Backpacken o.a. Thailand & Indonesië

Hallo!

Ik ben Rogier, 18 jaar en ben dit jaar geslaagd voor mijn vwo diploma. Ik heb nog geen idee wat ik wil gaan studeren, dus kwam ik op het idee om een reis te gaan maken. Het probleem is alleen dat ik niemand kan vinden om samen mee te gaan reizen, omdat de meesten gelijk gaan studeren. Ik wil zo’n 6 – 8 maanden voor mijn reis uittrekken (afhankelijk van het geld) en ben van plan om rond oktober/november te vertrekken.

Ik heb al een beetje nagedacht over de landen die ik graag zou willen bezoeken, maar ik ben bereid om mijn plannen aan te passen als je met andere leuke suggesties komt! Ik denk eraan om te beginnen in **Nepal **en daarna door te gaan naar Thailand en **Indonesië **. Ook zie ik het wel zitten om eventueel nog naar **Australië **te gaan (als daar nog geld voor is).

Ik heb geen ervaring met backpacken maar heb best wel veel reiservaring. Ik ben een avontuurlijk type en hou er van om andere culturen te ontdekken, maar vind het ook heerlijk om gewoon een dagje te luieren en van de zon te genieten. Iets wat ik trouwens graag zou willen leren tijdens de reis is surfen.

Dus komen mijn plannen in de buurt van jouw plannen en zie jij het wel zitten om samen te gaan reizen? Laat dan iets van je horen, zodat we misschien een keer kennis kunnen maken.

Hey Rogier,

Ik wil zelf ook gaan backpacken voor 5 maanden. Ik ben 21 jaar en heb 3 jaar geleden mijn VWO afgerond. Nu ben ik ook klaar met mijn bachelor en voordat ik een Master wil gaan doen wil ik 4-5 maanden gaan backpacken. Eventueel een gedeelte met iemand anders.

Ik ben van plan om rond 24 september naar Beijing (China) te gaan. Van 29 september tot 6 oktober ga ik dan naar Noord-Korea. Vervolgens tot half november wil ik de rest van China bekijken (o.a. Beijing -> Ping Yao -> Zhengzhou -> Xian -> An Hui -> Chengdu -> provincie Yunnan).

Dan weet ik nog niet of ik vanuit China naar Vietnam ga of dat ik Vietnam oversla. In het eerste geval ga ik na China naar Vietnam -> Cambodia -> Laos -> Thailand en in het tweede geval na China naar Laos -> Cambodia -> Thailand.

Mocht je interesse hebben of meer willen weten dan hoor ik het graag! :slight_smile:

Ha David,

Klinkt hartstikke gaaf! Ik vind het alleen een beetje te snel om al in september te vertrekken, aangezien ik ook nog met rijlessen zit. Ik verwacht dat ik in oktober af kan rijden, dus dan zou het zonde zijn om er in september mee te stoppen. In ieder geval bedankt voor je reactie en veel plezier tijdens je reis!

Hoeft ook niet gelijk vanaf het begin. Pas eind november/begin december ben ik klaar in China en ga ik naar Vietnam of Laos.

Nepal, Indonesie en Australie ga ik niet heen, maar Thailand ligt wel op mijn route. Misschien dat ik dan een deel samen met je kan reizen. :wink:

meld je hier aan en ontmoet mensen die meereizen.

gr

Anne