Stelling - Reizen en terrorisme

Vanaf heden organiseren we iedere zaterdag “de zaterdag stelling”. Met stellingen die betrekking hebben tot reizen, cultuur en het laatste reisnieuws

De stelling:

Ik vind het te gevaarlijk om te vliegen na al die bomaanslagen en dreigingen.
Dus vlieg ik voorlopig niet meer.

Licht hieronder je antwoord toe.

Ik zou me nooit laten afschrikken en blijf lekker op vakantie gaan.

Ik kan het me zeker wel voorstellen, maar het maakt mij niet bang.
Ik zal zeker blijven vliegen.

Ondanks dat het vreselijk zou zijn als zoiets opnieuw zou gebeuren (heb gisteren United 93 gezien en ben daar nog van onder de indruk), ben ik nog steeds van mening dat er per jaar meer mensen bij een auto-ongeluk omkomen dan bij een vliegtuigongeluk.

Bovendien ben ik dol op vliegen, het is een geweldige manier om je in de wereld te verplaatsen.

En tot slot is mijn levensmotto wel “leef alsof elke dag je laatste zou kunnen zijn”, want dat kan natuurlijk altijd, dat vandaag je laatste dag is. Laat je niet weerhouden, ga voor de dingen die de moeite waard zijn voor je. Als dat verre reizen maken is, dan is dat maar zo.

Liefs,
Carolina

Als je met de auto gaat is dan zelfs nog de kans dat je verongelukt groter. Gewoon blijven vliegen dus.

Nou Turkije is mijn favoriete vakantieland, maar ik ben wel blij dat ik al geweest ben hoor. Ik ben niet bang aangelegd maar op het nou op te gaan zoeken!!
Hopelijk keert de rust weer vlug terug zoadat de mensen daar weer ongestoord hun werk kunnen doen en de toeristen weer van een lekkkere onbezorgde vakantie kunnen genieten.

Gr Rachel

Ik laat me er niet door afschrikken. Bomaanslagen e.d. kunnen ook gebeuren op je vakantie bestemming of je woonomgeving, ik heb dat meegemaakt op Djerba. Het was even schrikken en het tourisme zakte als een plumpudding in elkaar. Gelukkig was dat maar tijdelijk en al is er nu dan nog steeds wat extra controle de touristen komen weer volop naar Djerba.

Groetjes,
Marianna

Ik laat me niet door een paar van die extremistische mafkezen afschrikken. De kans dat er net wat gebeurd op jouw vlucht is natuurlijk erg klein met duizenden vluchten per dag over de hele wereld.
Misschien dat als ik naar de USA ga en ik heb de keuze tussen KLM en een van de Amerikaanse carriers, dat ik dan toch voor KLM kies, maar als ik geen keuze heb, zal ik toch echt gewoon met bijvoorbeeld United of Delta vliegen.

En ik moet af en toe toch echt naar mijn schoonfamilie in Thailand en om daar nou met de auto of de fiets heen te gaan zie ik niet zo zitten…is me net iets te ver…