onzin na een aanrijding rijd een normaal mens ook gewoon weer opnieuw
Dit kan wel maar zoals inderdaad eerder is geantwoord in het gebied kan het weer snel omslaan, maar behalve dat, op die bewuste dag van de ramp was er over de gehele breedte van ZuidAmerika tot in Afrika flink veel bewolking/stormen. Dan wordt omvliegen of een route zonder turbilentie vinden vrij lastig. Als ze kunnen uitwijken zullen ze dat zeker doen. Maar soms is dit helaas niet altijd mogelijk en dan is het of omkeren of door de storm heen vliegen. En meestal zal het laatste gebeuren.
Als je wat van de wereld wilt zien, dan is vliegen nou eenmaal een noodzakelijk kwaad. Over het algemeen zit ik relaxed tijdens zo’n vlucht. Bij bijzondere omstandigheden speelt er ergens diep in het achterhoofd toch wel een, hoe omschrijf je dit, een beetje onzekere gedachte. Angst eigenlijk nooit. Het is nog steeds zo dat er in het vliegverkeer relatief weinig ongelukken gebeuren. Maar bij zo’n crash als afgelopen week sta je wel even stil.
Groeten allemaal
Precies!
Ik stap woensdag ook gewoon weer in, doet mij eigenlijk niet zoveel.
Mijn lievelingsnichtje is omgekomen bij een vliegtuigramp (Faro). Haar laatste uur moet verschrikkelijk zijn geweest, met telkens pogingen om te proberen te landen in dat noodweer, en toch weer opstijgen, om uiteindelijk neer te storten en dat het vliegtuig doormidden breekt en in de fik vliegt. Dus ik vind landen sindsdien altijd heel eng en heb er natuurlijk ook emoties bij. Maar het weerhoudt me niet van vliegen. En hoe vaker ik weer goede landingen heb meegemaakt, hoe minder eng ik het vind.
Een willekeurige ramp heeft verder geen effect op me. Er komen veel meer mensen om door auto-ongelukken. Maar ook dat zorgt er niet voor dat ik doodsbang ben om in een auto te stappen.
Je kunt je hele leven wel bang zijn voor van alles en nog wat want er kan echt van alles gebeuren. Je kunt ‘veilig’ thuis een trui zitten breien, stort er opeens een vliegtuig op je huis neer! (Bijlmerramp) Dus je bent nergens veilig. Dus je kunt je beter maar nergens te druk om maken. Ik ga het alleen niet opzoeken door bv. naar oorlogsgebieden te gaan.
Gelukkig 2 uur geleden weer veilig geland in Amsterdam vanuit Bangkok…wel aardig wat turbulentie deze keer…pfffffff…
Ik ben dol op vliegen en laat me door een ongeluk er niet van weerhouden om toch weer in het vliegtuig te stappen. Zoals eerder bovendien ook gezegd: er zijn genoeg auto-ongelukken en dat weerhoudt ons er ook niet van om steeds weer in de auto te stappen. Ook daarbij zijn genoeg dodelijke ongelukken.
@Cecilia74: Jeetje, wat heftig. Dan komt zoiets toch ineens wel heel dichtbij…
Liefs,
Carolina
Ik was net van mijn vliegangst af doordat ik in de cockpit mocht zitten toen ik naar San Francisco vloog (mijn broertje is piloot) en dan stort er weer een vliegtuig neer.
Precies hetzelfde vliegtuig waarmee wij van de zomer naar Kazachstan vliegen…
Nee, het is niet mijn favoriete hobby…
En dan gisteren alweer een vliegtuig :S
Ik ben ook niet zo’n fan van vliegen, zeker als je zulke verhalen hoort. Binnenkort ga ik naar China, en dat is toch een flink eind vliegen.
Ik vlieg regelmatig maar zal nooit meer vliegen met exotische maatschappijen of die in Europa op de zwarte lijst staan. Ook met maatschappijen, zoals Corendon, die slecht onderhouden vliegtuigen hebben en nooit op tijd zijn zal ik niet meer mee vliegen.
