Waar zit jij graag in het vliegtuig?

Ik hou me ook niet erg bezig met de overlevingskans.
Anyway, ik zit het liefst bij de nooduitgang aangezien je daar toch ook iets meer beenruimte hebt.
Iedere plaats met enige beenruimte en geen vervelende mensen voor me die zo nodig hun stoel naar achteren willen zetten vind ik prima. :hihi:

Liefst gangpad, want ik voel me opgesloten wanneer ik in het midden of bij het raam zit.
Ook liefst beetje voorin, omdat ik achterin de bewegingen van het vliegtuig veel sneller voel en dus sneller misselijk word (luchtziek)
Dat laatste heb ik laatst in een vliegtuig meegemaakt. Ik zat achterste rij, verre van ideaal. En ze waren bezig met het uitserveren van eten. De stewardessen moesten op een gegeven moment stoppen, om er te veel turbelentie was. Voorin gingen ze gewoon door, omdat ze daar dus blijkbaar veel minder last hadden.

in de kokpit ?

Hoezo. Ben je bang dat ze zelf de weg niet weten?

Lol! :teeth:

Ik wil altijd aan het raampje zitten, leuk met opstijgen en landen:cheer:

Business class.

Bij het inchecken kijk ik altijd of er een tweezitsplaats is aan het raam. Meestal zijn dit er maar een paar. Afgelopen keer zaten wij in een grote boeing 777 en hadden 25A en B bij de vleugel met niemand achter ons en niemand naast ons en genoeg ruimte. Heerlijk.

korte vluchten bij het raam, lange vluchten gangpad
en uiteraard business class! tijdens mijn laatste vlucht heb ik een upgrade gekregen :slight_smile: hoe kan ik ooit nog aan economy class wennen :stuck_out_tongue:

1 like

Inderdaad, dat heb ik nou ook. Het zit wel erg comfortabel en je krijgt je eten en drinken uit normaal servies…

Als er een crash gebeurt, er zijn bitter weinige gevallen van overleven.
Als in de vliegtuig bezig zijn met uitleggen over wat moet men doen in geval van…dan luister ik lekker naar mijn MP3.
Als je krijgt dagelijks de luchtvaartnieuws ( ik lees het altijd), dan krijg je een idee over hoe “veilig” je plaats is…niet, dus !
Ik zit zeer graag aan de raam (ik zorg ervoor) omdat ik wil absoluut de stijging en de landing, hoewel deze 2 momenten de meest gevaarlijke zijn; hoe dan ook, het geef me een kick…niets is mooier dan dat.>>>

Met mijn lange benen… duidelijk aan de nooduitgang :slight_smile:

Ja, Ruud, maar je mist alles: geen zicht, geen stijging of landing…maar ja, misschien ben je niet zo geïnteresseerd als andere mensen…uiteindelijk, op “long-haul” reizen is minder interessant…als je 10-13 uren moet vliegen, het is beter dat je een goede plaats hebt waar je kunt slapen en comfortabler voelen dan een zicht op de wolken ! “You got the choice!”
>>>

Ik zit het liefst achteraan, daar waar er maar 2 stoelen naast elkaar staan. Extra ruimte voor je handbagage en niemand naast je (behalve natuurlijk je reisgenoot) :slight_smile:

Miriam

Hey, Miriam, volledig akkoord, maar ik wil aan de venster zitten; en dan tijdens de vlucht, lekker gaan kletsen met de stewardessen of stiekem iets van “duty-free” kopen (ik hou altijd het geld en de credit cards)lol2
Groetjes
Sopirla>>>

Als ik alleen reis, zit ik het liefste aan het gangpad.

Leuke topic kick!

Ik zit het liefst bij het raam, dan heb ik wat meer ruimte om opzij te zakken en hopelijk in slaap te vallen.

Het liefst voorin in de business class maar dat is meestal niet het geval. In de economy zit ik zelf liever aan het gangpad en meestal achterin. Als de vlucht slecht bezet is dan zijn achterin vaak de meeste vrije plaatsen en kan er eventueel gewisseld worden van plaats zodat je meer ruimte hebt.

Gr. Frank