Waar zit jij graag in het vliegtuig?

Volgens opinies zijn de plaatsen achter de vleugel het veiligst .Wie in het gedeelte achter de vleugels zit, heeft bij een crash een overlevingskans van 69%. Ter hoogte van de vleugels daalt dat percentage tot 56% en vooraan is het amper 49%.
Waar zit jij graag in het vliegtuig,aan het raam of ergens achteraan?
Stem hierboven in de peiling,eventueel kan je je stemgedrag hieronder uitleggen!
Gegroet:georgessiam.:chin:

Met die overlevingskans ben ik in het vliegtuig niet bezig; dat lijkt me niet zo zinvol. Zit zelf graag bij een nooduitgang (wie niet?) en bij een raampje. Vind het landschap vanuit de lucht altijd fascinerend…

bij voorkeur achteraan, zijkant en gangpad.
Volgens een vriend van me, een bedrijfspsycholoog, zit het “krapuul” altijd achteraan in de bus, ergo…

Het zingende rapaille inderdaad ;-)…

Op een goede ruime stoel met genoeg beenruimte in een rijtje van maximaal 2.
Bisiness claas, Starclass (Martin Air) Evergreen de luxe (Eva), etc.

Het liefste toch voorin. Daar trilt het vliegtuig het minst en daar vind ik het 't meest comfortabel.
Als hij naar beneden aan het storten is, dan hol ik wel naar achteren…

Ik zit bij voorkeur ook business of first class, althans dat denk ik, want ik heb er nog nooit gezeten (ik spendeer mijn geld liever aan de uitgaven ter plekke en ben helaas niet in een dusdanig fortuinlijke positie dat ik niet hoef te kiezen…).

Graag business class inderdaad! Eén keer mogen meemaken, de vlucht (Dubai - Düsseldorf) was veel te kort…

Maar afgezien daarvan sowieso gangpad, en ofwel zo ver mogelijk voorin (snel er uit), ofwel ergens achterin (rustiger dan halverwege).

Fortuinlijk zijn we allemaal in NL, maar rijk zijn we niet hoor. Die Euri 180 per retour naar Bangkok hadden we er wel voor over om bij Eva in een luxe bredere stoel te zitten met meer ruimte en verstelmogelijkheden en zelfs een voetenbankje

Ha Gejo,

Was niet persoonlijk bedoeld, hoor! Dat ziet er erg goed uit, die link naar Eva Air, daar zou ik zeker ook EUR 180 extra voor een retourtje voor over hebben. Dat zouden meer maatschappijen moeten doen…!

:chin:Ik zit graag aan de raam kant zeker als het helder weer is bij de landing in bkk is en blijft een mooi gezicht en bij vertrek kijk ik vaak net zo lang naar buiten tot ik echt niks meer zie van bkk en pink ik vaak een traantje weg met de gedachte dat ik mijn vrienden(in)lang niet zal zien.
groetjes Fransjes:THAILAND::cambodia:

Aan het gangpad in ieder geval, zodat ik op kan staan wanneer ik wil. Vind vliegtuigen sowieso altijd nogal krap (weinig ruimte, teveel mensen) en voel me in het midden en aan het raam helemaal opgesloten.

Gangpad in nooduitgang.

Altijd aan het gangpad, zeker als ik op tijd ben met het reserveren van mijn stoel en op tijd online inchecken.
Ook zit ik graag wat meer vooraan in het vliegtuig.

De stoel in het midden vind ik vervelend en probeer dit zoveel mogelijk te vermijden.

Gr. Frank

Bij een 3-4-3 indeling op lange vluchten liefst in het midden. Dan heb je het minst last van mensen die langs willen lopen.

Bij het raam als het wat rustiger is en er de mogelijkheid bestaat om buiten wat te zien (afhankelijk van het weer, maar ook of een vleugel niet het uitzicht belemmert)
gegroet:georgessiam.

Overal heb je voor en nadelen, maar toch heb ik gekozen voor de nooduitgang.

Ik ben 1,94 en wil dus wel graag een beetje extra ruimte, maar dat wil iedereen wel. In veel vliegtuigen vind je die extra ruimte bij de nooduitgang, maar dat is weer boven de vleugel. bij het raam heeft als voordeel dat er niemand langs hoeft, maar als je er zelf lang wilt… Bij het gangpad kun je je voeten nog het pad in leggen, maar daar lopen mensen ook tegen aan.

Ik ben een kleine 20 x gevlogen maar heb nog nooit een plekje gehad waar ik helemaal tevreden mee was.:disgust:

>>>

Bij de nooduitgang, daar heb je meer beenruimte

Anders: ik zit graag aan die kant waar de zon opkomt of ondergaat! :smiley:

Liefst gangpad. Voelt iets ruimer aan en je staat op wanneer je maar wil zonder iemand lastig te vallen. Vooraan, midden of achteraan maakt niet uit. Liefst ook niet bij de nooduitgang of de voorste rijen. Daar vind ik de klaptafeltjes in de armleuningen wat minder comfortabel.

Voor de check in ga ik altijd even uitpluizen waar ik het beste zit : http://www.seatguru.com/

gangpad zover mogelijk naar voren. Ik heb niet de illusie dat ik een vliegtuigramp overleef, dus daar denk ik niet over na. Wel wil ik bij een geslaagde vlucht graag snel eruit zijn en niet een eeuwigheid hoeven te wachten achter al die andere passagiers die hun spullen nog moeten pakken…>>>