Ik houd van vliegen en vind het heerlijk omdat ik dan ongestoord kan lezen en slapen wanneer ik daar zin in heb. Ik vlieg vaak van Curaçao, waar ik woon, naar Amsterdam, vice versa. Dat is dus een reis van zo’n 9 of tien uur. Het enige vervelende vind ik het gedoe op de luchthavens en het hopeloze eten aan boord. Voor mij hoeven die maaltijden niet. Ik wil best zelf wat te eten meenemen, vooral als dat scheelt in de ticketprijs, die tussen de Antillen en Schiphol ongelooflijk hoog wordt gehouden. Controles op de airport vind ik ook vervelend, ze zijn ook tijdrovend. Vooral vluchten uit de Caribbean worden zwaar gecontroleerd vanwege de drugssmokkel, die trouwens per vliegtuigpassagier niets voorstelt, dus rustig achterwege kan blijven. Ook wat betreft terrorisme in de lucht denk ik dat de persoonlijke controles weinig nut hebben. Kijk maar naar het WTC.
IK vlieg niet zo vaak want ik heb mijn eigen vakantie-resort hier in Spanje. Zodra dat genoeg geld opbrengt gaan we echt wel weer op vakantie met het vliegtuig. Risico’s loop je overal, wanneer dan je tijd gekomen is,… wij hopen altijd dat als het dan gebeurd, het op de terugweg is. Dan hebben we die vakantie in elk geval meegepikt.
Dezelfde route heb ik al 16 keer gevlogen en elke keer als je de equator passseert is er aardig wat turbulentie en speciaal van januari t.m mei/juni.
Daarna is het een stuk rustiger. Maar vliegen doe ik gewoon met plezier…
Het is altijd confronterend als het dichtbij komt…
Als de ellende ver weg is hongersnood e.d. maken we ons blijkbaar minder druk…
Goeie opmerking! En dat is niet eens een ongeluk. Dat is iets waar wij eigenlijk met zijn allen wel wat aan zouden kunnen doen.
Een vliegtuig nemen is in deze tijd de normaalste zaak van de wereld maar ongelukken als dit doen je toch even stilstaan bij het feit dat er altijd iets kan gebeuren, meestal met fatale gevolgen. Wij nemen volgende maand natuurlijk ook het vliegtuig maar ergens in het achterhoofd blijft de gebeurtenis toch hangen.
yep i have the same, ik ben dan snel verveeld. vooral die vluchten van 8 uur en langer, dan ga ik praktisch dood van verveling. maar inderdaad een noodzakelijk kwaad kan moeilijk mijn hele leven in ned.en belgie vertoeven ofzo.
in geval van een vliegtuigcrash is het ook afhankelijk van welk vliegtuig is neergestort (vliegmaatschappij), ik weet dat ik niet beknibbel op vliegkosten in die zin, dat ik niet 50 euro minder betaal dan maar met een iets minder betrouwbare maatschappij ga vliegen om alleen maar 50 of 100 euro te besparen. mijn leven is mij meer waard dan die 100 euries.
als je dood moet ga toch dood simpel, vliegtuigongeluk, je valt van de trap gewoon thuis!
:vak02:
Gewoon ogen dicht doen en slapen en voor je het weet sta je weer op de grond!
Iedereen is ook vast weleens bijna aangereden, omver gefietst of dichtbij een auto ongeluk geweest maja zoals eerder al gezegd we stappen gewoon weer in de auto, op de fiets of gaan lekker lopen
Ik heb echt heeeel veel auto en veel motor KM in mijn leven afgelegd. diverse ongelukjes maar nooit levens bedreigend. Ook heeel veel vlieg KM afgelegd nog nooit iets spannends mee gemaakt. En volgens mij loopt dat aardig paralel met de statistieken.
Ooit heen en weer naar de Turkse zuidkust op de motor zonder problemen. Weer thuis, met kleinkind op mijn nek, verstap me in het bos, en hield er een lelijke enkel aan over.
Met andere woorden, waar ligt je lot en kun je het ontlopen?
Ik zelf ben door het oog van de naald gekropen!!one two go vlucht van Cnx nar bkk en eindstation Phucket.Wij mijn vriendin en mijzelf zijn uitgestapt in Bangkok(hevige storm,luchtzakken)al goed dat ik naar de raad van mijn vriendin hebt geluisterd!!Het bewuste vliegtuig is juist voor het ging landen neersgestort.heb het vernomen toen ik was gearriveerd in het hotel.Over de vlucht zelf:tijdens het vliegen stond de cockpit deur wagenweid open;alsook sommige crew leden waren al aan het bidden?wat ook niet normaal was!! gegroet:georgessiam.
Maar ben je nu dan banger om te vliegen? Daar draait het topic om…