Ben jij een wereldreiziger die altijd met het vliegtuig op vakantie trekt? Of rij je liever zelf naar je reisbestemming, om daar zelf de streek te gaan verkennen?
Of nog iets totaal anders? Hoe reizen jullie het liefst?
Hierboven kan je stemmen in de peiling,eventueel kan je hieronder een woordje uitleg geven over het onderwerp!
Ik ben blijkbaar de tweede die voor “met het vliegtuig” heeft gekozen. Ik vind vliegen zelf niet zo speciaal, maar het brengt me snel op mijn eindbestemming en daar gaat het me om. Met de auto kan ook leuk zijn, aangezien je dan tijdens de reis meer van de omgeving ziet, maar voor nu staat snel op de bestemming zijn toch bovenaan mijn wensenlijstje. Wanneer ik in het buitenland ben, vind ik het wél leuk om rond te rijden met de auto, scooter of motor, om zo de omgeving te verkennen.
Ik heb motor ingevuld omdat de vraag is hoe reizen jullie het liefst. Maar de praktijk is dat mijn Mieke voor geen goud achterop kruipt. En reizen over de weg gewoon veel duurder is dan door de lucht. Dus de meeste reis KM gebeuren ook bij ons met het vliegtuig. Niet leuk maar wel snel en in verhouding erg goedkoop.
Nou ik was nog vergeten de optie wandelend met de rugzak aan toe te voegen. (staat er nu bij !
Weet je dat er ook mensen zijn,die met de rugzak honderden kilometers door verschillende landen trekken?
Denk dan in de eerste plaats aan de Pelgrimsroute naar Santiago de Compostella.
Zo’n lastige pelgrimstocht, te voet of met de fiets, is uiteraard een ideaal moment om na te denken.
ik heb reizen met de trein ingevuld, want dat vind ik de meest relaxe manier van reizen.
Met het vliegtuig reis ik meer vanwege noodzaak, dat wil zeggen als ik naar een verre bestemming wil, dan is er geen alternatief.
Als ik ter plaatse ben, dan vind ik de auto weer prettig, omdat je dan flexibel bent. Maar lange autoreizen vind ik weer vermoeiend.
Gebruik het vliegtuig om zo snel mogelijk ter plaatse te zijn, maar ik heb FIETS ingevuld omdat ik daarna op de fiets stap om
lekker langzaam een land of landen te verkennen, en dan het liefst over de kleine weggetjes.
Ik gebruik het vliegtuig alleen om snel van A naar B te komen. Ter plekke reis ik het liefst overland.
In principe is de trein mijn favoriet. Ik heb twee keer een langere treinreis gemaakt, namelijk van China terug naar Nederland en van Bulgarije terug naar Nederland. Je zit/ligt lekker op een stoel/bedje terwijl je een muziekje luistert of een boekje leest en het landschap aan je voorbij glijdt.
In sommige landen is er echter geen trein, en dan is de bus een OK alternatief. Vaak minder comfortabel, en ik vind de uitzichten vaak minder dan met de trein (omdat je meer verkeer om je heen hebt). Een nachtbus zal ik niet snel meer nemen, dat vind ik niks!
Mijn favoriete vervoermiddel is de trein. Comfortabel, veilig en je ziet veel onderweg van het landschap. Daarnaast heb je kans om (leuke) mensen aan de praat te raken.
Voor verdere bestemmingen is het vliegtuig de eerste optie, puur uit kostenoverwegingen en snelheid. De auto gebruik ik alleen binnen Nederland. Bijvoorbeeld een weekend op een bungalowpark. Vanaf daar kies ik liever voor de fiets of de benenwagen.