Sri Lanka of Maleisie??

hallo reizigers,

ik wil samen met mijn vriendin, en mogelijk nog 2 anderen, ruim 3 weken gaan rondtrekken door een land in ZO Azie. Na een eerdere, soortgelijke reis door Thailand, zitten we nu te twijfelen tussen Sri Lanka en Maleisie… We willen ongeveer 2 a 2,5 weken cultuur snuiven en afsluiten met een weekje strand.
Zijn er mensen die mij kunnen helpen met het maken van deze keuze? Ik hoor graag een eerlijke mening van mensen welke beide landen hebben bezocht.

Martijn

hoi martijn!

ik ben vorig jaar naar maleisie geweest en afgelope oktober naar sri lanka
beide zijn supermooie landen.
als je meer van avontuur houdt zou ik maleisie kiezen, waar je de jungle in kan trekken, met bootjes de rivier op kunt, allerlei soorten dieren tegenkomt en ook nog redelijk goed kan eten.
in maleisie heb je ook nog een modern gedeelte zoals kualalumpur ( hoe je t ook schrijft…) daar heb je wolkenkrabbers en kun je shoppen tot je erbij neervalt! en voor de mannen heb je gadgets stores met gadgets waar mening mediamarkt nog van kan leren. denk aan: horloges met een ingebouwde m3p speler en een camera
ze verzinnen echt alles daar haha

sri lanka daarin tegen is 1 groot regenwoud en het eten is echt extreem pittig, dus daar moet je wel tegenkunnen
ook is sri lanka armer dan maleisie…
shoppen kun je dr ook niet zo goed
sri lanka vond ik wel weer mooi qua natuur… je hebt echt zoveel mooie uitzichtpunten, en veel watervallen!
ook heb je daar natuurparken, waar je olifanten,luipaarden,krokodillen en allerlei soorten slangen en vogels kunt bewonderen.

qua strand zijn beide landen gelijk vind ik…
allebei met palmbomen en heel veel koraal
in maleisie had je trouwens ook nog de kans om met haaien te duiken, en dat was in sri lanka weer niet zo.

ik hoop je zo een betere blik te hebben gegeven van beide landen!

enjoy!!:zon02:

hallo j0o,

thanx voor je reactie, hier heb ik wel wat aan:chin:

Martijn