Statistieken bewijzen veelvuldig dat vliegen het meest veilige verkeersmiddel is.
Ter staving hiervan heeft onlangs een Brits onderzoek uitgewezen dat vliegen 176 keer veiliger is dan wandelen en 250 keer veiliger dan reizen met de auto
Wat denken jullie hierover,voel je je veiliger in een vliegtuig dan vb,in een bus of op een trein?
Je kan hieronder reageren over het onderwerp is vliegen wel veilig.
Vorige week was bij dr Oz of Dr Phil (jaja studie ontwijkend tvkijk gedrag…) dat heel veel procent (ik dacht 95%) van alle mensen die met een vliegtuigongeluk in aanraking komen het overleeft!
En dat in combi met de kans dat je in de vliegtuig ongeluk terecht komt denk ik dat vliegen een zeer veilige manier van reizen is.
In vele landen is overland reizen zowiezo een stuk onveiliger denk ik…
Natuurlijk. Meer risico in autobus etc.
Omdat het inderdaad een feit is dat vliegen de veiligste manier van reizen is, kan ik daar verder niet mijn mening over geven. Ik persoonlijk voel me heus wel veilig in het vliegtuig en ik denk niet na over een eventueel ongeluk. Ik denk daar ook niet over na als ik in de auto zit of wandel, dus het maakt voor mij verder niet zoveel uit.
Antwoord = ja , ik voel me veiliger in een vliegtuig.
Veilig(er)
Ik heb me nog nooit onveilig gevoeld in een vliegtuig, ik zit er liever in dan een ander voertuig.
Nou ik moet je eerlijk bekennen Frank,dat ik bang ben om te vliegen(neem medicatie)heeft te maken met een bijna doodservaring,dat ik niet happig ben om te vliegen.
Thailand ligt niet bij de deur,kan moeilijk met de auto naartoe rijden!.
Ik neem gewoonlijk voor het vertrek een rits kalmeringsmiddelen,ben wel een zombie nadien.
Georg, dat je er al heen mag vliegen >>> compenseerd al een hoop leed.
Ik voel me 100% prettig in een vliegtuig of ik mij er veiliger voel dan een auto die ik zelf bestuur mmmmm.
Mijn Mieke begrijpt de statistieken maar voelt zich niet prettig in een vliegtuig. Is ook redelijk duidelijk met welke maatschappijen zie NIET wil vliegen. Ze doet het omdat het goedkoop en snel is niet omdat ze zich veiliger voelt.
:chin:Als mijn tijd er is komt het toch wel ben niet bang om een vliegtuig in te stappen.>>>
Ik voel mij stukken veiliger in een auto, in een trein en zelfs op een schip. Ik heb geen vliegangst maar ik vind het vertrek en de aankomst op de luchthavens het leukste van de reis. Soms voel ik me wel een stukje onveiliger in het vliegtuig, vooral als er over zee wordt gevlogen. Ik haat neerstorten in zee, soms denk ik daar wel eens aan. Maar verder durf ik gewoon atlantische vluchten te maken, laatst in 2010 nog naar Madeira geweest en dit jaar waarschijnlijk naar de Azoren.
Het landen is daar (mijn ervaring dan op Madeira) niet leuk men een hele korte landingsbaan op een soort schiereiland dat ze een luchthaven noemen. Op de Azoren, in ieder geval Sao Miguel, ziet het er precies hetzelfde uit.