Welk land is jouw favoriet ?

Indonesie natuurlijk,
In Indonesie zie je van alles, heel veel diversiteit
heel veel soorten religies
heel veel verschillende culturen
heel veel verschillende rassen
veel toerisme maar ook gebieden met weinig of geen toerisme (ongerept
mooie stranden van zwart zand ( o.a. bij Bali tot spierwit in het oosten o.a. de Molukken
Van regenwouden tot rijstplantages
een keer waant je in een moderne wereld, en de andere keer kom je in een primitieve tijdperk
en nog veel meer…

Ik ben maar in 2 landen geweest in Azie, Thailand en Laos, maar Laos was wel heeeeel mooi. Thailand is ook mooi, zeker het noorden, maar ik moest kiezen :).

Ik loop te twijfelen over mijn favoriet vakantieland, tussen indonesie en Thailand. Als ik kies voor indonesie doe ik dit vooral voor de mooie natuur. Bij Thailand kies ik de vriendelijke bevolking, het gevoel dat het er veilig is op straat, en het soms onvoorspelbare wat je er tegen kan komen, heeft om mij een enorme aantrekkingskracht. Dus dan kies ik toch voor Thailand.

Iran, geweldig land met prachtige mensen. En vrijwel geen toeristen!

ik kan niet kiezen tussen thailand en laos.
laos vond ik heerlijk, rustig en relaxte mensen.
thailand hetzelfde maar ook weer de gezelligheid van de nightmarkets en de stalletjes op straat om op elke tijd te kunnen eten en drinken. en de seven-eleven o zo makkelijk 24 uur per dag open.

ik ga voor thailand, met als hele goede tweede laos.

Op dit moment kies ik voor Maleisie… Vriendelijke bevoling, mooie natuur, strand, steden… zeer veelzijdig!!! In maart hoop ik naar Thailand te gaan dus kan dan pas echt oordelen… maar nu stem ik dus voor Maleisie!

Filipijnen met stip op 1! De mensen, natuur, duikspots … geweldig!
Nepal en Laos zijn ook echt geweldig!

En Indonesie ga ik nooit meer heen. Heb een verschrikkelijke hekel gekregen aan de mensen daar. Geloof echt dat er ook geweldige mensen zijn, maar die mensen willen geen cent van me hebben. Want op dat punt gaat t mis…
Papua daarentegen is wel geweldig!

Groetjes Karin

Ik heb nu gekozen voor Nepal, ondanks dat ik alleen nog maar in de Filipijnen en in Nepal ben geweest. In de Filipijnen voelde het als thuiskomen, omdat ik mijn familie weer heb ontmoet na 15 jaar. Maar Nepal heeft mijn hart gestolen, prachtig land met super mooie mensen. Ik heb daar de kans gehad om veel Nepalese meiden beter te leren kennen en zij hebben voor altijd een plekje in mijn hart veroverd. In Nepal heerst er ongelooflijk veel respect en tevredenheid, waardoor je het gevoel hebt door liefde omringd te zijn als je dichtbij de bevolking komt.

Mijn favoriet is Thailand, maar dat heeft meer met het gevoel te maken, voel me goed daar, als thuis komen.

Ik heb nu diverse landen in Zuidoost-Azie bezocht, zoals Thailand, Vietnam, Cambodja, stukje Maleisie, Singapore en Bali (Indonesie). Ik vind dat elk land zijn schoonheden en charmes heeft. Halong bay in Vietnam, Cambodja met de Angkor tempels, de rijstvelden op Bali, Zuid Thailand met zijn kalksteenrotsen en stranden, Bangkok enz.

Al is Cambodja het land wat me geraakt heeft, maar dat heeft meer met de geschiedenis te maken.

Hier staat ongeveer letterlijk zoals ik het ook ervaar!

In een ver verleden heb ik blijkbaar al eens voor “anders” gekozen, helaas niet toegelicht maar ik gok dat ik toen Zuid-Korea in gedachten had. Nog altijd een fantastisch land, maar ik heb zo’n vermoeden dat ik die keuze heb gemaakt voordat ik in Japan was geweest…

Gewoon,Thailand !

Eigenlijk kan ik niet kiezen tussen 3 landen. Maar wat al eerder beschreven is dat je je ‘thuis’ voelt dat heb ik ook bij Thailand. Ook al is het toeristisch, toch vind ik het reizen daar fijn en er is zo veel moois te zien.
De overige landen waartussen het moeilijk kiezen was zijn Indonesië en China. Indonesie vanwege het heerlijke eten, de prachtige groene natuur. China omdat het veel verassingen had qua natuur en ook de steden waren bijzonder met hun parken, maar vooral de mensen vond ik heel vriendelijk (al mogen ze dat vieze roggelen en spugen op straat wel weglaten)

tja thailand wat wil je nog meer :slight_smile:

Ik vermoed dat mijn vrouw en ik tot de oudere leden van Wereldwijzer behoren (± 70jaar). We vragen ons af of Thailand en bij uitbreiding Zuid-Oost Azië een bestemming kan zijn om te overwinteren (3 à 4 maanden). We wensen niet rond te trekken maar telkens 2 à 3 weken te verblijven in plaatsen buiten de toeristische centra. We gaan er ook van uit dat we in grote mate aan self-catering zouden doen. Voor ideeën zijn we zeer dankbaar.

Member41

Ja hoor prima om te overwinteren en goedkoop :slight_smile: alleen het is wel erg warm, in de winter ook, maar perfect land :slight_smile: een hele andere planeet en cultuur , heerlijk

1 like

Bedankt voor de reactie ken je concrete plekken die ons onze verwachtingen zouden kunnen voldoen?

Thailand is een prachtig land, maar het jammere van de laatste jaren is, is dat het te westers wordt. Dat is goed voor de bevolking, maar niet best voor backpackers zoals ik. Je hebt er teveel feesten en toeristische attracties. Mijn voorkeur gaat zeker naar Vietnam of Myanmar, deze landen zijn nog meer puur en meer ongerept.

1 like