Oktober 2012 - april 2013 Backpacken Indonesië/Maleisië/Thailand

Hoihoi,
Ik ben van plan om in september/oktober dit jaar een backpack-reis te gaan maken door Zuid-Oost Azië. Echt een concrete route heb ik nog niet, maar het plan wat beginnen in Oost Indonesië, steeds verder west, Maleisië en dan naar boven reizen door Thailand tot in Bangkok.
Ik zoek iemand om de reis mee te beginnen, de eerste weken (of maanden, mocht het goed klikken; ) ik hoef niet persé de hele reis met dezelfde reisgenoot te maken. Ik zoek iemand tot een jaar of 25 met een avontuurlijke instelling.
Ik ben zelf een meid van 18 jaar en dan net klaar met mijn eindexamen. Ben zelf erg geinteresseerd in de cultuur (de keuken!) en de natuur. Ben van plan om veel te zien, avontuurlijke dingen te doen en vooral in home stays te verblijven e.d om zo de échte cultuur te leren kennen.

groetjes Loes

Dag loes!

Ik ben van plan om ook in die periode op reis te vertrekken. Ik ben dan net afgestudeerd en zou graag een deeltje van de wereld zien vooraleer ik aan het werk ga. Ik ben dan 23 jaar en val dus nog binnen je leeftijdscategorie ;). Momenteel ben ik van plan om de eerste twee maanden vrijwilligerswerk te doen in Thailand of Indonesië om daarna te gaan reizen. Concrete plannen heb ik nog niet, maar ik zou graag de eerste week/weken gezelschap hebben. Wie wee is het mogelijk om onze plannen te laten samen vallen?

Groetjes
Delfien

Hoi Delfien,

Zo’n snelle reactie had ik niet verwacht, het is erg fijn om te horen dat er meer mensen dezelfde plannen hebben:)
Ik vroeg me af of je op zoek was naar gezelschap tijdens je vrijwilligerswerk of daarna, wanneer je gaat reizen?
Zelf heb ik ook over vrijwilligerswerk na zitten denken, maar had nog niet echt een project/instelling gevonden waar ik zeker naar zou ga. Heb jij al wel een project gevonden waar je heen wil? En zo nee, wat voor iets ben je van plan om te gaan doen?

groetjes Loes

Hallo Loes!
Ik ben het zelfde van plan, maar dan net iets korter!
Of heb je inmiddels al iemand gevonden? :slight_smile:

Liefs,

Manon

Kijk eens aan mooie plannen allemaal!

Ik ben zelf ook van plan op reis te gaan in deze periode voor een aantal maanden… 2 jaar terug ben ik al eens 5 weken met een maatje door Thailand wezen reizen 1 woord: Geweldig!

Nu ben ik van pan om September/Okterber te vertrekken en Indonesie, Laos, Vietnam, India Cambodja en Thailand staan bij mij op het lijstje!

Zelf ben ik erg avontuurlijk ingesteld en kan nogal impulsief zijn! Verder hou ik erg van gezelligheid en een feestje op z’n tijd… Het lijkt me leuk om de reis te beginnen samen met iemand en als het hartstikke gezellig natuurlijk voor een langere periode!!

Verder weet ik niet precies om het werkt hierzo… ben nooit echt van forums ed. maja toch maar even proberen hahaha nouu ik hoor het wel

groetjes Bart:chin:

Hee Loes,

Als ik zo jouw berichtje lees, lijken onze reisplannen wel op elkaar. Het lijkt me heel erg leuk om door Azië te trekken en dan met name door Indonesië, Thailand en Laos. Ik houd van cultuur, lekker eten en onverwachte dingen.

Ik zal me even voorstellen. Ik ben Eefje School 19 jaar en ben net als jij na dit jaar klaar met mijn VWO. Het liefst wilde ik met een vriendin op reis, maar helaas kan ik niemand uit mijn vriendenkring zo ver krijgen om met mij mee te gaan. Ik vind het fijn om mijn reis niet alleen te beginnen, maar wil daarna ook vrij zijn om te gaan en staan waar ik wil.

