.

ok, het is Maleisie geworden. Ons reisschema ziet er grofweg op dit moment als volgt uit:

28 oktober Vertrek vanaf Schiphol naar Kuala Lumpur om 20:45
29 oktober Aankomst Kuala Lumpur om 15:40
30 oktober Kuala Lumpur
31 oktober Kuala Lumpur
1 november Vlucht naar Penang
2 november Penang
3 november Penang
4 november Penang-Langkawi
5 november Langkawi
6 november Langkawi
7 november Langkawi
8 november Langkawi – KL – Kuching? Of Kota Kinabalu
9 november Kota Kinabalu – naar Abdul Raman National Park (snorkelen/duiken)
10 november
11 november Danum Valley?
12 november
13 november
14 november
15 november
16 november
17 november
18 november
19 november
20 november
21 november
22 november
23 november
24 november

Nog een hoop lege plekken dus :wink: We willen graag naar Mabul. Het liefst vanaf Langkawi. Kan iemand ons advies geven waar heen te vliegen? Had gehoord dat Tawau het meest praktisch is, maar dit is een vrij dure vlucht en enkel van KL te bevliegen. Uiteraard zijn andere tips voor bestemmingen ook welkom!