Welk effect heeft een vliegtuigongeluk?

Afgelopen maandag is een Airbus van Air France verongelukt. De 228 inzittenden zijn hoogstwaarschijnlijk allen omgekomen.

Welk effect heeft een dergelijk ongeluk op jou? Toch maar weer een keertje met de auto op vakantie? Of toch lekker relaxed met het vliegtuig mee?

Stem hierboven en licht eventueel hieronder je mening toe!

Vliegen is niet mijn hobby, zit zelfs onrustig in het toestel…Maar de laatste tijd ben ik gaan inzien dat je je wel druk kan maken om het feit dat je kunt neerstorten, maar ook met de auto, fiets, brommer en zelfs lopend kun je een ongeluk krijgen en overlijden… De kans is natuurlijk wel groter dat je het overleefd maar toch… Ik denk dat er jaarlijks meer slachtoffers wereldwijd vallen door een auto-ongeluk dan door een vliegtuig-crash…

Hoe erg ook dit ongeluk weer is, wij gaan gewoon weer met het vliegtuig op vakantie. Ik denk maar zo, op de weg gebeuren meer ongelukken en met name in de vakantieperiode, maar dat hoor of lees je bijna niet, omdat het dagelijks gebeurt.

Wij gaan lekker relaxt ( beetje spanning altijd wel ) op reis, zo ook weer dit jaar.

roept vragen op in de zin van : kan een vliegtuig dan niet bv. van koers veranderen indien het onweer op voorhand geweten is?

Uiteraard kan dit… echter het gebied waar dit gebeurd is kan het weer ineens heel erg omslaan, dus dan kun je vrijwel al niet meer omvliegen… En het is ook niet bevestigd dat het door blikseminslag komt…

ik zal er niet wakker van liggen en gewoon blijven vliegen >>>

Vliegen is de veiligste wijze van vervoer.

Het gevaarlijkste van vliegen is de weg naar Schiphol.

Heb gisteren gewoon twee tickets geboekt, want er kan overal een ongeluk (mee) gebeuren.

Statistische gezien is vliegen i.i.g. heel veilig >>>

Na zo’n crash relativeer je wel weer even maar ja als je nooit een risico neemt kom je ook nergens met je leven. leven is het meervoud van lef zegt mijn ouwe altijd.

Als je weer hoort van een crash, dan doet mij dat persoonlijk niets voor een reis. Sterker nog… ik ben altijd al zenuwachtig en maak me druk. Vliegen is niet mijn dingen (vooral het stijgen en dalen). Wat voor velen een super belevenis is, blijft voor mij een manier om ergens te komen en iets te zien van de wereld. Meer een noodzakelijk kwaad. Het is echter niet zo dat ik verlamd van vliegangst ben, maar blij om te vliegen… nou nee!

Idd Als het je tijd is is het je tijd. Maakt niet uit waar en hoe dus waarom onnodig tobben als ipv tobben je probeert zoveel zolang mogelijk te genieten. Maar mijn medeleven gaat wel uit naar achterblijvers. Zij zullen de kracht moeten vinden door te leven met na zo’n diep verlies.

Gr. Carli

Volkomen mee eens. Wellicht dat zoiets als met 9/11 meer impact heeft, maar ook toen ben ik een maand daarna gewoon gaan vliegen, zonder ook maar een seconde twijfel. Maar normale ongelukken gebeuren nu eenmaal af en toe, en als je toevallig net in dat vliegtuig zit is dat gewoon domme pech, niet meer en niet minder. Vreselijk voor de betrokkenen, dat uiteraard wel, maar zeker geen risico wat mij afschrikt.

Net van de week een terugvlucht met Air France geboekt van Lyon Naar Amsterdam… Lekker dan :stuck_out_tongue:

Ik ben elke dag met vliegtickets bezig en vlieg zelf toch ook wel regelmatig. Vliegen is voor mij een noodzakelijk kwaad om op de plaats van bestemming te komen.

Als klein jongetje vond ik vliegen helemaal geweldig en wilde net als vele anderen piloot worden, dat is er niet van gekomen en vind ik achteraf ook helemaal niet erg. Tegenwoordig vind ik vliegen namelijk niet echt leuk meer en ben ik blij als ik weer veilig op de grond sta.
Als er turbulentie is, krijg ik alweer warme handjes…

Toch deze vakantie alweer 4 vluchten achter de boeg… Vorige week een met Lao Airlines in een klein propellortoestelletje (MA-60) van Chinese makelij hmmmm…ook vlogen we vrij laag dus grotere kans op turbulentie, was blij toen we eenmaal in Vientiane stonden…

Nog een vlucht te gaan…aanstaande zondag en meteen de langste vlucht deze vakantie, ca. 12 uur terug van Bangkok naar Amsterdam…hopelijk een goede, rustige vlucht…

Het heeft weinig effect op me, ik ben me er van bewust dat het risico in andere vormen van verkeer groter is dan bij vliegen. En als het toch fout gaat, dan doe je daar weinig aan, dus weinig zin om je daar erg druk over te gaan maken. Gewoon chillen in het vliegtuig dus.

Ik hoorde het bericht maandag voor het eerst terwijl ik op weg was naar het vliegveld om van Montreal terug te vliegen naar huis. Uiteraard schrikken, zeker omdat AirFrance niet bepaald één van de ergste maatschappijen is. Tijdens het avondeten stond CNN aan (normaal vreselijk om een enorme tv in het restaurant te hebben, maar dit keer toch wel handig) en via dat kanaal wat extra info gekregen.

Tijdens de vlucht was ieder zuchtje wind of hobbeltje genoeg om de “fasten seatbelts”-lampjes aan te doen en voor de crew om te stoppen met uitserveren van maaltijden. Beetje overdreven, want het ging nergens over. Of was de crew misschien ook geschrokken door het voorval eerder op de dag?

Tel de kansen maar eens dat een vliegtuig neerstort, het is toch behoorlijk zeldzaam. Zeker 2 op 1 dag komt niet in de statistieken voor, dus dat kalmeert zeker. Ik zal er niet minder op gaan vliegen, maar wel met voorkeur voor de betere maatschappijen (ookal was dat in dit geval geen factor).

Ik zit even NIET relaxed als anders in het vliegtuig. Ik houd sowieso dus niet echt van vliegen, maar ja … zwemmen naar Amerika is ook geen optie. En als je net als ik van ver(de)re reizen houdt, zul je wel moeten.
(Maar van de zomer wordt het Frankrijk met de auto.)

natuurlijk is het afschuwelijk als zoiets gebeurd! op de weg gebeuren ook veel ongelukken maar de kans is wel groter dat je het overleeft denk ik. maar ja als je overal echt goed over na gaat denken doe je niks meer dan is alles eng. positief denken!

Ik stap begin juli gewoon weer het vliegtuig in. maar je gaat er wel meer over nadenken. de kans dat het gebeurd is heel klein, alleen de afloop is over het algemeen tragischer dan met een auto…omdat het nu meteen een paar honderd mensen betreft.
Het blijft verschrikkelijk, maar dat is met elk dodelijk ongeluk.

Als je er bij nadenkt, is het verschrikkelijk wat is gebeurd, maar op straat lopen is gevaarlijker (dodelijker) dan vliegen. Ik ga de volgende vakantie weer heerlijk vliegen, en als we gaan, dan gaan we met zijn allen!!!
Waarschijnlijk geen populaire opmerking, maar blijf reeel. Het blijft de meest veilige manier van vervoer.