Ik weet niet of je al een reisgenoot gevonden hebt, maar anders lijkt het me leuk om een keer wat af te spreken om te kijken of het klikt. Laat maar weten of je het iets vindt.

Groetjes Eefje

Heey all,

Leuk om te lezen dat er zoveel mensen alleen zonder veel planning die kant op gaan! Heb zelf vrij impulsief me ticket gekocht 3 dagen terug voor 10 weken Thailand. Redelijk genoeg tijd om Thailand goed aan te doen. Ideaal zou zijn om daar met iemand te starten, ik ben dus ook opzoek

Ben nu 22 jaar, en kon de craving om de wereld te zien, avonturen te beleven en verhalen te delen niet langer tegen houden. Het zou natuurlijk wel super relaxt en fijn zijn om daar niet alleen te starten, wat ik zo lees is Thailand toch te groot en mooi om verder te plannen.

Enige wat zeker is is de full moon party! misschien dat daar ook dingen te combineren zijn?

Hey,
Dit sprak me meteen al aan, ik heb dezelfde soort plannen :slight_smile:
Ik vertrek in oktober naar Thailand als beginpunt en vanuit daar ga ik rondtrekken naar de plaatsen die hier gezegd worden, nog geen specifieke route, ik zie wel hoe alles loopt :slight_smile:
En vrijwilligerswerk dacht ik ook aan, bv in een weeshuis ofzo, lijkt me fijn om te doen.

Ik weet niet of jij/jullie al plannen en afspraken hebben?
Het zou leuk zijn iets te horen :slight_smile:

Ik ben Renee trouwens, tegen dan 22 jaar en dit is mijn eerste keer reizen en ik laat het wat op de vrije loop, verwacht wel mensen tegen te komen om gedeeltes ofzo mee te reizen, ligt eraan hoe het klikt natuurlijk.

Ben benieuwd! Groetjes, Renee

Hoi Loes,
Ik ben ook net klaar met mijn studie, ben 23 jaar en wil graag vanaf oktober drie maanden gaan rondreizen in Azie. Ik heb dezelfde gedacht, graag met iemand de eerste paar dagen/weken en als het klikt mss wel de hele reis.
Groet Ilse

Ik ga zelf van januari tot en met maart.
Jullie zitten vast al in het warme zuiden!

groetjes

Heey reizigers,
Op dit moment zit ik in Laos, hier blijf ik 4 weken en ga dan door naar Vietnam, Cambodja, via het zuiden van Thailand naar Maleisie en dan naar Indonesie. Op 1 april moet ik weer in Bangkok zijn. Wil graag veel zien, en niet teveel vooruit plannen. Lijkt me leuk om samen te reizen!

Groetjes Nicole
25 jaar

Hallo!
Heb gisteren mijn ticket geboekt, 27 nov t/m 9 jan. Iemand in deze tijd ook in Thailand/Laos/Cambodja?
Voor mij de eerste keer backpacken. Lijkt me leuk om samen ergens te beginnen of iemand
onderweg tegen te komen om een stukje samen te reizen. Ik heb nog geen plannen.

Groetjes, Janet (22 jaar)

Hoi Janet,
Van 21 november tot ong 21 december zit ik in Vietnam en daarna ga ik door naar Cambodja. De periode rond kerst en oud&nieuw ben ik dus in Cambodja. Mocht je er dan ook zijn lijkt me het leuk om samen wat te doen.

Groetjes Nicole

Hoi Janet,
Van 21 november tot ong 21 december zit ik in Vietnam en daarna ga ik door naar Cambodja. De periode rond kerst en oud&nieuw ben ik dus in Cambodja. Mocht je er dan ook zijn lijkt me het leuk om samen wat te doen.

Groetjes Nicole

Wie van jullie zal in Januari Thailand, februari Maleisie zitten??

Februari in Maleisie!!